Framebreuk fiets (3 jaar oud)
Van mijn drie oude fiets brak spontaan het frame. Gevolg 4 gebroken ribben en 2 maanden uit de roulatie.
De ANWB die de fiets verkocht heeft, vergoede alleen de actieprijs aankoop, hier kan ik geen kwalitatief vergelijkbare .fiets voor terug kopen. Klopt dit?
Overige kosten moet ik volgens de ANWB op de fabrikant Peugeot verhalen. Welke verantwoordelijkheden heeft de verkoper van een ondeugdelijk product?
[quote=marliesa schreef op vrijdag 17 apr 2015, 14:31]Van mijn drie oude fiets brak spontaan het frame. Gevolg 4 gebroken ribben en 2 maanden uit de roulatie.
De ANWB die de fiets verkocht heeft, vergoede alleen de actieprijs aankoop, hier kan ik geen kwalitatief vergelijkbare .fiets voor terug kopen. Klopt dit?
Overige kosten moet ik volgens de ANWB op de fabrikant Peugeot verhalen. Welke verantwoordelijkheden heeft de verkoper van een ondeugdelijk product?
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 17 apr 2015, 14:53]Als u die fiets voor een actieprijs hebt gekocht, krijgt u dat bedrag natuurlijk maar vergoed.
En over welke andere kosten hebt u het? U hebt toch een zorgverzekering?
=tijger1 schreef op vrijdag 17 apr 2015, 14:53: Als u die fiets voor een actieprijs hebt gekocht, krijgt u dat bedrag natuurlijk maar vergoed.
En over welke andere kosten hebt u het? U hebt toch een zorgverzekering?
Schade aan kleding en extra huishoudelijke hulp: kosten voortvloeiend uit het öngeluk
Als die overige schade meer is dan € 500 moet u daarvoor inderdaad bij Peugeot zijn op grond van artikel 6.185 en artikel 6.286 van het BW.
Dit gaat niet alleen om een ondeugdelijk product maar ook een onveilig product.
Daarvoor gelden de volgende regels:
Wie kan ik aansprakelijk stellen voor schade?
Schade meer dan EUR 500
Hebt u meer dan EUR 500 schade door een onveilig product? Dan kunt u de fabrikant van het product aansprakelijk stellen. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken. Is het product in het buitenland gemaakt? Dan is het bedrijf of de persoon aansprakelijk die het product naar Nederland heeft gehaald. Deze importeur moet dan wel in Europa werken.
Schade minder dan EUR 500
Hebt u minder dan EUR 500 schade? Dan moet u bij de verkoper van het product zijn. Dat moet ook als u klachten hebt over het product zelf. Een voorbeeld. U hebt een broodrooster gekocht van het merk Twister. Toen u het broodrooster gebruikte, werd dit zo warm dat het broodrooster uw aanrechtblad heeft beschadigd. De schade is EUR 800. De Twisterfabrikant is verantwoordelijk voor de schade, en dus ook voor de kosten. Hiervoor moet u naar de fabrikant gaan. Met uw klacht over het broodrooster zelf gaat u naar de winkel waar u het broodrooster hebt gekocht.
klik HIER voor voorbeeldbrieven en aanvullende informatie.
Als u uw eigen risico (bij zorgverzekering) moest aanspreken kunt u die ook claimen.
Wat heeft u een pech, ik heb mijn Peugeot {PH41M} aangeschaft op 6-8-1983 en ik fiets er nog elke dag op.
Heeft u al contact opgenomen met Peugeot?
Marliesa, u heeft uw geld terug. Wees blij>
"Voordat geld koopt u niet een kwaliteit gelijkwaardige fiets."
Merkwaardige opmerking. De peugeot fiets is aantoonbaar een barrel gebleken.
Dat de ANWB die rommel durft te verkopen is laakbaar. Ga daar uw medische kosten verhalen lijkt me een betere optie. U heeft een overeenkomst met de ANWB. Niet met de fabrikant .
Sterkte, H.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer