he
door heijblomg Jul 4, 2008 om 17:15
Computers & telefonie

Foutcode

Weet iemand misschien de oplossing voor de foutcode 2,155,0 die ik krijg wanneer ik mijn scanner Canoscan 8800F probeer te gebruiken.Nieuwste drivers van zowel computer als scanner zijn aan wezig.Canon adviseerd om hardeschijf te formatteren maar dat vind wat ver gaan om op die manier een nieuwe scanner aan de praat te krijgen.

bvd gerard

1393 7 Rapporteer

birdtweety
door birdtweety - Jul 5, 2008 om 10:50
115 Antwoorden / 21 Vragen

ik heb wat naspeurwerk verricht en op de engelse site van canon werdt er geproken over een zelfde probleem als bij jou.en het bleek dat het probleem in de kabel zat. daar deed de printer het wel en de fax maar de scanner niet.het bleekt dat elk apart een aparte ader in de kabel heeft en de ader van de scanner was kapot.na de kabel te hebben vervangen deed alles het weer.dus zal je aanraden om een ander kabel uit  te probereb en te kijken of het dan wel werkt.

hier heb je het cometaar van die site:

Originally Posted by SP1 View Post

Nine months ago I purchased a Canon MP830 All-in-one printer/scanner/fax. I installed it as directed using the CD included with the printer. I have Windows XP. I have used the printer and fax functions without a problem but have never been able to get it to scan. Whether I attampt to scan using the scan buttons on the printer, or using the MP Navigator 2.2 program that was installed automatically when everything else was installed off the CD, I get the same result: it starts the scanning process and then this message appears: "ScanGear MP" is in the colored bar at the top of the error box, and under the colored bar it says "Cannot communicate with scanner. Scanner may be turned off, a cable may be disconnected. Please check the status and try again. Scanner driver will be closed. Code: 2,155,0". I have tried reinstalling everything off the CD provided - no help. Then I tried removing everything and reinstalling it off the Canon download page - still same result and error message. I made sure the USB cable was securly fastened at both ends - still no go. Ideas?

het antwoord op die site:

Canon MP830 "Can't comminicate with scanner" error - RESOLVED.
After a long session with a Canon support guy we decided to try a different USB cable. I never imagined it would be the cable since communication was happening for the print and fax functions. But in thinking about it, the scan function is the only one with lots of information going the OTHER direction on the cable...well, it was the cable. I now have a new USB cable and it all works like a charm.

he
door heijblomg - Jul 6, 2008 om 11:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

had kabel ook al vervangen maar geen resultaat, wanneer ik op printknop druk van scanner dan krijg menu op scherm, klik ik op afdrukken dan begint scanner te reageren maar daarna de melding scanner niet aangesloten.

labswans
door labswans - Jul 6, 2008 om 11:29
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zijn de drivers geinstalleerd met de aangelsoten aparatuur ? Dan alle drivers van dat aparaat verwijderen en aparaat los halen.

Daarna computer opnieuw opstarten en drivers installeren . Daarna de aparatuur aansluiten. Dan zal het moeten werken.

labswans

he
door heijblomg - Jul 6, 2008 om 12:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

ook dat had al gedaan maar eveneens zonder resuultaat

gsm
door gsm - Jul 6, 2008 om 14:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik een zeer goede, maar korte USB kabel, niet langer dan 1,5 meter. Kies in de BIOS instellingen van de PC USB 1.0 (niet USB 2.0).

GSM

he
door heijblomg - Jul 7, 2008 om 10:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Stomme vraag, maar hoe zit het dan met andere usb2 aansluitingen (printer) enz, blijven die ook werken????

me
door messedup - Jul 10, 2008 om 09:42
66 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik een zeer goede, maar korte USB kabel, niet langer dan 1,5
meter. Kies in de BIOS instellingen van de PC USB 1.0 (niet USB 2.0).

GSM

Mijn printers werken prima met 5 meter lange USB kabels.

Zeker niet USB in je bios op USB 1 zetten, zinloos en bovendien
worden USB 2 apparaten zoals externe harde schijven extreem langzaam.