ka
door karim995 Jul 9, 2015 om 15:47
Voeding & gezondheid

Fraude apotheek

Goedemiddag,

mijn medicatie heb ik een aantal keren niet opgehaald,
deze worden door de apotheek wel gedeclareerd,
ik zit zonder de medicijnen en zeggen dat mijn recept verlopen is, vervolgens worden de medicatie weer door verkocht aan anderen dus dubbel geld in het laatje?

7917 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karim995,

.....mijn medicatie heb ik een aantal keren niet opgehaald,.....
Dat is onverstandig; die krijg je niet voor niets voorgeschreven.

.....deze worden door de apotheek wel gedeclareerd
Ja, logisch. Die zijn wel voor je klaargemaakt/klaargezet.

.....ik zit zonder de medicijnen en zeggen dat mijn recept verlopen is.....
Je wilt nu blijkbaar die eerder niet opgehaalde medicijnen alsnog ophalen?
Zul je een nieuw recept bij de arts moeten halen.

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2015 om 15:53
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Iemand ten onrechte van fraude beschuldigen kàn betekenen dat er tegen u aangifte gedaan kan worden wegens smaad, houdt daar even rekening mee. Klik HIER.

Uw medicijnen zijn wel voor u besteld/gemaakt/klaargezet enz. Dat u ze een aantal keren niet ophaalt, tja dàt is uw probleem. U zult dit moeten betalen, al of niet via de verzekering (die daardoor onnodig duur wordt).

door 1953 - Jul 9, 2015 om 15:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, dat heeft u aan uzelf te wijten dat u de gereedgemaakte medicatie niet tijdig heeft afgehaald bij uw apotheek. Meestal ligt bij de meeste apotheken de klaargemaakte medicatie twee weken beschikbaar.

Van fraude is geen sprake, dat is uw visie, uw stommiteit om de medicatie niet tijdig af te halen.

De apotheek heeft de (herhaal)recept(en) klaargemaakt, daar zijn (arbeid)kosten mee verbonden.

ka
door karim995 - Jul 9, 2015 om 16:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 9 jul 2015, 15:53]Iemand ten onrechte van fraude beschuldigen kàn betekenen dat er tegen u aangifte gedaan kan worden wegens smaad, houdt daar even rekening mee. Klik HIER.

Uw medicijnen zijn wel voor u besteld/gemaakt/klaargezet enz. Dat u ze een aantal keren niet ophaalt, tja dàt is uw probleem. U zult dit moeten betalen, al of niet via de verzekering (die daardoor onnodig duur wordt).

Dit is onzin ik heb terplekke gezien als je de medicatie komt halen dat er voor mijn neus
Het pas gestikkerd wordt dat is arbeid en het klaar zetten !!!

Aangifte voor wat omdat ik gelijk heb

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2015 om 16:10
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Karim, ja hoor je hebt gelijk, als je dat zo graag wilt horen. ............. Je beschuldigd alleen wel in het openbaar iemand van fraude ..............

ka
door karim995 - Jul 9, 2015 om 16:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:10]@Karim, ja hoor je hebt gelijk, als je dat zo graag wilt horen. ............. Je beschuldigd alleen wel in het openbaar iemand van fraude ..............

Helaas want ik heb geen namen genoemd van een apotheek !!!

ka
door karim995 - Jul 9, 2015 om 16:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 9 jul 2015, 15:54]Ja, dat heeft u aan uzelf te wijten dat u de gereedgemaakte medicatie niet tijdig heeft afgehaald bij uw apotheek. Meestal ligt bij de meeste apotheken de klaargemaakte medicatie twee weken beschikbaar.

Van fraude is geen sprake, dat is uw visie, uw stommiteit om de medicatie niet tijdig af te halen.

De apotheek heeft de (herhaal)recept(en) klaargemaakt, daar zijn (arbeid)kosten mee verbonden.

Ik snap jullie antwoorden echt niet zo dom?? op de recept staat geen verhaal op van je moet je recept binnen twee weken afhalen anders vervalt de recept, snap je hem nu wat ik bedoel

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2015 om 16:17
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Zomaar een gedachte, waarom zou iemand naar een dokter gaan? Om medicatie te krijgen? Als iemand dat dan "een aantal keren medicatie niet ophaalt" zou ik niet naar een dokter gaan ......... Maar ach ik zal wel dom zijn.

ka
door karim995 - Jul 9, 2015 om 16:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 9 jul 2015, 15:54]Ja, dat heeft u aan uzelf te wijten dat u de gereedgemaakte medicatie niet tijdig heeft afgehaald bij uw apotheek. Meestal ligt bij de meeste apotheken de klaargemaakte medicatie twee weken beschikbaar.

Van fraude is geen sprake, dat is uw visie, uw stommiteit om de medicatie niet tijdig af te halen.

De apotheek heeft de (herhaal)recept(en) klaargemaakt, daar zijn (arbeid)kosten mee verbonden.

Ik wil ook zo rijk worden op zo een manier maar officeel is dit dubbel geld in de kassa
er is niks klaar gezet dit wordt altijd ter plekke gedaan !! als ze zeggen mijn medicatie is er niet na en na een week kom ik terug en dan hoor ik je recept is niet geldig dan wie licht wie op

ka
door karim995 - Jul 9, 2015 om 16:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:17]Zomaar een gedachte, waarom zou iemand naar een dokter gaan? Om medicatie te krijgen? Als iemand dat dan "een aantal keren medicatie niet ophaalt" zou ik niet naar een dokter gaan ......... Maar ach ik zal wel dom zijn.

ik ga ook niet naar de dokter
het gaat over een herhalings recept wat door loopt en als ik ze niet ophaal gebeurd er dit
zonder dat ik gewaarschuwd wordt

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2015 om 16:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Veel gezondheid, met of zonder medicatie, ik vink uit

door 1953 - Jul 9, 2015 om 16:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=karim995 schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:07][quote=mahadma schreef op donderdag 9 jul 2015, 15:53]Iemand ten onrechte van fraude beschuldigen kàn betekenen dat er tegen u aangifte gedaan kan worden wegens smaad, houdt daar even rekening mee. Klik HIER.

Uw medicijnen zijn wel voor u besteld/gemaakt/klaargezet enz. Dat u ze een aantal keren niet ophaalt, tja dàt is uw probleem. U zult dit moeten betalen, al of niet via de verzekering (die daardoor onnodig duur wordt).

Dit is onzin ik heb terplekke gezien als je de medicatie komt halen dat er voor mijn neus
Het pas gestikkerd wordt dat is arbeid en het klaar zetten !!!

Aangifte voor wat omdat ik gelijk heb

Mijn herhaalrecepten worden kwartaallijks vanuit de groothandel klaargemaakt en geëtiketteerd namens de apotheek. Krijg dan een e-mail van de apotheek dat de medicatie vanaf datum klaar ligt om opgehaald te worden.

door 1953 - Jul 9, 2015 om 16:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=karim995 schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:22][quote=mahadma schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:17]Zomaar een gedachte, waarom zou iemand naar een dokter gaan? Om medicatie te krijgen? Als iemand dat dan "een aantal keren medicatie niet ophaalt" zou ik niet naar een dokter gaan ......... Maar ach ik zal wel dom zijn.

ik ga ook niet naar de dokter
het gaat over een herhalings recept wat door loopt en als ik ze niet ophaal gebeurd er dit
zonder dat ik gewaarschuwd wordt

Eens raakt u uw medicatie en de automatische herhaalrecept staat bij uw apotheek bekend. Apotheek of u neemt initiatief om uw herhaalmedicatie te verkrijgen, dan moet u zelf dan ook wel meewerken aan het verkrijgen van die medicatie. Initiatief tonen en geen afwachtende houding aannemen, that's the spirit!

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2015 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........er is niks klaar gezet dit wordt altijd ter plekke gedaan..........

Vreemd, mijn medicijnen (herhaalrecept) staan echt altijd klaar als ik ze op kom halen. Als je geen medicijnen meer wilt, dan moet je dit doorgeven aan de apotheker.

.......Ik wil ook zo rijk worden op zo een manier ......

Dan moet je een opleiding voor apotheker gaan volgen.

ph
door philip36 - Jul 9, 2015 om 16:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou toch maar eens teruggaan naar die apotheek en vragen waarom het recept niet geldig is.
Eerst zeggen dat medicijn er niet is en na een week dat het recept niet geldig is.
Ben wel benieuwd naar hun antwoord.
Wie zegt trouwens dat uw medicijn wel door de zorgverzekering betaald is of gaat u daar gewoon van uit?

pi
door pieterwolters - Jul 9, 2015 om 18:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen we mensen die frauderen door kennelijk onnodig de medische zorg lastig te vallen (naar een dokter gaan, een recept krijgen en er vervolgens niets mee doet) niet keihard gaan aanpakken?

me
door mein33 - Jul 9, 2015 om 18:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=karim995 schreef op donderdag 9 jul 2015, 16:13]

Ik snap jullie antwoorden echt niet zo dom??

karim995,

De meeste antwoorden zijn nog niet "zo dom" als u denkt, maar mogelijk begrijpt u de situatie die u veroorzaakt niet.
Blijkbaar krijgt u volgens een doorlopend herhaalrecept periodiek medicatie verstrekt.
Vervolgens haalt u deze medicatie niet op bij de apotheker.
U heeft deze medicatie dan klaarblijkelijk ook niet nodig en kunt heel goed functioneren zonder het gebruik hiervan.
Uiteraard declareert de apotheker, geheel terecht, uw medicatie aangezien deze op uw naam wordt besteld en ter levering klaarstaat op het juiste moment.
U "moet" deze medicatie dan ook op het afgesproken moment afnemen en als u dat niet doet dan zijn de kosten voor uw eigen risico. Zonde van het geld zou ik zeggen.
Bij bv. een sportschool betaald u ook niet per keer maar meestal voor een jaar, of u er nou wel of geen gebruik van maakt.
Wilt u niet geconfronteerd worden met een rekening voor de niet afgenomen medicatie dan moet u de levering via een doorlopend herhaalrecept stoppen.
Telkenmale als u de medicatie wel nodig heeft kunt u middels een éénmalig herhaalrecept nieuwe medicatie aanvragen en die moet u dan ook wel afnemen anders heeft ook dit geen enkele zin.

Bent u van mening dat de apotheker wel frauduleus handelt, dan kunt u dit aanmelden bij uw zorgverzekeraar zodat deze het e.e.a. kan verifiëren.
U moet dan wel hetzelfde verhaal vertellen zoals u doet in dit topic, anders is het niet eerlijk t.o.v. de apotheker.

su
door superklaver - Jul 12, 2015 om 18:19
68 Antwoorden / 0 Vragen

mijn medicijnen worden vaak besteld en dan klaargemaakt. waar ik niet bij. Er gebeurd ook heel veel achter de schermen wat betaald moet worden. Maar waarom medicijnen bestellen en ze niet ophalen? En het is logisch dat de medicijnen na 2 weken niet meer voor u klaarliggen. Een apotheek is geen opslag.

su
door superklaver - Jul 12, 2015 om 18:22
68 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt ook doorgeven dat u niet meer automatisch een herhaalrecept wilt. Maar gewoon belt naar de arts als u nodig heeft. Ik vind dit niet de schuld van de apotheker.

door 1953 - Jul 12, 2015 om 23:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=superklaver schreef op zondag 12 jul 2015, 18:22]u kunt ook doorgeven dat u niet meer automatisch een herhaalrecept wilt. Maar gewoon belt naar de arts als u nodig heeft. Ik vind dit niet de schuld van de apotheker.

Of dat wat oplost. Het is m.i. eerder laksheid van ts te wijten.