ka
door kama Jul 12, 2011 om 11:01
Voeding & gezondheid

Friesche Vlag voor Melkschuim

We hebben onlangs Friesche Vlag voor Melkschuim geprobeerd. Dat zou mooie stevige schuim moeten geven op cappucino en dergelijke.

We hebben het uitgeprobeerd met onze Douwe Egberts handmatige opklopper en in onze nieuwe koffiemachine die ook speciale koffies maakt en melk opschuimt.

Beide gaven teleurstellende resultaten. Gewone magere melk doet het veel beter. Ik heb dit al kenbaar gemaakt aan Friesche Vlag zelf. Zij geven dit door aan de afdeling Marketing.

Mijn vraag is: wie heeft wel goede resultaten met Friesche Vlag Melkschuim (dikke laag, lekker stevig, waar je lepel op blijft liggen en die je na het opdrinken van de koffie nog lekker uit kunt lepelen) en hoe heb je het melkschuim dan zo gekregen? Overigens vinden wij het product wat te zoet, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

14346 11 Rapporteer

am
door amelissen - Jul 12, 2011 om 16:43
77 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het enige weken geleden ook geprobeerd, naar aanleiding van de reclame op TV.
Inderdaad gewone magere melk schuimt veel beter (en is veel goedkoper).

Maar wat ik nog erger vond is de chemische smaak en geur aan de melk, dat was gewoon smerig.

Heb een mailtje gestuurd naar de fabrikant, maar geen enkele reactie terug.

..
door ... - Jul 12, 2011 om 17:04
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zowel de melk als het apparaat geprobeerd en mijn ervaring is dat
je ook volle koffie melk kunt gebruiken.
Ook gewone volle melk en die blijft langer schuim dan magere of half volle melk of halve koffie melk.

Het speciale schuim apparaat werkte beter dan de espresso machine.
Ik vind het gewoon erg dure melk maar het apparaat werkte goed.

Wel moet je na gebruik dit schoon spoelen waardoor er melk verloren gaat.
Ik doe dit met heet water en dan enkele keren opkloppen en verversen.

ka
door kama - Jul 12, 2011 om 21:48
161 Antwoorden / 19 Vragen

@... Welk apparaat bedoel je? Een lattemento? Daar zijn veel soorten van. Welke heb je gebruikt?

dm
door dmen - Jul 22, 2011 om 17:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw heeft op de Libellen zomerweek twee-flesjes en een melk op schuimer gekocht! Ik moet zeggen het werkt GEWELDIG!! De melk koud op- kloppen en vervolgens 50sec in de magnetron zetten, ongelofelijk dat je met zo weinig melk zoveel schuim krijgt! Wel jammer dat deze melk niet bij C1000 verkrijgbaar is! maar het is een top product!

..
door ... - Jul 22, 2011 om 17:54
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik de Friese Flag opschuim apparaat uit aanbieding super dus die hand klutser en die werkt goed.
Glas met een stamper dus.

ka
door kama - Jul 22, 2011 om 18:01
161 Antwoorden / 19 Vragen

Een Lattemento is geen glas met stamper, dus is me nog niet helemaal helder wat je bedoelt.
Wij hebben van Douwe Egberts een plastic beker met stamper, is het zoiets?
Waar kun je zo'n glas krijgen?

wo
door wouter1987 - Dec 16, 2012 om 21:02
12 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Kama,

Kassa heeft melkopschuimers getest. De beste kostte ten tijde van de test slechts € 6,00 http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/melkopschuimers/speel/1/

Echter staat deze niet meer op de hema site :'(

dc
door dcz - Dec 16, 2012 om 22:28
439 Antwoorden / 1 Vragen

Denk niet dat "kama" na ANDERHALF JAAR nog op een recatie zit te wachten....en volgens mij is het product ook niet meer verkrijgbaar....

ka
door kama - Dec 17, 2012 om 09:08
161 Antwoorden / 19 Vragen

Inderdaad is de vraag al erg lang geleden. Het product staat trouwens nog wel op de site van Friesche Vlag met allerlei aanwijzingen hoe je melkschuim kunt maken:

http://www.frieschevlag.nl/indekoffie/recepten/howtos

Ik heb het nooit meer gekocht trouwens; de smaak was gewoon niet lekker en het schuimen (ondanks dat ik een van de door hen op hun bovengenoemde site genoemde methodes exact gevolgd heb (toen was die pagina er nog niet trouwens)) niet erg best.

jo
door jorisw - Dec 17, 2012 om 09:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het wel eens gebruikt en het voldeed aan wat je mag verwachten. Maar als je een goed stoompijpje aan de espressomachine hebt zitten (iets wat overigens niet altijd vanzelfsprekend is), kan met gewone melk hetzelfde resultaat behalen. Ik merkte wel dat opschuimen wat makkelijker ging met die Friese vlag melk als je zo'n opklopschuimding gebruikt.

ja
door jannick63 - Sep 27, 2014 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze schuim verkopen ze gewoon nog steeds en ook ik merk dat het totaal niet werkt! Snap niet dat ze dit zolang in het assortiment mogen hebben zonder dat het werkt..