ra
door raymond24 Dec 16, 2014 om 19:20
Auto & vervoer

Garantie hang en sluitwerk

Wij hebben in 2010 een uitbouw laten bouwen aan ons huis.
Op de uitbouw hebben we 10 jaar garantie.
Onlangs ging het slot van de schuifpui kapot.
Wij hebben de afnemer gebeld om dit te laten maken.
We kregen echter wel een rekening .
Kan dit zomaar terwijl we 10 jaar garantie hebben op de uitbouw.
Of gelden hier andere regels voor.

10757 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de garantievoorwaarden eens na. Die zult u toch wel gekregen hebben?

Kan mij niet voorstellen dat er op een slot 10 jaar garantie gegeven wordt.

po
door ponton1600le - Dec 16, 2014 om 19:40
40 Antwoorden / 11 Vragen

Probeer het eens bij de BOVAG?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2014 om 19:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal zo zijn dat de garantie alleen maar geld voor de bouwkunde wat de aannemer zelf maakt. Voor de levering van het matriaal is de garantie alleen voor dat hij het goed behandeld heef. Als het stuk is ge gaan door dat de schuifdeur niet goed is geplaatst dan zou de garantie daarop wel van toepassing kunnen zijn.

di
door digioma - Dec 17, 2014 om 00:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Door intensief gebruik kan natuurlijk slijtage aan het slot ontstaan. Ik denk ook dat de garantie alleen geldt voor het bouwkundige deel (stenen en dak).

deexpert
door deexpert - Dec 17, 2014 om 12:54
104 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 19:49]Het zal zo zijn dat de garantie alleen maar geld voor de bouwkunde wat de aannemer zelf maakt. Voor de levering van het matriaal is de garantie alleen voor dat hij het goed behandeld heef. Als het stuk is ge gaan door dat de schuifdeur niet goed is geplaatst dan zou de garantie daarop wel van toepassing kunnen zijn.

Met respect, 7 sterren ?

Garantie geldt voor ALLES wat door de aannemer gemaakt en geleverd heeft. Een slot uit 2010 zou nog niet kapot mogen zijn, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Alleen als u bijv. in de kuststreek woont ( zilte lucht) kan ik me voorstellen dat er eerder slijtage optreedt. Uw aannemer zal dan moeten aantonen dat u het slot niet juist heeft onderhouden.

Ik stel voor dat u de aannemer belt en vraagt wat de reden is dat u een factuur krijgt. Wellicht berust de factuur op een "vergissing". Laat u niet afschepen met vage verhalen. Indien u niet betaald zal uw aannemer gerechtelijk betaling moeten afdwingen. Zal hij ook niet op zitten te wachten. U kan natuurlijk als laatste optie 50/50 kunnen voorstellen.

Succes

labren
door labren - Dec 17, 2014 om 13:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

op sloten zit geen garantie

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2014 om 14:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=deexpert schreef op woensdag 17 dec 2014, 12:54][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 19:49]Het zal zo zijn dat de garantie alleen maar geld voor de bouwkunde wat de aannemer zelf maakt. Voor de levering van het matriaal is de garantie alleen voor dat hij het goed behandeld heef. Als het stuk is ge gaan door dat de schuifdeur niet goed is geplaatst dan zou de garantie daarop wel van toepassing kunnen zijn.

Met respect, 7 sterren ?

Garantie geldt voor ALLES wat door de aannemer gemaakt en geleverd heeft. Een slot uit 2010 zou nog niet kapot mogen zijn, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Alleen als u bijv. in de kuststreek woont ( zilte lucht) kan ik me voorstellen dat er eerder slijtage optreedt. Uw aannemer zal dan moeten aantonen dat u het slot niet juist heeft onderhouden.

Ik stel voor dat u de aannemer belt en vraagt wat de reden is dat u een factuur krijgt. Wellicht berust de factuur op een "vergissing". Laat u niet afschepen met vage verhalen. Indien u niet betaald zal uw aannemer gerechtelijk betaling moeten afdwingen. Zal hij ook niet op zitten te wachten. U kan natuurlijk als laatste optie 50/50 kunnen voorstellen.

Succes
Ook een duit in het zakje. Net zo als iedreen wil men alleen maar proberen om ergens een oorzaak te vinden. Maar daar niemand zonder fouten is kan ik het beat af en toe is de plank mis slaan.

sira
door sira - Dec 17, 2014 om 15:53
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Op cilinders + hang- en sluitwerk zit doorgaans een garantie van 1 à 2 jaar (mits onderhouden).
Ieder slot heeft af en toe wat smering nodig, ook als een slot weinig wordt gebruik, dit verlengt de levensduur. Regen, zon, stof doet een cilinder niet goed en ongemerkt zal de sleutel langzaam aan stroever draaien, tot de cilinder het helemaal begeeft.
Eén keer per half jaar of eenmaal per jaar alle sloten een keer inspuiten zal geen kwaad doen en het kost je niets. En je zult merken dat alles veel soepeler draait.

ja
door janf43 - Dec 17, 2014 om 16:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

@Ponton

Probeer het eens bij de BOVAG?

Moeten er dan niet eerst wielen onder gezet worden?

wimmi20
door wimmi20 - Dec 17, 2014 om 16:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er hoeven geen wielen onder.
Het is een schuifpui.
Die moet je schuiven.
Bovag vind ik maar een bizar advies.
Je moet klagen bij het waterschap.
Het valt onder sloten.
+++++++++++++++++++++++++++===

=janf43 schreef op woensdag 17 dec 2014, 16:00: @Ponton
Probeer het eens bij de BOVAG?
Moeten er dan niet eerst wielen onder gezet worden?

koekeloer
door koekeloer - Dec 17, 2014 om 18:07
562 Antwoorden / 18 Vragen

Bent U niet zelf de afnemer van de schuifpui ?