Garantie afwikkeling Blokker
Hallo,
Iets meer dan een jaar geleden hebben wij een tuinset bij Blokker aangeschaft. Deze tuinset is helaas kapot gegaan ( het materieel van de stoelen liet los).
Dit hebben wij bij Blokker gemeld en we konden de set op laten halen alleen krijgen wij het aankoopbedrag - 10% terug. Volgens hun zou dit in de voorwaarden staan ,maar hier heb ik in gekeken en kan dit niet terugvinden ( ik heb ook aan Blokker gevraagd of ze aan kunnen geven waar dit dan staat maar hier reageren ze niet op). In de bijgeleverde boekjes bij de set stond echter ook dat we recht hebben op 3 jaar garantie.
Mijn vraag is of ze in hun recht staan om 10% van het aankoopbedrag achter te houden?
Bij voorbaat dank!
Als je nu 10% minder kreeg zouden ze dus 30 jaren mee moeten gaan?
Niet meer leverbaar dus netjes...
En meubels hebben normaal een grotere afschrijving.....
Gewoon accepteren en elders met 10% bij leggen andere uitzoeken en nu in de winter maanden ruimen vele verkopers met meer als 10% korting op omdat de nieuwe collectie eraan komt.
Nee natuurlijk hebben ze geen recht om 10% in te houden. Het was blijkbaar gewoon slecht materiaal waarvan ze gemaakt zijn. U hebt recht op het volledige bedrag.
Dien een schriftelijk een klacht in.
U heeft wel een jaar gebruik gemaakt van dit tuinset en ondanks dat het niet geheel volgens de spelregels van de garantievoorwaarden gaat kunt u, denk ik, maar beter gebruik maken van deze aanbieding van Blokker.
Aangezien u 90% van de aanschafwaarde terugkrijgt is het misschien (zeer) aantrekkelijk om elders een nieuw tuinset aan te schaffen, sommige zaken hebben nu nog najaarsaanbiedingen en scheelt het u mogelijk een hoop ellende, gedoe en houdt u er ook nog iets ( € ) aan over.
wat toch weer een bullshitt antwoorden, coulant, goede deal vind ik enz enz, wat geld is de wet, zij moeten nieuw leveren, als dat niet kan vergelijkbaar nieuw leveren en als dat niet kan uw totale aankoopsom terug geven klaar...
als je der niets van weet zeg dan ook niets!!!
[quote=1paul schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:51]wat toch weer een bullshitt antwoorden, coulant, goede deal vind ik enz enz, wat geld is de wet, zij moeten nieuw leveren, als dat niet kan vergelijkbaar nieuw leveren en als dat niet kan uw totale aankoopsom terug geven klaar...
als je der niets van weet zeg dan ook niets!!!
spijker jij dan maar eens je Nederlands bij ..... geld heb je in je portemonnee!!
@1paul, ja en nee. Blokker heeft niet de verplichting opnieuw een nieuwe set te leveren, per slot van rekening is de set een jaar oud, ze mogen ook repareren. Wat bij de gemiddelde tuinset nou niet bepaald een succes zal zijn. Daarnaast zijn ze ook zeker niet verplicht de hele boel op te komen halen, wil je dan zelf met de hele zooi gaan lopen slepen?
Vanuit die optiek vind ik het geen onredelijk aanbod. Uiteraard kan je op je strepen gaan staan, maar dat kan Blokker dan ook. En of je daar iets mee opschiet?
't Is maar net hoe een toko met de garantievoorwaarden omgaat. Had lang geleden een (dure) tuinset gekocht bij Intratuin, garantie 5 jaar op de tafel. Die ging net voor de 5 jaar om was, kapot.
Hoewel ik dacht dat ik voor de kat zijn achterwerk terugging, met bon, kreeg ik zowaar een gloednieuwe tafel. Dus soms kan het wel. Ook als je jet niet verwacht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer