cees60
door cees60 Aug 30, 2014 om 16:46
Computers & telefonie

Foutmelding externe schijf in W8.1

Sinds ik W8 geupgrade (goed geschreven?) naar 8.1 krijg ik telkens na het opstarten de melding dat er problemen zijn met mijn externe harde schijf. (Western digital). Mij wordt gevraagd het station te scannen en dat doe ik telkens. Maar ik krijg steeds de melding dat er GEEN fouten zijn aangetroffen en dat het station oké is. Via internet kan ik helaas geen oplossing vinden. Kan iemand mij die wel geven? Alvast dank.

248 6 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 30, 2014 om 17:11
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk ik probeer het even.
Ook onlangs geupgrade van 8.0 naar 8.1
Mijn externe HDD is op Fat32 geformatteerd en inderdaad kreeg ik dezelfde melding. Scannen leverde geen fouten op. Toen veilig afgesloten, losgekoppeld en opnieuw ingeplugd: Geen melding meer.
Je koppelt de externe HDD toch wel altijd veilig af via het icoontje op de taakbalk?

zw
door zwaardvis - Aug 30, 2014 om 17:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Idem met een USB memorystick. Melding vooralsnog alleen de eerste keer.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 31, 2014 om 14:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk uit met scannen, dit kan je bestanden onherstelbaar beschadigen.

zw
door zwaardvis - Aug 31, 2014 om 16:38
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Lekkerisdat.
Hoe moet dat, uitkijken met scannen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 1, 2014 om 14:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 31 aug 2014, 16:38]@Lekkerisdat.
Hoe moet dat, uitkijken met scannen?
Door niet te scannen.

cees60
door cees60 - Sep 1, 2014 om 19:37
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hoi zwaardvis,

Heb gedaan wat je als tip gaf en heb nu al 2x geen melding meer gekregen. Heb ook gewoon toegang tot alle bestanden en mappen op de externe schijf. Bedankt.