br
door brendasheluna Nov 25, 2014 om 16:30
Geldzaken & recht

Garantie bankstel Productiefout?

Ik heb 23-05-2012 een bank bij Leen Bakker gekocht met 30% korting eindbedrag 950,-.

Nu is 2 maanden geleden in een oppervlak in de bank de voering omhoog gekomen waardoor je een hobbel ziet, dit komt omdat dit oppervlak (de voering) onder de stof uit 2 delen bestaat misschien aan elkaar gelijmd?

Volgens mij hoort dit eigenlijk uit 1 deel te bestaan. Valt dit onder een productiefout? Zo ja, mogen ze dan met CBW voorwaarden dit buiten de 2 jaar garantie berekenen? Ik heb contact met de klantenservice van Leen Bakker gehad en ze vertellen mij dat dit buiten de garantietermijn valt. Ze willen het wel repareren maar ik moet 2/3 betalen en Leen Bakker betaalt 1/3 van de reparatie.

Ik begrijp dat dit zo kan wezen met slijtage vanwege gebruik maar dat is dit niet. Ik heb helaas vooraf niet door de stof heen kunnen kijken hoe de voering erin zat. Het hoekgedeelte was na 1 jaar ook een beetje ingezakt daar wil ik dan ook niet over klagen want het is het lievelingshoekje van iedereen en er wordt dus ook veel op gezeten. Maar op de plek waar de voering in de bank van elkaar los is gegaan zit zeer zelden iemand op, kun je ook zien aan de stof die eromheen zit. Op plekken waar vaak iemand zit is de stof soepeler.

Ik hoop dat u mij kunt adviseren in deze.

Vriendelijke groet,
Brenda

958 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 25, 2014 om 17:27
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens mij hoort dit eigenlijk uit 1 deel te bestaan. Is dit zo of neemt u dit aan? En heeft u de kennis van dit vakgebied?

Wat is de garantietermijn die op de aankoopfactuur staat? Als het een 2 jaar termijn is, dan bent u buiten de garantietermijn en gaan ze de CBW voorwaarden toepassen. Als het langer als 2 jaar is, dan ligt het anders.

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2014 om 18:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als het een bank is zonder "tussen stiksel", zal het uit 1 deel bestaan; het zogenaamde kussens model is het dus niet. Kan natuurlijk ook niet onder de stoffering van de bank kijken hoe het is opgevuld, valt ook niet meer onder de garantie. De bank is van 2011 (incl. 30% korting) €950,00 = 3½ jaar oud, kost u dan ongeveer €263,00 (kan niet zo goed rekenen hoor) per jaar. Als u aan de bank "gehecht" bent zou ik het aanbod van Leen Bakker aannemen; aan de andere kant: vraag me dan af of er garantie op die reparatie zit. Of probeer met Leen Bakker het op een dealtje te gooien een nieuwe bank te kunnen uitzoeken voor een leuke prijs.

zoekster
door zoekster - Nov 25, 2014 om 18:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De bank is van 2012, dus 2,5 jaar oud.
Van die stiksels weet ik verder niets af, geen idee of een voering uit 1 of 2 delen hoort te bestaan.

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2014 om 19:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 25 nov 2014, 18:42]De bank is van 2012, dus 2,5 jaar oud.
Van die stiksels weet ik verder niets af, geen idee of een voering uit 1 of 2 delen hoort te bestaan.

Ja, dom, geen idee waarom ik 2011 lees, berekening klopt dan ook voor geen meter). Als je een gewone bank hebt is die uit een stuk "zitting"; dan heb je de "nep 2/3 zitter" dat is nog steeds 1 bank met alleen als decoratie alsof er 2/3 kussens zijn en natuurlijk de losse kussens. Maar denk dat de bank best wel buiten de garantie valt. Ook na 2½ jaar.