al
door alicevandeberg Jan 22, 2014 om 16:25
Huishouden & energie

Friteuse

ik ben toe aan een nieuwe friteuse maar welke is de beste

7750 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo alicevandeberg,

Veel keus/ prijsverschil.

Kijk eens hier.
En hier.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik. Heb je vast een overzicht.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja, nou ja, ca. tijd, hé?

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een air fryer.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Philips en Tefal zijn meestal de betere merken. Princess is doorgaans een afrader.

Ook in de prijs komt dat tot uitdrukking.

Airfryer lijkt me niets voor kroketten of bamiballen, of heb ik dat mis?
Wel gezonder natuurlijk.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Airfryer lijkt me niets voor kroketten of bamiballen, of heb ik dat mis?
Wel gezonder natuurlijk.

Mijn betere helft heeft met een kookwedstrijd zo'n ding gewonnen. En eerlijkheidshalve kan ik met een eetlepel oli een kilo patat maken, maar ook alle soorten snacks, effe anders denken, maar dan eet je wel snacks, en toch aanzienlijk minder vet. Je bestrijkt sommige dingen met een keukenkwastje met een erg dun laagje olie en het smaakt optima forma.

Om een reclame kreet op te graven: Ik zeg doen!

En het scheelt veel kosten in olie.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar voor een airfryer moet je wel iets dieper in de buidel tasten! Vanaf zo'n € 130,-

Kijk maar eens hier.

En ook wat andere merken, klik hier.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die € 130 verdien je dubbeldik terug met aanzienlijk minder oliekosten.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 22 jan 2014, 17:45: Die € 130 verdien je dubbeldik terug met aanzienlijk minder oliekosten.

Maar (lucky) jullie verdienen nu zelfs op het gebruik van olie; alleen maar een kwastje erover heen, toch? Dus dubbelop: geen kosten want: gewonnen prijs en korten op de olie.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij het merk Fritel Turbo; niet te kolossaal en heel betaalbaar. Goede reviews.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, en als extra'tje: Geen hinderlijke luchtjes ............

Toch dom als we er geen gebruik van maken.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2014 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 22 jan 2014, 17:59: Tja, en als extra'tje: Geen hinderlijke luchtjes ............

Toch dom als we er geen gebruik van maken.

Allicht dom om er geen gebruik van te maken, vooral als het ook nog eens een schot in de roos blijkt te zijn. (Heb bij AH eens 3 minuten, ja...3 minuten) vrij winkelen gewonnen: waar dacht je waar ik op uit was: absoluut niet naar het eten e.d. Ging gelijk naar de elektronische apparatuur. Bingo!
Heerlijk, zoiets. Alleen, een andere friteuse, die Air Fryer was er toen nog niet, maar anders...

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al jaren Fritel.
een van 4 liter 3000W (Fritel turbo 2355) en een kleinere 3 liter 2000W
(Fritel turbo SF 4070)) .
Ik heb er bewust voor gekozen omdat het een van de weinigen zijn waar je nog met vast vet kan werken ,bij de meesten moet er olie (vloeibaar vet in) en houd de temperatuur goed vast.
www.fritel.com

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kennis van mij heeft zo'n dure hete lucht bakker.
Dat heet tegenwoordig een air fryer, anders weet niemand waarover het gaat.
Van een bekend merk.
Resultaat : kroketten en bitterballen : slappe dingen zonder krokant korstje.
Patat, een slappe hap, niet krokant.
Kortom : gebakken lucht voor veel geld.
Zo'n ronde hete lucht oven met een glazen bovendeksel van 29.95 doet precies hetzelfde.
Met hetzelfde matige resultaat.
Maar dan heb je wel 120 euro verdiend.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er uit een air fryer komt, hangt af of je weet wat je doet. Er zullen altijd" mensen zijn die er alles en niets mee kunnen. Mijn resultaat? Lekkere snacks en patat. Ik ken ook mensen die prut uit een olie friteuse kunnen toveren.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben twee friteuses: Eén voor de frites en één voor de overige hapjes. Om de zoveel tijd worden deze omgewisseld. Beiden zijn van Philips. De ene kostte 55 euro en de andere bij de Kijkshop in de aanbieding 25 euro. Beiden voldoen erg goed maar de goedkoopste pan is sneller op temperatuur. Het enige nadeel van deze pan is dat de binnenpan er niet uit kan. Maar daar is overheen te komen. Ik weet helaas het typenummer niet maar hij is grijs met blauw. Voorheen hadden wij ook een friteuse van Princess maar dat duurde eeuwig voor deze op temperatuur was en dan wordt het uiteindelijk nog duur doordat je meer stroom verbruikt.