dr
door dreadlock Jun 29, 2015 om 11:06
Geldzaken & recht

Fout belastingdienst

Hallo,

Sinds maart heb ik een nieuwe huurwoning gekregen. Ik heb vrij snel voor deze woning huurtoeslag aangevraagd. Tegelijkertijd heb ik ook kinderopvangtoeslag aangevraagd. De kinderopvangtoeslag krijg ik gelukkig goed, maar mijn huurtoeslag heb ik tot op heden niet ontvangen. Ik bel momenteel elke week met de belastingdienst omdat ik wel recht heb op de huurtoeslag. Ze vertellen mij welke keer dat er een fout in het systeem zit, waardoor de gegevens niet goed zijn doorgekomen. Dit schijnt al maanden een probleem te zijn wat blijkbaar moeilijk op te lossen is. Maar ik zit nu dus al vanaf maart zonder huurtoeslag.

De belastingdienst heeft 8 weken om alles te regelen, dit termijn hebben ze niet behaald. Daardoor zit ik nu in de problemen en kan ik of mijn huur niet betalen, of geen boodschappen doen. Wat kan ik hiermee. Het is hun fout, en dat geven ze ook toe, maar ze kunnen er niks aan doen. Ik zit nu echt in financiële problemen

1129 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 11:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt de belastingdienst in gebreke stellen
klik HIER

(en dan die onzalige ideeën van de regering om op personeel te gaan bezuinigen bij de belastingdienst)

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2015 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met de Ombudsman.

Klik hier

Lees op zijn site dat hij het in schrijnende gevallen direct in orde kan laten maken.

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2015 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zal als eerste direct contact opnemen met de verhuurder met de vraag of je voorlopig mag volstaan met het betalen van een gedeelte van de huur, gelijk aan het bedrag dat je toch zelf moet betalen.

Als 2e kun je eens kijken op 'mijn toeslagen' of alle gegevens wel correct staan ingevuld en wat de actuele stand van zaken is.

fi
door fisbel - Jun 29, 2015 om 20:33
851 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is mooi. Drie verschillende antwoorden en geen slechte antwoorden. Misschien een idee om op drie fronten actie te ondernemen?

ma
door maccapacca - Jun 29, 2015 om 21:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

De officiële termijn om tot een beschikking te komen bedraagt niet 8 maar 13 weken. Deze termijn kan zelfs verlengd worden tot 26 weken. En inderdaad is het wel belangrijk om een volledige aanvraag te doen, zoals carola.83 aangeeft.

ph
door philip36 - Jun 29, 2015 om 21:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=dreadlock schreef op maandag 29 jun 2015, 11:06]Hallo,

. Daardoor zit ik nu in de problemen en kan ik of mijn huur niet betalen, of geen boodschappen doen. Wat kan ik hiermee. Het is hun fout, en dat geven ze ook toe, maar ze kunnen er niks aan doen. Ik zit nu echt in financiële problemen

Toch wel erg dat u door het niet uitbetalen van de huurtoeslag in financiële problemen komt.
Het lijkt wel of de meeste Nederlanders tegenwoordig naast een arbeidsinkomen ook een toeslagen-inkomen hebben.

Het is hun fout.... Is het niet uw fout dat u afhankelijk bent van de huurtoeslag om boodschappen te kunnen doen?

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 21:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die toeslagen zijn er niet voor niets. Het zou pas gek zijn als iemand een subsidie zou krijgen terwijl die makkelijk zelf de huur op kan hoesten.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2015 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@philip36

Dacht u dan soms dat die toeslagen een extra lekker zakcentje zijn? Rare gedachtengang.

Naam adres, burgerservicenummer, bankrekeningnummer en inkomen zijn bij Toeslagen bekend, amders kon de KOT niet worden uitbetaald. Huur kan men ook gewoon doorgeven, dus wat die storing dan is?

Las verleden week op de site van de ombudsman ook over zo'n kwestie, maar na een telefoontje van een medewerker van hem, was het geregeld.

he
door hemala - Jun 29, 2015 om 22:48
34 Antwoorden / 11 Vragen

'Die schrijft, die blijft', maw een aangetekende brief sturen naar de belasting, aan te raden de belasting vriendelijk te verzoeken of zij u een bevestiging zouden kunnen sturen, dat u de subsidie heeft aangevraagd, daar u de verhuurder uitleg will/moet geven voor het in gebreke blijven van de totale huur. Uiteraard voegt u alle documenten toe, die u hierover heeft. Vooral geen verwijten maken., Success!!!!!