di
door diana11 Apr 21, 2010 om 13:35
Geldzaken & recht

Foute BKR registratie, waarschijnlijk persoonsverwisseling

Mijn vriend en ik waren bezig met het kopen van een huis, toen we er ineens achterkwamen dat Vodafone in 2006 een BKR registratie op mijn vriends naam heeft gedaan. Volgens de feiten klopt deze registratie; mijn vriend had een hoge telefoonrekening gekregen die niet gespecificeerd kon worden door Vodafone en weigerde hierom te betalen. Naar aanleiding hiervan deed Vodafone een BKR registratie.
Hier zijn wij onlangs dus achtergekomen. Aangezien we het niet eens zijn met het ontstaan van de registratie (zij konden tenslotte de rekening niet specificeren) besloten we een aangetekende brief te sturen. We kregen een brief terug, waarin een nummer genoemd stond dat nooit van mijn vriend is geweest. Ook gaven zij aan dat er op 30 maart 2009 de laatste betaling aan Vodafone zou zijn gedaan, waardoor de registratie pas in 2014 zal vervallen. Van dit alles klopt niets. Dat er een achterstand is geweest klopt, maar dat is allemaal afbetaald in 2006. De registratie zou dus eigenlijk volgend jaar al moeten vervallen!

Inmiddels hebben we weer een aangetekende brief verstuurd. Helaas heeft mijn vriend geen enkele correspondatie meer uit 2006, laat staan het contract.
Doordat de registratie pas in 2009 afgemeld is, wil geen enkele bank een hypotheek verstrekken. Het lijkt immers om een recente notering te gaan. Bij zowel BKR als Vodafone worden we van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl het erop lijkt dat er sprake is van een persoonsverwisseling. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat dit recht gezet wordt?

944 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

diana11

Probeer dit probleem eens recht te breien door kontakt op te nemen met:

Stuur een mailtje naar Bas of Antoine of Jan

vodafonewebrelations.nl@vodafone.com

Zet in dat mailtje je klantnummer en je mobiele nummer
en geef in je mailtje ook aan, dat je al een bericht hebt geplaatst op de kassasite.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

[url=http://www.plusonline.nl/geldenrecht/artikelen/artikel/1825/voorbeeldbrief-bezwaar-onterechte-bkr-registratie?utm_source=Tripolis%20Dialogue&utm_medium=Plus%20Magazine&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=]voorbeeldbrief om bezwaar te maken tegen BKR-registratie [url]