ca
door carlobrusse Oct 21, 2012 om 15:33
Elektronica & tv

Gaatjes in wasgoed

Wij zijn inmiddels al aan de derde wasmachine bezig,nu een miele met softcare trommel we blijven last houden van gaatjes in het wasgoed.
Alle gaatjes lijken zich voor te doen rond de navelstreek, nee er zijn geen scherpe randen,piercings of riemen.
Nieuw shirt in de was, komt eruit met gaatjes.
Miele heeft hier een speciale afd voor maar weigert iets te doen.
Wij hebben inmiddels al c.a. € 1000 euro kledingschade.

Wat is hier nog aan te doen ????????

7642 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik een waszak.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de hand wassen.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kleine gaatjes alleen op de buikstreek zitten, ligt dit niet aan de wasmachine.
Dit komt door het dragen. Dat kan door de knopen komen, scherpe randjes aan de riem, maar ook als je shirt tussen je broek en riem(of buik) inkomt.
Dit vormt zwakke plekken en kunnen door het wassen (wrijving) sneller gaatjes worden.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit euvel hier al vaker gelezen, begrijpen doe ik het niet. Maar wat voor reden geeft Miele dan op om te weigeren hier iets aan te doen? Als ik het goed begrijp is dit dus de derde wasmachine die de was met "gaatjes aflevert"? Lijkt mij een raadsel en kan me ook niet voorstellen dat, wat brainless, schrijft de reden zou zijn.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij toch door het dragen te komen, want als dit bij 3 wasmachines op de zelfde plek gaatjes krijgt lijkt me sterk let eens op wat je tijdens het dragen doet werk je mss tegen je aan dat deed ik zelf vroeger ook waardoor me kleding op de3 buik snel vuil was en ook harder sleet. Dus ga er eens goed opletten wat doe je hoe draag je de kleding enz....heb je mss katten of een hond of parkiet die op je buik zit katten kunnen met de pootjes zitten melken parkieten vinden het fijn om in stof te pikken....
Ik hoor je ook niet over bv nachtjaponnen of pyama's lakens enz ook daar zouden dan gaatjes in moeten komen hoe zit het met broeken jurken enz....

hannie

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

*deze klacht komt (nu ook) bij het merk Miele voor op de verschillende fora

*ik krijg heel sterk de indruk dat de Miele kwaliteit niet meer de Miele kwaliteit van vroeger is

*ook zijn er meerdere klachten over de afhandeling van klachten door de reparatiedienst van Miele

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dearagain, *niets is meer zoals vroeger* *kwaliteit van allerlei artikelen is veranderd*

*fabrikanten willen omzet* *kwaliteit staat niet meer voorop*.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

*daar zijn we het dus over eens

*vriendelijke groet

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 21 okt 2012, 19:43: *deze klacht komt (nu ook) bij het merk Miele voor op de verschillende fora

*ik krijg heel sterk de indruk dat de Miele kwaliteit niet meer de Miele kwaliteit van vroeger is

*ook zijn er meerdere klachten over de afhandeling van klachten door de reparatiedienst van Miele

Dit soort vroeger was alles beter discussies zijn ongetwijfeld leuk aan de koffietafel in het bejaardencentrum, maar hetbis nergens op gebaseerd. Ik denk dat je je rot zou schrikken als je echt erug gaat naar de kwaliteit van vroeger.

Overigens lees ik nergens dat TS al drie Mieles heeft gehad, alleen maar dat hij nu een Miele heeft. Verder weet een wasmachine niet waar de navel zit bij een stuk textiel, dus is het niet logisch dat de schade door de wasmachine komt. Als de wasmachine de oorzaak is, zouden gaatjes overal moeten zitten.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

blablablabla....

Zit met smart te wachten op een link die het onderbuikgevoel van onze fraaie deskundige ondersteunt...

Zal ook dit keer niet komen....

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bij drie wasmachines is voorgekomen lijkt het mij niet aan de machines liggen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem komt zo vaak voor dat je er een boek mee kunt vullen, zie:

http://www.google.nl/searchq=gaatjes+in+tshirt&aq=0&oq=gaatjes+in+t+shirt&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tik voor nog meer ook even het zoekveld rechtsboven in...

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keer voor de volledigheid: http://www.google.nl/search?q=gaatjes+in+t-shirt&aq=0&oq=gaatjes+in+t+shirt&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw, dit soort vroeger was alles beter discussies ga jij hopelijk, als je heel oud bent, ook doen. En daar is niets mis mee. Dacht daar vroeger net zo over als ik thuis een preek kreeg over het een en ander, maar geloof me, mocht je ook die bepaalde leeftijd bereiken, denk er dan nog maar eens over. En als het over apparatuur gaat, dat is en blijft gewoon een feit. Of je het nu een o.h. verhaal vindt of niet. Mag je van mij denken hoor, gedachten zijn vrij.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook gaatjes in mijn shirts. Na lang zoeken bleek dit te liggen aan de schuin geslepen rand van het aanrechtblad. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om zonder veel moeite een gat te maken in een nieuw T-shirt, door dit op de draad langs de rand te bewegen. Een kennis van mij was ook bekend met gaatjes en die had ook zo'n aanrechtblad. Ik heb dat blad een beetje minder scherp laten slijpen en dat heeft geholpen. Ben inmiddels verhuisd, om die reden gekozen voor een kunststof blad en nooit meer last gehad van gaatjes

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had hier regelmatig last; dacht ook, dat het aan de wasmachine lag, zeker omdat het soms ook bij kleding gebeurde, die ik maar één dag had gedragen. Nu ik een nieuwe wasmachine heb, heb ik nog steeds last van gaatjes in mijn kleding. Het vreemde is: bij de kleding van mijn man gebeurt het nooit, terwijl hij altijd een riem draagt en ik nooit.
Hij draagt zijn shirts ook altijd in zijn broek en ik niet... Volgens ons ligt het aan de autogordel; sinds ik ervoor zorg, dat ik mijn shirts niet meer onder de autogordel laat zitten tijdens het autorijden, heb ik geen last meer van gaatjes in mijn kleding.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben dit probleem ook. Toevallig hebben we ook een Miele wasmachine en wasdroger. Waar het aan ligt? Ik weet het niet, heb al op verschillende forums gekeken, de een zegt dit, de ander zegt dat. Het komt vast niet van de autogordel of het aanrechtblad, bij ons is dat afgerond, en in de auto zit ik maar zelden. Dit lijkt me nu weleens een mooi klusje voor de consumentenbond om zoiets uit te zoeken, want er zijn echt hele volksstammen die daar last van hebben. Ik vind het echt een raadsel, maar het is wel zonde van je goede kleren.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt niet aan de wasmachine, het is het aanrechtblad dat de gaatjes veroorzaakt. Waarschijnlijk heeft u een composiet of natuursteen werkblad, geen kunststof. Ga maar met uw gezin bij het aanrecht staan en kijk maar dat het bij grotere personen lager in het shirt zit dan bij kinderen. Vriendin had precies hetzelfde probleem en na veel speurwerk op intenet kwam zij achter de oorzaak.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een kunststof aanrechtblad, met afgeronde rand. Bovendien sta ik zelden bij het aanrecht dus daar kan het echt niet aan liggen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij kwam het door het aanrechtblad. Draag nu een schort als ik bij het aanrecht sta.Daar komen de gaatjes niet on

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan er bij mij niet in hoe je je kleding draagt, aanrechtbladen en wat dies meer zij. De TS schrijft:wij blijven gaatjes houden. Dat impliceert dan dat meneer en kinderen (?) ook allemaal aan het aanrecht staan en alle kleding rond de buikstreek gaatjes vertonen? Lijkt me stug dat dit bij 3 machines zo is. Tenzij het alleen de kleding van mevrouw betreft, maar dan nog: een raadsel, voor mij dan.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na lang raden ben ik er achter wat, tenminste bij mij, de oorzaak van de gaatjes is. Ik draag meestal broeken en de PUNT van de broekband steekt altijd een beetje naar voren. 'sZomers draag ik meestal een rok en die hebben (op 1 spijkerrok na) geen rits en band met knoop. De shirts die ik alleen maar dáár overheen (of er IN) draag hebben geen gaatjes.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig toch dat mensen de oorzaak niet eerst bij hun eigen gedrag/activiteiten/bezigheden zoeken maar meteen bij een gebruikt (gerenommeerd) apparaat.

Als het aan de wasmachine zou liggen is deze wel heel intelligent om alleen gaatjes te gaan veroorzaken op navelhoogte in een kledingstuk en nergens anders.

Kwaliteit van kleding is vaak niet zo geweldig en soms zitten er idd al na een paar keer dragen/schuren/gebruiken slijtplekken in. Ik draag nooit dure kleding, dus neem ik dit of voor lief of ik koop de volgende keer wat anders / koop ergens anders.

Als dit al de 3e wasmachine is waar dit mee gebeurt, speelt dit al heeeeel lang. Zijn dan al deze wasmachines slim en waardeloos?

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Carlobrusse,

Wij doen witte en kleurwas apart, tot zover dus niets nieuws. Waar wij ook op letten is dat kleding met klittenband, ritsen en kleine haakjes (die door vrouwen wel eens gedragen worden) wordt behandeld, de broeksluitingen (rits gaat dicht en de heken en knopen ook. Dan kunnen de ritsen niet meer bijten. Over het klittenband doen we los gekocht klittenband zodat het ook niet 'open' ligt. En die dure bloesjes met fijne haakjes gaan op de handwas. Dat maakte bij ons veel uit, want ook handdoeken , theedoeken enz. hadden kleine gaatjes. Het ging dan vooral om gaatjes van 1 mm2. Groot genoeg om te zien.

En mocht je een roker zijn, hete as en synthetisch verdraagt elkaar nog steeds niet. Dat weet ik vooral van het gebruik van sterretjes op oudjaar door kinderen.

Wij hebben er twee wasmachines over gedaan eer we dit onder de knie hadden, en nu geen Miele.

Succes!
Erky

ve
door verwijderd - Oct 22, 2012 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het de stille kracht kunnen zijn, ik denk het.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2012 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is vervelend dat u gaatjes krijgt in uw kleding, maar denkt u nu werkelijk dat dit aan de Miele wasautomaat ligt.
Het is toch geen zelfdenkende machine die zijn programma aanpast om gaatjes in uw t shirts te maken rond de navelstreek.
Zoek een iets logischere verklaring hiervoor zoals al door verschillende wordt aangedragen.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2012 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg helemaal niet dat het door een wasmachine komt, laat staan een Miele, maar waardoor komt het dan wel? Dat vraag ik me af. Als er zoveel mensen last van hebben, lijkt het me toch weleens handig dat het onderzocht wordt.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn vorige huis had ik hier geen last van met een kunststof aanrechtblad met ronde rand. Sinds ik in mijn nieuwe huis woon heb ik dit fenomeen ook. Ik leun ook altijd tegen het aanrecht. Dit aanrecht heeft rechte hoeken en ik zie dus steeds twee gaatjes op de zelfde afstand van elkaar als van de bovenkant naar de onderkant van de aanrechtrand. Het ligt dus niet aan de Miele.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wie er nog meer niet genoeg van kan krijgen: klik

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de gaatjes rond de navelstreek zitten, komt het dan niet door het ophangen van de was? Als ik shirts aan de waslijn hang vouw ik de onderste rand over de waslijn en zet het dan vast met een paar wasknijpers. Als er hapertjes aan de wasknijpers zouden zitten krijg je precies op navelhoogte gaatjes.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn intelligente wasmachines op de markt die van ieder kledingstuk uitzoeken waar ongeveer de navel zit en daar dan gaatjes in maken....
Fabrikanten houden zelfs onderling een competitie wie de meeste gaatjes kan maken.

Geen wonder dat Miele niets wil vergoeden, Wat denkt u zelf als u dit leest?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op vrijdag 28 dec 2012, 17:12: Er zijn intelligente wasmachines op de markt die van ieder kledingstuk uitzoeken waar ongeveer de navel zit en daar dan gaatjes in maken....
Fabrikanten houden zelfs onderling een competitie wie de meeste gaatjes kan maken.

Geen wonder dat Miele niets wil vergoeden, Wat denkt u zelf als u dit leest?

Gewoon, wat jij wilt dat carlobrusse leest, onzin dus. (Ik bedoel dus dat Miele e.a. machines dat dus niet kunnen verzinnen). De meeste sites is op te lezen dat het toch komt door wat je aan het doen bent, ruwe tafel, aanrecht, weet ik veel wat allemaal word gesuggereerd, maar wel allemaal op "buikhoogte" bezigheden.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had er ook last van, dat ik in bloesjes en shirts gaten kreeg rond de navel.
Ik weet nu gelukkig de oorzaak waardoor de gaatjes verleden tijd zijn.
Bij mij kwam het door een stugge spijkerbroek, met name het stukje met waar het knoopsgat zit, die punt schuurde langs de bloesjes en shirts waardoor er kleine gaatjes in kwamen.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2013 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 21 okt 2012, 19:43: *deze klacht komt (nu ook) bij het merk Miele voor op de verschillende fora

*ik krijg heel sterk de indruk dat de Miele kwaliteit niet meer de Miele kwaliteit van vroeger is

*ook zijn er meerdere klachten over de afhandeling van klachten door de reparatiedienst van Miele

Gaatjes in het wasgoed rond de navel komt door riemen, knopen en omdat je ergens tegen aan schuurt, het aanrecht bijvoorbeeld.
Ook gevallen as van sigararetten kan de boosdoener zijn, het heeft helemaal niks te maken met de wasmachine.

Snap ook niet waar die onzin vandaan komt> een wasmachine is een dom ding wat alleen maar zijn rondjes draait.