so
door soniarijnsdorp Sep 1, 2015 om 10:39
Computers & telefonie

Garantie mobiele telefoon

Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe Samsung Galaxy S6 Edge gekocht bij de Media Markt. Nu werken de aan/uit knoppen niet naar behoren. Media Markt wil dit wel repareren, maar geeft voor de 2-3 weken die ze denken nodig te hebben, geen leentoestel uit. Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen. Ik heb 849 euro uitgegeven voor deze telefoon en mag toch verwachten dat hij naar behoren werkt. Een andere optie dan reparatie en mijn telefoon een hele tijd kwijt zijn, geeft Media Markt niet. Hebben ze daarin nu gelijk?

2304 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2015 om 12:42
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

U wilt, als ik het goed lees, voor de m.i. korte 2 a 3 weken, wat incl. Verzenden 2x, een aanvaardbare termijn is, een nieuw leen toestel. Dat gaat ver. Hoeveel apparaten moet een verkoper dan wel niet als tweedehands verkopen? U zult overigens vast wel een gsm of smartphone thuis hebben liggen, denk ik, maar dat terzijde. Een garantiereparatie mag geen onaanvaardbaar probleem zijn, qua reparatieduur, maar 2 weken is toch niet onaanvaardbaar.

so
door soniarijnsdorp - Sep 1, 2015 om 12:49
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry, maar ik vind 2-3 weken zonder telefoon te lang. Wellicht is dit niet voor iedereen zo, maar ik heb mijn telefoon dagelijks nodig. Ik heb niet gezegd dat ik een nieuw leen toestel wil, maar wel een waar mijn sim kaart in past. Dit is met de nieuwe Samsung een heel klein kaartje wat dus niet in een andere telefoon past. Overigens heb ik geen "oude" telefoons meer liggen, want ik verkoop ze zodra ik een nieuwe heb.

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Zeker als je niet 2-3 weken zonder mobiel kunt, is het handig om 1 reserve toestel te bewaren. De Nano sim kunt je altijd weer vast klikken in het kaartje waar je hem uitgehaald hebt.

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2015 om 13:03
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

@ soniarijnsdorp,

Ik lees toch echt bij uw vraagstelling:
Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen.
Dan zegt u:
Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen.
Daarna lees ik:
Sorry, maar ik vind 2-3 weken zonder telefoon te lang.

Een reparatietermijn van 2 weken is geen extreme overlast, eerder een vlotte reparatie termijn, zeker als je de verzendingen (2x) meetelt.

U zult overigens bij familie, vrienden of kennissen/collega's best ergens een gsm/smartphone kunnen lenen, verloop simkaarthouders zullen best te vinden zijn.

Voor dit soort situaties heb ik dus altijd een "ouwetje" liggen.

Nee, ik werk niet voor MM, voordat ik dàt straks weer voor mijn voeten krijg, als u een reparatietermijn van 2 a 3 MAANDEN zou hebben had u de spreekwoordelijke "poot om op te staan" wèl gehad.

so
door soniarijnsdorp - Sep 1, 2015 om 13:10
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ten eerste, heeft de mediamarkt het kaartje geknipt en de rest weggegooid.
Alle discussies hierboven zijn leuk en aardig, maar ik vind dat als binnen 3 maanden je toestel niet goed meer werkt, hij zonder meer omgeruild moet worden voor een nieuw toestel.
en Mahadman, u hebt gelijk, 2-3 weken is op zich een korte periode, maar te lang om zonder telefoon te zitten.

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2015 om 13:27
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

@soniarijnsdorp,

om uw basis vraag te beantwoorden, de termijn is dusdanig kort dat er op redelijke gronden geen "leentoestel" ge-eist kan worden.

Advies? Spreek uw voicemail in als volgend: "Mijn mobiel is in reparatie, dus stuur uw vraag of reden van dit gesprek naar mijn e-mail adres: blablabla@bla bla.nl (uiteraard uw eigen e-mail adres).", breng daarna uw toestel naar de MM en reageer per email of uw (eventuele) huis of zaken telefoon. Maar houdt vanaf nu een reserve toestel in huis, je weet maar nooit.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als uw leven zo compleet afhankelijk is van een mobiele telefoon, had u gewoon een reserve moeten houden. En nee, u hebt geen recht op omruiling tegen een nieuwe.

Nu maar hopen dat de reparatie zo vlot verloopt als dat ze zeggen.

freya
door freya - Sep 1, 2015 om 13:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0


Tja, hoe vervelend het ook is, maar als je vindt dat je niet 2 á 3 weken zonder telefoon kunt, dan zal je toech echt zelf voor een reserve exemplaar moeten zorgen. Er bestaat voor leveranciers niet zoiets als een 'verplichting' om je een leentoestel te verstrekken.....
Wil je dat per sé wel, dan moet je dat bij je aankoop laten vastleggen. Bij een zakelijke aankoop zijn dergelijke 'extras' vaak wel inbegrepen, maar daar betaal je dan ook voor.

En een adaptertje voor je nano-sim kun je voor een paar euro kopen en dan past die in elk ander toestel....

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2015 om 14:00
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Klik eens HIER, vanaf € 2,89 vindt je al een verloop adapter.

ro
door ron530 - Sep 1, 2015 om 14:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

@vraagsteller u ventileert een hoog "ik vind dus het moet" gehalte. De leverancier hoeft niets van uw kwestie te vinden en moet enkel de garantieregels toepassen die in uw geval repareren van het toestel als enigste optie ziet. Daar komt nog bij dat er op dit soort toestellen private gebruikers gegevens achter blijven die bijna niet te verwijderen zijn. Dat de leverancier u geen leentoestel aanbied is de keuze van de leverancier en daar kunt u wel veel van vinden maar de leverancier moet niets.

so
door soniarijnsdorp - Sep 1, 2015 om 14:10
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Allen hartelijk dank voor jullie reacties.

audb
door audb - Sep 2, 2015 om 13:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Is de telefoon bedoeld voor uw werk? dan heeft u wel degelijk recht op een leen toestel.
Echter hoeft deze niet vergelijkbaar te zijn met uw huidige toestel en volstaat zelfs een toestel van bv 15 euro en helaas zou u dat moeten accepteren.
Het is namelijk mogelijk om er mee te bellen en dat u misschien gebruik wil maken van apps is hier bij niet van toepasing.

simon55
door simon55 - Sep 2, 2015 om 13:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik had t persoonlijk anders gedaan neem contact met Samsung op of ga erheen Samsung Electronics Benelux - Olof Palmestraat 10 - 2616 LR Delft - 015-2196100 en u zult zien dat de reparatie bij persoonlijke aanbieding veel sneller verloopt heb ik ook weleens gedaan en is t van korte duur

crewmember
door crewmember - Sep 2, 2015 om 13:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het recht is redelijk vaag over dit onderwerp:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/leenproduct

Wat er onder ernstige overlast valt is natuurlijk vaag. Ik denk dat u in dit geval zou moeten bewijzen dat u ernstige overlast ondervind. (Werk telefoon/nodig op vakantie/etc). Probeer het eens met de info op pagina in de link hierboven.
Als ze niet willen meewerken zal u een rechter moeten overtuigen van de "ernstige overlast". Maar tegen de tijd dat dat geregeld is heb je je telefoon alweer terug.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 weken redelijk snel vind voor een reparatie.

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2015 om 20:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=audb schreef op woensdag 2 sep 2015, 13:01]Is de telefoon bedoeld voor uw werk? dan heeft u wel degelijk recht op een leen toestel.


Alleen als je daar een servicecontract voor hebt. Niet als je een toestel zomaar bij de Mediamarkt hebt gekocht.

En als het echt zo belangrijk is, is het een kleine moeite om voor minder dan 100 euro een reservetoestel aan te schaffen.

pi
door pieterwolters - Sep 2, 2015 om 20:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=soniarijnsdorp schreef op dinsdag 1 sep 2015, 13:10]
Alle discussies hierboven zijn leuk en aardig, maar ik vind dat als binnen 3 maanden je toestel niet goed meer werkt, hij zonder meer omgeruild moet worden voor een nieuw toestel.


Dat kan je wel vinden maar er is geen wet die een winkelier daartoe verplicht. Ze mogen een apparaat een aantal proberen te repareren.

jo
door joentje1978 - Sep 2, 2015 om 23:34
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

[quote=soniarijnsdorp schreef op dinsdag 1 sep 2015, 13:10]Ten eerste, heeft de mediamarkt het kaartje geknipt en de rest weggegooid.
Alle discussies hierboven zijn leuk en aardig, maar ik vind dat als binnen 3 maanden je toestel niet goed meer werkt, hij zonder meer omgeruild moet worden voor een nieuw toestel.
en Mahadman, u hebt gelijk, 2-3 weken is op zich een korte periode, maar te lang om zonder telefoon te zitten.

Draai de rollen eens om.

Als jij zelf een winkeltje in GSM's hebt, ga jij te pas en te onpas klanten een nieuwe GSM geven om vervolgens zelf met een gebruikt, onverkoopbaar, gerepareerd exemplaar te blijven zitten?
Een "gebruikte" GSM is niet meer als nieuw verkoopbaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer