mispel
door mispel Oct 27, 2015 om 09:35
Computers & telefonie

FTMSC betalingen

Waarom waarschuwt T-Mobile mij niet voor ongevraagde FTMSC-diensten die al maanden op mijn rekening in rekening worden gebracht?
Het gaat om whatsapp.brickoffers.com van het bedrijf Green Whale.
Stom natuurlijk dat ik niet beter keek, al sinds februari 2014 wordt € 5 per week in rekening gebracht, bijna € 400 dus!
T-Mobile moét weten dat dit oplichterij is! Bedankt T-Mobile, ik ga op zoek naar een andere telefoonaanbieder.

960 10 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Oct 27, 2015 om 09:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat dat jouw verantwoordelijkheid is. Je hebt zelf ooit eens via een malafide app, of verkeerde knop op internet dit aangezet.

geen enkele provider houdt dit bij, je moet gewoon zelf om de zoveel tijd de juistheid van je rekening checken.

Kijk ook hier om je af te melden van dit soort scam diensten:
http://www.payinfo.nl/

mispel
door mispel - Oct 27, 2015 om 09:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je crewmember,
Natuurlijk probeer ik te achterhalen waar dit mis ging, natuurlijk is dit mijn eigen verantwoordelijkheid, natuurlijk had ik wel eens beter mijn facturen mogen checken, allemaal waar. Maar T-Mobile weet heus wel dat whatsapp.brickoffers.com een malafide aanbieder is. Waarom niet eens een mailtje in algemene bewoordingen met de aanbeveling goed op dit soort dingen te letten?
Als ik had geweten dat ik kennelijk ooit iets bestelde, had ik het ook wel afgezegd. Bij normale bestellingen betaal je via Ideal of Paypal, dit is een stiekeme manier van geld innen. Je vertrouwt je provider, maar die blijkt in het complot te zitten en zegt lekker niks.
Inmiddels heb ik afgezegd en alle mogelijke klachtenformulieren ingevuld en ik laat het er niet bij zitten.

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2015 om 10:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een waarschuwend mailtje van T-M? Het hele web staat vol met waarschuwingen hier over! Dat lees je dan blijkbaar ook al niet. Je controleert je facturen niet, maar een mailtje zou je dan gelezen hebben?

Gewoon je eigen stomme schuld en die moet je niet proberen bij een ander in de schoenen te schuiven!

mispel
door mispel - Oct 27, 2015 om 10:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is mijn eigen schuld, en nee, ik ga niet op zoek naar berichten over oplichting die mij niet eerder bekend was. Dank jullie wel, ik kan het verder wel zonder verwijten doen. Reageer liever op het feit dat degene die het in rekening brengt liever zijn mond houdt.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 27, 2015 om 10:16
174 Antwoorden / 1 Vragen

T-Mobile verdient hier lekker aan dus zijn zij niet geneigd u hiervoor te waarschuwen. Als ze dit bij iedereen zouden doen zou het hen veel geld kosten.

mispel
door mispel - Oct 27, 2015 om 10:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je Alfaromeo, weet je zeker dat T-Mobile mee"verdient? Dat verklaart veel en maakt het nog kwalijker.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2015 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat u onder bewindvoering of erger nog onder curatele dat anderen voor u uw zaakjes in de gaten moeten houden?

Blijkbaar ruim anderhalf jaar niet naar uw rekening gekeken. Zou ook u bankrekening maar eens controleren. Wie weet wat daarvan allemaal geincasseerd wordt zonder uw weten.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 27, 2015 om 11:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@TS wees verstandig en neem prepaid, dat voorkomt namelijk een hoop problemen. Ook ik heb geen abonnement; dat is uiteraard niet voor niets..

jo
door jorisw - Oct 27, 2015 om 11:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet zo'n goed advies om prepaid aan te raden zonder dat je het gebruiksprofiel van TS kent....

alexishoop
door alexishoop - Oct 27, 2015 om 11:53
561 Antwoorden / 6 Vragen

je kan ze voor de rechter slepen, met een beetje mazzel verschijnen ze niet en wordt het vonnis dan in jouw voordeel beslecht met een kostenveroordeling.