kl
door kleijnen19 Aug 6, 2013 om 19:28
Huishouden & energie

Garantie bankstel van 2 jaar oud

2 jaar geleden hebben wij bij woonsquare een bankstel ontvangen. een 3 zit en een 2 zit voor een bedrag van 1700 euro.
nu sinds enkele weken is de gehele binnenvoering verschoven en voelen we als we op de bank zitten de veren zitten. ook op bij de zittingen die we nauwelijks of niet gebruiken.
Hierop hebben wij contact opgenomen met woonsquare en zij hebben een Servicemonteur bij ons langs gestuurd. hiervoor moesten wij al €60.- betalen wat wij eigenlijk al belachelijk vinden.
Deze servicemonteur verteld ons dan ook nog eens dat dit wel eens kan voorkomen bij deze typen banken de oplossing was dat de bank terug naar het service center moest en er een volledig nieuw binnenwerk in moet worden gezet.
omdat de bank al 2 jaar oud is zouden wij 66% van deze kosten zelf moeten betalen dit zou dan een bedrag van €669.53 zijn. Hier zijn wij het natuurlijk niet mee eens. een bank van 1700 euro mag toch niet al binnen 2 jaar dusdanig versleten zijn. Volgens ons is dit een fabrieksfout en dient dit kostenloos hersteld te worden.

Nu is onze vraag:
Wat is nu de beste stap om te ondernemen om dit te eisen?
Dienen we een bezwaarschrift naar woonsquare te sturen of is het misschien toch verstandiger om onze rechtbijstandsverzekering in te schakelen en hen dit op te laten lossen.

1422 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2013 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat is wel volgens toepassing van de CBW garantievoorwaarden. Ik neem niet aan dat u de uitbreiding naar 5 jaar volledige garantie hebt gekocht.

dearagain
door dearagain - Aug 6, 2013 om 19:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*deze firma zal wel de CBW-garantieregeling hebben (die zeer discutabel is)

*advies: klungel niet zelf aan, maar schakel de rbverzekeraar in

alfatrion
door alfatrion - Aug 6, 2013 om 19:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt zich beroepen op de wettelijke garantie. U moet dan aannemelijk maken dat het bankstel bij aflevering niet de kwaliteit had als soortgelijke bankstellen. Als u hierin slaagt dan heeft u recht op kosteloos herstel, waaronder een vergoeding van € 60.- voor de servicemonteur, en een schadevergoeding. Als het gaat om schade die vermijdbaar is dan moet u wel eerst een ingebrekestelling versturen.

Als u zich op de wettelijke garantie wilt beroepen dan moet u wel betere argumenten hebben dan "volgens ons". Dat kan betekenen dat u het product door derde partij moet laten onderzoeken. De kosten hiervoor komen voor vergoeding in aanmaning als blijkt dat u een ondeugdelijk is afgeleverd.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2013 om 19:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Met die CBW heeft u niets te maken, die hanteren garantieregels, maar niet de conformiteitsregels. Uit uw verhaal begrijp ik dat men niet de schuld van het euvel gaf aan uw gebruik van de bank, maar dat het bij dit type bank 'wel eens kan voorkomen'.

Natuurlijk meteen uw rechtsbijstandverzekering erop zetten, die wassen dit varkentje wel voor u. Heeft u ook nog kans dat u de kosten van de servicemonteur terugkrijgt, als het een goed stel juristen is die bij die rbv werkt.
Zeker nu u met woonsquare te maken heeft, is dit belangrijk, dit bedrijf staat niet al te best bekend, dus u zult wel wat juridische hulp kunnen gebruiken. En de geschillencommissie heeft ook geen zin, want die loopt wat dit soort dingen betreft aan de leiband van de CBW.

kl
door kleijnen19 - Aug 6, 2013 om 20:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga morgen onze rechtsbijstand verzekering maar eens bellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer