le
door leonievschriek Jul 6, 2010 om 15:00
Geldzaken & recht

Garantie lenzen Specsavers

Ik ben al jaren klant en heb wederom maandlenzen gekocht bij Specsavers (6 paar lenzen) voor een half jaar, kosten € 150. Nu zijn er 5 van de 6 lenzen voor mijn linkeroog in korte tijd (6 weken) allemaal kapotgegaan (slechte kwaliteit vermoed ik). Nu wil Specsavers mij geen nieuwe lenzen geven omdat ik alleen garantie heb bij betaling via automatische incasso! Ik moet bij Specsavers altijd al 100% aanbetalen (wat wettelijk niet mag lees ik net) en nu dit! Ik krijg 1 lens van ze vergoedt. Dit betekend dus eigenlijk dat ik nu 6 weken na aanschaf wederom €100 moet betalen voor nieuwe lenzen. Mijn vraag is mag Specsavers dit zo doen???

8555 8 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 6, 2010 om 15:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@leonievschriek

Dat je alleen garantie hebt/krijgt bij een automatisch incasso is natuurlijk flauwekul!
Maar 5 van de 6 lenzen voor het linker oog, daar zet ik een vraagteken bij. Bij slechte kwaliteit geeft rechts dan ook problemen.

Heb ook ooit een beschadigde lens gehad na een week of 2 dragen, ook dat werd niet vergoed. Kreeg een gedeelte terug. [geen Specsavers]
Zou toch nog eens teruggaan om er toch méér proberen uit te sleuren. 5 van de 6 vind ik wel een beetje boel ....
Maar hou er rekening mee: 'slechte' lens onder de loep bekijken, en men zegt: 'ben je er met je nagel overheen gegaan'?
M.a.w. op zich heb je geen poot om op te staan.

pino123
door pino123 - Jul 6, 2010 om 15:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heeft specsavers een ondeugelijke set lenzen verkocht en heb jij recht op teruggave van geld of een set nieuwe lenzen.

Daarnaast lees ik niets over garantie bij alleen automatische incasso; zie citaat eigen brochure:

Indien u contant betaalt, krijgt u gratis lenzenvloeistof
en 1 controle. Wanneer u kiest voor
automatische afschrijving, krijgt u 10% korting,
gratis lenzenvloeistof, onbeperkte controles en
nazorg. Als uw lens in de categorie Universal,
Premium, Elite of Ultimate zit, worden de
producten gratis thuisbezorgd en geniet u
25% korting op een bril met gratis standaard
Penta x glazen, vanaf €99 (exclusief glasopties).

Onzin verhaal dus van specsavers, daarnaast is mijn vraag wat het verschil is tussen contant en automatische incasso; is allebei geld naar mijn weten.

Daarnaast nog deze bepalingen:

Artikel 8 – Service en Garantie
8.1 Na aanschaf van een Product heeft de Cliënt twee jaar
fabrieksgarantie op defecten aan het Product.
Specsavers draagt bij de constatering van een
fabrieksdefect zorg voor de reparatiekosten ontstaan bij
normaal gebruik. Schade ontstaan door externe factoren
of door onoordeelkundig gebruik zijn voor eigen
rekening van de Cliënt en dienen contant te worden
voldaan bij het ophalen van het gerepareerde Product.
8.2 Na aanschaf van het Product heeft de Cliënt 5 jaar lang
gratis nazorg. Hieronder worden verstaan; controleafspraken,
reinigen en controleren van het Product en
opnieuw instellen daarvan indien nodig.
8.3 Voor service en garantie is bij uw Specsavers vestiging
minimaal een dag in de week een gediplomeerde blablabla,

volgens mij heb je denk ik met de zaterdaghulp gesproken of iemand die er de ballen verstand van heeft. Terug gaan en nieuwe lenzen eisen, of je geld terug.

pino123
door pino123 - Jul 6, 2010 om 15:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=kiran schreef op dinsdag 6 jul 2010, 15:36]@leonievschriek

Dat je alleen garantie hebt/krijgt bij een automatisch incasso is natuurlijk flauwekul!
Maar 5 van de 6 lenzen voor het linker oog, daar zet ik een vraagteken bij. Bij slechte kwaliteit geeft rechts dan ook problemen.

Heb ook ooit een beschadigde lens gehad na een week of 2 dragen, ook dat werd niet vergoed. Kreeg een gedeelte terug. [geen Specsavers]
Zou toch nog eens teruggaan om er toch méér proberen uit te sleuren. 5 van de 6 vind ik wel een beetje boel ....
Maar hou er rekening mee: 'slechte' lens onder de loep bekijken, en men zegt: 'ben je er met je nagel overheen gegaan'?
M.a.w. op zich heb je geen poot om op te staan.

Het kan zijn dat de linkerlens een andere sterkte heeft dan de rechter, of er zit een cilinder in o.i.d. dat de ene lens uit een andere serie komt dan de andere.

le
door leonievschriek - Jul 6, 2010 om 16:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!! Hier kan ik wel wat mee. Mijn man sprong bijna uit z'n vel toen hij het hoorde.
Het is inderdaad belachelijk de manier waarop je betaald, geld = geld!
En mijn linker lenzen zijn inderdaad een andere sterkte dan rechts. Beide met cilinder.
Ze gaan denk ik ook proberen mij de schuld te geven (ik heb inderdaad lange nagels) maar ze kunnen ook zien in mijn historie dat ik dit probleem nooit eerder heb gehad, en ik ben al meer dan 6 jaar klant. Ik draag al meer dan 10 jaar lenzen en heb ook al 10 jaar lange nagels en weet inmiddels wel hoe ik met lenzen om moet gaan... Het lijkt mij gewoon een slechte set lenzen. Maar ze nemen dus geen verantwoording. Pech gehad en koop maar nieuwe, daar komt het op neer.
In de voorwaarden is inderdaad niks terug te lezen over garantie enkel bij automatische incasso.
Mijn man heeft ook al een paar keer een kapotte lens gehad, bij zijn opticien (geen Specsavers) doen ze nooit moeilijk en krijgt hij gewoon nieuwe.

Ik ga even naar het filiaal toe deze week!!

Groetjes Leonie

getty
door getty - Jul 6, 2010 om 19:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=leonievschriek schreef op dinsdag 6 jul 2010, 16:04]Bedankt!! Hier kan ik wel wat mee. Mijn man sprong bijna uit z'n vel toen hij het hoorde.
Het is inderdaad belachelijk de manier waarop je betaald, geld = geld!
En mijn linker lenzen zijn inderdaad een andere sterkte dan rechts. Beide met cilinder.
Ze gaan denk ik ook proberen mij de schuld te geven (ik heb inderdaad lange nagels) maar ze kunnen ook zien in mijn historie dat ik dit probleem nooit eerder heb gehad, en ik ben al meer dan 6 jaar klant. Ik draag al meer dan 10 jaar lenzen en heb ook al 10 jaar lange nagels en weet inmiddels wel hoe ik met lenzen om moet gaan... Het lijkt mij gewoon een slechte set lenzen. Maar ze nemen dus geen verantwoording. Pech gehad en koop maar nieuwe, daar komt het op neer.
In de voorwaarden is inderdaad niks terug te lezen over garantie enkel bij automatische incasso.
Mijn man heeft ook al een paar keer een kapotte lens gehad, bij zijn opticien (geen Specsavers) doen ze nooit moeilijk en krijgt hij gewoon nieuwe.

Ik ga even naar het filiaal toe deze week!!

Neem dan wel even de foute lenzen mee! Specsavers moet natuurlijk zelf kunnen beoordelen of de lenzen inderdaad niet goed zijn. Zonder dit bewijs zult u denk ik uw gelijk niet krijgen.

li
door limoux - Jul 7, 2010 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Specseavers is gewoon een rotzaak. Ik kocht een bril, o.k.voor de helft van wat ik bij een "gewone" zou moeten betalen. Maar ... na precies twee jaar liet de coating van de glazen los, waardoor de bril onbruikbaar werd. Jammer dan, niets aan te doen. Nieuwe bril aanschaffen dus. Uiteraard niet bij Specseaver, maar bij de "gewone" opticien en daar blijf ik voortaan klant.

or
door orphos - Jul 7, 2010 om 15:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

@ leonievschriek

Dat is toevallig. Onze dochter heeft in de afgelopen periode ook 3x problemen gehad met lenzen voor haar linkeroog. Lenzen kwamen nieuw uit de doos, maar na een paar dagen was er gewoon een stukje van de lens verdwenen. Gelukkig voor haar is dit probleem door Specsavers opgelost, maar wel met de opmerking dat zij een verkeerde keus had gemaakt bij het kiezen van de lenzen, terwijl Specsavers met een "lensadvies" kwam, na meting door een "gediplomeerd" medewerker.

an
door anna755 - Jul 7, 2010 om 16:59
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Dien een klacht in bij het hoofdkantoor,
heeft bij mij geholpen en nieuwe lenzen gekregen.