jo
door joslut Sep 5, 2015 om 11:03
Geldzaken & recht

G-Star broek met gat erin wordt niet teruggenomen

Mijn dochter heeft 2 spijkerbroeken bij G-Star Raw onlineshop gekocht. Bij 1 broek komt ze na 1 uur dragen er achter dat aan de achter/binnenzijde van de broekspijp bij het bovenbeen een gat in de spijkerstof zit ter grootte van ongeveer een 20 Eurocent munt. Daar is de spijkerstof weg, maar de elastandraadjes zitten er nog wel.
Defect is volgens procedure gemeld bij G-Star via telefoon (0800-0200454) en vervolgens per mail (support@g-star.com) met de nodige foto's en gegevens. Het is daar beoordeeld door de kwaliteitsdienst met de conclusie dat het geen fabricagefout of slijtage is en dat ze de broek niet terugnemen en vergoeden of een nieuwe leveren.
Wij waren het niet met de conlusie eens. Een ervaren coupeuze heeft ons aangegeven dat het niet anders kan zijn dan een fabricagefout. Opnieuw G-Star benadert en opnieuw beoordeeld met dezelfde conclusie.
Op ons verzoek de medewerker van de kwaliteitsdienst te spreken om ons uit te leggen hoe je zo'n schade aan de broek kunt krijgen tijdens het dragen is niet mogelijk. Een andere afdeling spreken dan de service/helpdesk is ook niet mogelijk.
We begrijpen niet waarom G-Star zich zo opstelt en zich niet aan de wet en eigen voorwaarden houdt. Kortom, we voelen ons opgelicht.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Wat zijn de tips dit tot een goed einde krijgen?

Al met al is onze ervaring met G-Star beroerd. De medewerkers zijn vriendelijk en begrijpen hoe we ons voelen (goede training gehad!), maar intussen doen ze niet wat ze zouden moeten doen en laten ze je in de kou staan.

4277 9 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Sep 5, 2015 om 11:29
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joslut,

wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.

Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.

Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo joslut,

Wat een vervelende ervaring.
Lees de info hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joslut, @hopetobehelping,

Oei, foutje. Zie net dat die link al gegeven was.
(Had ik natuurlijk eerder op moeten klikken, maar ja)

jo
door joslut - Sep 5, 2015 om 13:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:29]Beste joslut,

wat een bijzondere reactie van G-star.
Het klinkt bijna alsof men wil zeggen dat het normaal is wat uw dochter meemaakt met die broek en dat dit de normale 'kwaliteit' van G-star is.

Uw dochter heeft een aankoop gedaan via internet en daarbij moet er uiteraard een goed product geleverd worden.
In de volgende links leest u meer informatie, klik hier en hier.

Alle communicatie uiteraard goed bewaren en op papier/email zodat u er later nog bewijs van heeft.
Als ik u was zou ik ze een ultimatum stellen om het te herstellen (7 dagen). Geef daarbij aan dat G-star verplicht is om u een deugdelijk product te leveren en dat u de koop van de 2e broek ontbind als ze niet aan hun verplichting voldoen om een deugdelijk product te leveren.
Voldoen ze niet aan de door u gestelde termijn dan ontbind u de koop van de 2e broek (ga er vanuit dat de 1e broek wel goed is). Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt dan zou u deze ook kunnen raadplegen.
Mocht u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten (aankoop minder dan 14 dagen geleden gedaan) dan kunt u ook overwegen om de gehele koop nu al te ontbinden (broeken mogen dan wel niet gedragen zijn en dat is bij de ene broek wel gebeurd in ieder geval. Maar aangezien deze broek een gat bevat zal men deze toch niet opnieuw kunnen verkopen zodat het 'gedragen zijn' er niet echt toe doet voor deze broek).

jo
door joslut - Sep 5, 2015 om 13:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 5, 2015 om 18:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
Gewoon op social media verder gaan met 'klagen'. Vaak is bij dit soort bedrijven dat nog de enige mogelijkheid.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2015 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben het met akkerdistel eens.

Denkt u dan eens aan trustpilot, daar wordt door het bedrijf op gereageerd.

Klik HIER

Klacht.nl

klachtenkompas.nl

Verder zou ik als u was ook even vermelden dat u in de nieuwsbrief van Kassa staat.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2015 om 17:33
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=joslut schreef op zaterdag 5 sep 2015, 13:57]Ik heb G-Star een ultimatum gesteld de zaak nogmaals te beoordelen. Ze blijven bij hun standpunt.
@Joslut
[verwijderd door redactie]

audb
door audb - Sep 7, 2015 om 17:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Binnen 14 dagen retour sturen met een foto er bij en een nieuwe vragen of geld terug.
Echter moet er wel aangetoond worden dat het niet door een ongelukje of moedwillig is gebeurt.