remcob
door remcob Sep 25, 2010 om 18:13
Auto & vervoer

Garantie nieuwe Ford Fiesta LPG

15juli hebben wij onze nieuwe Ford Fiesta LPG opgehaald bij dealer Jos Bogman te Beek. Vanaf kilometer 1 zijn de volgende problemen:
- LPG in storing, luide pieptonen om de 30sec. Deze gaan weg na het overschakelen op benzine of de sleutel uit het contact te halen en 10sec te wachten.
- Uitvallen van de auto tijdens het rijden (gevaarlijk)
- Wisselend vermogen / stotterend rijgedrag

Met 5km op de teller zijn wij teruggegaan naar de dealer om het probleem te melden. Dealer geeft aan dat de eerste kilometers op benzine gereden moeten worden. De auto is 4x teruggegaan naar de garage om het probleem op te lossen maar telkens zonder resultaat. Op dit moment staat de auto al sinds dinsdag bij de dealer en rijden wij in een leenauto.

Ford NL is enkele weken geleden ingeschakeld door de dealer om het probleem op te lossen. Helaas is dit tot op heden nogsteeds niet gelukt.

Wij hebben al een brief gestuurd naar Ford Nederland om de klacht kenbaar te maken. De dealer geeft aan met zijn rug tegen de muur te staan en niets kan betekenen behalve het uitvoeren van de door Ford NL opgedragen werkzaamheden om het probleem op te lossen.

Wat raden jullie ons aan om in dit geval te doen?

9584 31 Rapporteer

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 14:04
16 Antwoorden / 2 Vragen

Is er niet zoiets als een regeltje of wet wat je beschermt?
Volgens mij heb je gewoon een ondeugelijk produkt gekregen en je hebt direct aan gegeven dat er een probleem is.
De dealer had bij aflevering je er op moeten attenderen dat je de eerste kms op benzine moet rijden, als dat al zo is, maar ik kan me er wat bij voorstellen omdat gas droger is en heter wordt.
Dan blijft het feit dat de auto niet goed doet wat ìe moet doen, n.l. rijden op gas.
Ik zou gewoon een andere willen. Of dat nou een auto of moter of gas-instalatie is maakt niet uit. Als mijn dvd-speler bij thuiskomst alleen maar cd`s wil afspelen hoeft men hem niet te repareren. Wat is het volgende probleem dan weer? Ik wil een ander.
Het wordt veel lezen om de gaatjes te vinden, maar ze zijn er vast.
succes.

invalide
door invalide - Sep 27, 2010 om 14:59
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als de dealer geen LPG ervaring heeft, ze verkopen veel Ford Diesels kun je dit verwachten.
Ga eens naar het inbouw station die het monteerde.
Deze zijn beter op de hoogte van fouten die ook bij inbouw wel eens voor komen en de kosten moet de dealer dan maar vergoeden.

Dus geen dealer of importeur maar LPG specialist of inbouw center zoeken.

remcob
door remcob - Sep 27, 2010 om 18:38
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=invalide schreef op maandag 27 sep 2010, 14:59]Als de dealer geen LPG ervaring heeft, ze verkopen veel Ford Diesels kun je dit verwachten.
Ga eens naar het inbouw station die het monteerde.
Deze zijn beter op de hoogte van fouten die ook bij inbouw wel eens voor komen en de kosten moet de dealer dan maar vergoeden.

Dus geen dealer of importeur maar LPG specialist of inbouw center zoeken.

De auto is besteld bij de dealer met LPG installatie af fabriek. Ford heeft de installatie geinstalleerd en geeft ook de garantie hierop. Wanneer je zelf naar een inbouwstation gaat heb je zelfs de kans dat Ford er niets meer aan doet of de LPG specialist de schuld geeft van dingen.

Donderdag komt bij hoge uitzondering iemand van het bedrijf dat de LPG installaties levert aan Ford naar de dealer om naar het probleem te kijken.

remcob
door remcob - Sep 27, 2010 om 18:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=guuslvt schreef op zondag 26 sep 2010, 14:04]Is er niet zoiets als een regeltje of wet wat je beschermt?
Volgens mij heb je gewoon een ondeugelijk produkt gekregen en je hebt direct aan gegeven dat er een probleem is.
De dealer had bij aflevering je er op moeten attenderen dat je de eerste kms op benzine moet rijden, als dat al zo is, maar ik kan me er wat bij voorstellen omdat gas droger is en heter wordt.
Dan blijft het feit dat de auto niet goed doet wat ìe moet doen, n.l. rijden op gas.
Ik zou gewoon een andere willen. Of dat nou een auto of moter of gas-instalatie is maakt niet uit. Als mijn dvd-speler bij thuiskomst alleen maar cd`s wil afspelen hoeft men hem niet te repareren. Wat is het volgende probleem dan weer? Ik wil een ander.
Het wordt veel lezen om de gaatjes te vinden, maar ze zijn er vast.
succes.

Zo denk ik er ook over.. Ford heeft een ondeugdelijk product geleverd en moet dit binnen een redelijke termijn oplossen. Het probleem is al meer dan 2 maanden geleden gemeld, tijd genoeg voor een oplossing zou ik zeggen.
De termijn van 2 weken die wij in een brief aan Ford gesteld hebben is vandaag ook afgelopen. Het gaat nu naar rechtsbijstandsverzekering..

De dealer wil de auto niet terugnemen / vervangen zonder dat Ford NL hiervoor toestemming geeft. Dealer geeft aan dat mocht dit gebeuren het ons zowiezo geld gaat kosten ivm afschrijving over deze periode...

grindweg
door grindweg - Sep 27, 2010 om 20:31
2308 Antwoorden / 28 Vragen

laat een diagnose stellen door een goede inbouwer. ik weet niet waar u woont maar via via hoor ik goede berichten van een gasinbouwer in heerenveen.
spreek af met uw garage dat zij dat regelen en of betalen.
de importeur heeft nog geen kaas van lpg gegeten.
dan bent u beide eerder van de elende af.
in mijn optiek moet het echt wel oplosbaar zijn.
er zijn niet veel dealers die veel van lpg weten.
bij renault zijn wel een paar goede gasdealers voor ren

gr
door grandours - Sep 28, 2010 om 18:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

Met een moderne gasinstallatie start de auto automatisch op benzine, Zodra de juiste temperatuur van de motor is bereikt schakelt de installatie over op gas.
De juiste temperatuur wordt bereikt na een aantal kilometer (afhankelijk van de auto en buitentemperatuur).

Als het overschakelen bij deze installatie niet automatisch gaat is het verstandig dit handmatig te doen. Dus op benzine starten en na een aantal kilometers "doorschakelen" naar gas.

Op gas starten gaat over het algemeen alleen goed met een oude auto.

grindweg
door grindweg - Sep 28, 2010 om 21:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

geachte grandours.
wat u vertelt klopt niet. het met de hand overschakelen is onmogelijk bij de iets nieuwere auto's.
de auto schakelt automatisch op lpg over als er aan 3 voorwaarden is voldaan.
1 als de lmb sensor werkt en regelt dat is de temp curve .
2 als de motor een 2750 toeren heeft gemaakt. (ongeveer)
3als de motor een keer het stationaire toeren tal heeft gedraaid.
alle auto's starten op benzine en schakelen dan pas over op lpg
echter als er een storing in het lpg gebeuren aanwezig is dan schakelt de auto automatsch weer terug op benzine/

ar
door arnol - Mar 2, 2011 om 21:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Remco,

Hoe is het nu met de auto?
Is het defect nu verholpen en ben je nu wel tevrede over Ford en de garage?

Ben heel benieuwd!

Ps: Ik begrijp eerlijk gezegd de reacties niet, zo'n nieuw en duur product daar moet Ford toch onmiddelijk actie op ondernemen. LPG heeft al zo'n slechte naam.

ar
door arnol - Apr 14, 2011 om 15:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf nu ook een dit model aangeschaft. Hij rijdt prima en vertoont geen stotteringen. Het piepende geluid gaat de gasinstallatie pas maken zodra de LPG begint op te raken en de auto automatisch op bezine over is geschakeld. Dat kun je vervolgens keurig uitzetten door nog eens extra op de overschakelknop te drukken (knipperend rood wordt continue rood).

Prima LPG auto. Enige dat evetueel van mij verbeterd mag worden is de weggewerkte LPG aansluiting. Deze is niet praktisch. Er moet nu een verlengstukje worden geschroeft op de huidige iets wat kleine aansluiting. Dat voelt A niet echt heel stevig aan en B hierdoor kun je je oude buitenlandse verloopstukjes niet meer gebruiken en C als hij dan toch zo nettjes als nu weggewerkt is achter de bezinedop... doe er dan ook een slot op. Maar geeft mij maar gewoon de oude aansluiting en dan zo ik deze eventueel wegwerken in bumper.

remcob
door remcob - Apr 16, 2011 om 09:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Arnol,

Sorry ik had je eerste reactie niet gezien.

De storing van de LPG installatie is gelukkig verholpen. Op dit moment heeft de auto 24000km op de teller staan en heb ik geen problemen meer gehad.

De servicebeurt van 20.000km was even schrikken,... € 465,- !!
En dat voor een auto van 7maanden oud.
Het blijkt dat er een LPG filter vervangen moeten worden bij de eerste beurt, vandaar de hoge kosten!

De LPG aansluiting is inderdaad niet altijd even handig! Vooral als je net niet goed naast de pomp staat maar toch wilt tanken gaat het mis.. ik heb al 1x het verlengstuk krom gebogen hierdoor! Ik geloof dat de nieuwe iets van € 35,- kost..

Veel plezier met je auto..

grindweg
door grindweg - Apr 17, 2011 om 09:14
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het lpg filter vervangen is een fluitje van een cent.
het filtertje kost nog geen 6 euro.
de prijs voor een 20000 km beurt zal ook inkl interieur filter zijn en als dat een koolstof filter is kost die al een 30euro.
maar ford werkt toch ook met vaste prijzen vergelijk dat eens

remcob
door remcob - Apr 17, 2011 om 11:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grindweg schreef op zondag 17 apr 2011, 09:14]het lpg filter vervangen is een fluitje van een cent.
het filtertje kost nog geen 6 euro.
de prijs voor een 20000 km beurt zal ook inkl interieur filter zijn en als dat een koolstof filter is kost die al een 30euro.
maar ford werkt toch ook met vaste prijzen vergelijk dat eens

6 euro?? Oplichters bij de garage dan:

€ 77,49 1jaar/20000km onderhoudsbeurt
€ 33,21 Comfortpakket onderhoudsbeurt
€ 121,77 LPG-Systeem controleren
€ 8,50 Oliefilter EFL10
€ 21,67 Microfilter Fi2008
€ 1,89 R.S. Vloeistof 500ml
€ 42,94 Motorolie NFC 5W30
€ 75,88 Gasfiltercartridge

Totaal excl btw € 390,35

Bij de adviesprijzen van Ford onderhoud staat voor de Fiesta LPG € 368,-
Bij de 40.0000km beurt staat zelfs € 468,-!!!

Ik ga voor de volgende beurt wel eerst even rondbellen naar andere garages.. De enige reden waarom de auto nog naar de dealer gaat is de fabrieksgarantie!

grindweg
door grindweg - Apr 17, 2011 om 12:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

conf pakket en lpg controle is diefstal.
hoeveel tijd besteed men daar aan?
blijf er een keer bij dan schrikt u

fa
door famhappy - May 5, 2011 om 20:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Remco,

Hoe is de storing van de lpg installatie bij u verholpen dan ? Of is het vanzelf weggegaan ? Ik wil er ook vanaf, want zo is niks .
Ik heb ook een op lpg gekocht en stotterd ook op lpg, is erg irriterend.
Heb het ook vanaf dag 1 al aangegeven bij dealer , maar die zeggen eerst maar moet inrijden, komt wel goed .

Ik hoop spoedig van u een reactie te horen.

Mvg fam happy

remcob
door remcob - May 14, 2011 om 12:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=famhappy schreef op donderdag 5 mei 2011, 20:00]Hoi Remco,

Hoe is de storing van de lpg installatie bij u verholpen dan ? Of is het vanzelf weggegaan ? Ik wil er ook vanaf, want zo is niks .
Ik heb ook een op lpg gekocht en stotterd ook op lpg, is erg irriterend.
Heb het ook vanaf dag 1 al aangegeven bij dealer , maar die zeggen eerst maar moet inrijden, komt wel goed .

Ik hoop spoedig van u een reactie te horen.

Mvg fam happy

Sorry voor de late reactie.. ik was een weekje met vakantie!

Voor het oplossen van de storing zijn verschillende dingen geprobeerd:
- andere software versie op LPG computer
- nieuwe LPG computer

Uiteindelijk is er een nieuwe LPG computer besteld en deze is geplaatst. Hierna was het probleem met het uitvallen opgelost.

Dat inrijden roepen alle dealers geloof ik.. bij onze Fiesta begonnen de problemen ook vanaf km 1.

Stottert de auto bij een bepaald toerental in een bepaalde versnelling? Ik heb gemerkt dat mocht ik per ongeluk bij rond de 70km/u in de 5de versnelling het gaspedaal indrukken de auto begint te stotteren. Als de gastank bijna leeg is kan het ook weleens voorkomen dat hij een beetje stottert..

Welke dealer heb je?

Gr Remco

remcob
door remcob - May 14, 2011 om 12:35
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even de brief van de dealer aan de rechtsbijstandstand verzekering erbij genomen. Bij deze enkele stukken hieruit:

De computer van de LPG installatie voorzien is van de laatste nieuwe software, deze is via Ford Nederland ontvangen (was Tab. 10. is nu Tab.11)

Bij nader onderzoek door ons bedrijf is gebleken dat betreffende problemen werden
veroorzaakt door onvolledige c.q. onjuiste software van de LPG-installatie.
Wij als dealerbedrijf hadden geen mogelijkheden om andere software te laden of om
aanpassingen in de software te doen. Dit helaas door dat de benodigde software door
Ford nog niet beschikbaar was gesteld. Dit mede door het feit dat verandering in de
software van een motorregelsysteem strikt onderhevig is aan milieueisen die worden
gesteld aan de typegoedkeuring van elke automobiel.
Vervolgens hebben we een verzoek neergelegd bij Ford Nederland, die vervolgens
weer een specialist van Ford Europa heeft gecontacteerd.
Deze specialist heeft bij een bezoek aan ons bedrijf met behulp van recentere software
bovenstaande storingen verholpen.

fa
door famhappy - Jun 15, 2011 om 13:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Remco,

Moest eerst maar 3000km rijden van dealer, staat er nu op, en nog stotterend gedrag.
Is mij inderdaad ook opgevallen dat stotterd rond de 70km ongeacht in 4de of 5de versnelling staat . Bij andere snelheden komt het ook voor , maar niet zo vaak als rond 70.
Op bezine rijden geeft geen problemen, maarja daar koop je geen auto op gas voor he.
Ik heb inmiddels afspraak staan gaan ze de auto nakijken, en deze berichten krijgen ze erbij. Ik hoop dat het dan snel opgelost is.
Dealer waar ik auto gekocht heb is in Terneuzen van Putten

sj
door sjos - Jan 18, 2012 om 20:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=remcob schreef op zaterdag 25 sep 2010, 18:13]15juli hebben wij onze nieuwe Ford Fiesta LPG opgehaald bij dealer Jos Bogman te Beek. Vanaf kilometer 1 zijn de volgende problemen:
- LPG in storing, luide pieptonen om de 30sec. Deze gaan weg na het overschakelen op benzine of de sleutel uit het contact te halen en 10sec te wachten.
- Uitvallen van de auto tijdens het rijden (gevaarlijk)
- Wisselend vermogen / stotterend rijgedrag

Met 5km op de teller zijn wij teruggegaan naar de dealer om het probleem te melden. Dealer geeft aan dat de eerste kilometers op benzine gereden moeten worden. De auto is 4x teruggegaan naar de garage om het probleem op te lossen maar telkens zonder resultaat. Op dit moment staat de auto al sinds dinsdag bij de dealer en rijden wij in een leenauto.

Ford NL is enkele weken geleden ingeschakeld door de dealer om het probleem op te lossen. Helaas is dit tot op heden nogsteeds niet gelukt.

Wij hebben al een brief gestuurd naar Ford Nederland om de klacht kenbaar te maken. De dealer geeft aan met zijn rug tegen de muur te staan en niets kan betekenen behalve het uitvoeren van de door Ford NL opgedragen werkzaamheden om het probleem op te lossen.

Wat raden jullie ons aan om in dit geval te doen?

Hoi Remco,

Ik zit met hetzelfde probleem als jij ,al vanaf mei 2010, maar er is nog geen passende oplossing.
Ik zag dat jij meerdere problemen had nl stotteren-uitvallen -lpg in storing.
Ik heb alleen last van lpg in storing dwz t pieptonen onder het rijden met een rood knipperend led,terwijl de gastank voldoende gevuld is.
Mijn vraag is;Zijn al jou lpg problemen opgelost met het plaatsen van een nieuwe lpg computer of is alleen het probleem met het uitvallen opgelost,want zo vertaalde mijn dealer dat.

M.vr.gr

Jos

J.compen@hotmail.com

lp
door lpgrijder - Apr 19, 2012 om 22:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=remcob schreef op zaterdag 16 apr 2011, 09:22]Hoi Arnol,

Sorry ik had je eerste reactie niet gezien.

De storing van de LPG installatie is gelukkig verholpen. Op dit moment heeft de auto 24000km op de teller staan en heb ik geen problemen meer gehad.

De servicebeurt van 20.000km was even schrikken,... € 465,- !!
En dat voor een auto van 7maanden oud.
Het blijkt dat er een LPG filter vervangen moeten worden bij de eerste beurt, vandaar de hoge kosten!

De LPG aansluiting is inderdaad niet altijd even handig! Vooral als je net niet goed naast de pomp staat maar toch wilt tanken gaat het mis.. ik heb al 1x het verlengstuk krom gebogen hierdoor! Ik geloof dat de nieuwe iets van € 35,- kost..

Veel plezier met je auto..

Hey, ik ben ik de pen geklommen bij de onverwachte kosten bij een 20.000 beurt mbt de LPG installatie. Ten eerste kwamen ze er pas mee halverwege het onderhoud, dat het langer ging duren omdat ze even vergeten waren dat het een LPG auto was (onderhoud bij de dealer waar ik m gekocht had) en gemakshalve gaven ze aan dat het dus 465 moest kosten.
Dikke brief op poten geschreven en na een gesprek op hun kantoor zijn de kosten voor het lPG onderhoud er alsnog afgehaald.
Ik ga de volgende keer wel even shoppen voor het onderhoud want dit is te gek natuurlijk.
groetjes

Jaap

ar
door arnol - Apr 19, 2012 om 22:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

In Alkmaar bij de dealer was ik gelukkig "maar" 382 kwijt.
Deze kosten waren al bij de koop bekend gemaakt,
Verder had ik er al 32000 km opzitten. Hij reed nog perfect.
Maar ik snapte pas achteraf dat je bij 20000 km moet terugkomen.

Het is jammer dat Ford hiermee de klanten lastig valt. Ik zou zeggen doe het in het verkoopbedrag.
Maar shoppen lijkt inderdaad te helpen. Alkmaar of jouw dealer is wel een flink verschil.

Succes... en
btw @thanks lpgrijder
De lpg schijnt Italiaan te zijn. Dus handig als je daar bent;)
Zelf ben ik geheel op lpg naar Budapest geweest. Door Duitsland, Sow, Tje en Hon. hebben ze vrijwel allemaal poolse aansluitingen. De gene die we meegekregen hebben zonder het extra verlengstuk.

remcob
door remcob - Apr 19, 2012 om 22:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn dealer betaalde ik hetzelfde als lpgrjder. De 40000km beurt was 50,- goedkoper geloof ik.

Op hoeveel km staat jullie teller op het moment? Die van mij staat op 52.000!

Gaan jullie de onderhousbeurten van de dealer nog laten uitvoeren indien de garantie verlopen is?

ar
door arnol - Apr 21, 2012 om 14:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze me kunnen overtuigen van het nut van het vervangen van zo'n LPG filter, dan zou ik het gewoon laten doen bij de dealer. Als ik maar zeker weet dat het nodig is, dan vindt ik het niet erg.
Jammer dat er niet veel over bekend is. We zouden eigenlijk eens een echte LPG profesional moeten vragen hoe dat zit. Als ik zo'n iemand zou vinden, dan zou ik eens kijken hoeveel het bij hem kost.

grindweg
door grindweg - Apr 22, 2012 om 11:23
2308 Antwoorden / 28 Vragen

lpg is een rest product bij rafinage.
er blijven dus altijd olie restjes achter.
deze restjes olie kunnen de verdamper drukregelaar op werking beinvloeden.
als de verdamper nog niet op temperatuur is dan is het een dikkere brij op den duur.
daarom word een filter ingebouwd of geadviseerd ook bij koken op lpg is het beter.
het probleem is echter dat je niet kan zien waneer het systeem vervuilt of waneer het filter vervuild is dus dan preventiev vervangen.
er zijn ook bij ons wel auto's bij die niet een vervuild filter hebben zelfs niet na 100000km.
maar bij koken op lpg soms wel en soms niet dat heeft niet temaken met waar u tankt..
mischien is uw vraag nu enigzins beantwoord

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 22, 2012 om 11:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een tank altijd of nooit leegrijden...

Als je vaak leeg rijd verbrand die drab ook wel.
Als nooit blijft het achter en bij 1x wel leeg rijden heb je het probleem.

Maar dit geld voor verdampers.
Gas injectie met vloeibaar gas heeft dit probleem veel minder.
Die gaat met vloeibare gas gewoon voor grootste deel door injectoren.

Dus welk merk en type installatie kreeg je?
Er zijn dus verdampers, oude injectoren die onder G3 vallen maar er komt een G4 aan die nog schoner en zuiniger is omdat nieuw geleverde straks een lagere uitstoot op kenteken dus korting op belasting krijgen...

Ook het pompstation heeft soms een filter dus waar tank je kan ook bepalend zijn voor hoeveel drab er in het filtertje komt.

ar
door arnol - Apr 22, 2012 om 20:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat bij LPG alleen de kleppen een probleem waren en dat deze en misschien wel de gehele motor hierop afgestemd moest worden. Vanwege de hoge verbrandingsgraad had ik wel eens gehoord. Ik was wel benieuwd of deze motor ook was geseleteerd voor LPG. Het lijkt wel dat deze motor ook in andere LPG auto's worden gebruikt (Opel dacht ik).
Maar van het filter was me nog niet duidelijk.

Bedankt voor jullie toelichting!

hd
door hdamen_1 - Mar 26, 2015 om 18:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=remcob schreef op maandag 27 sep 2010, 18:38][quote=invalide schreef op maandag 27 sep 2010, 14:59]Als de dealer geen LPG ervaring heeft, ze verkopen veel Ford Diesels kun je dit verwachten.
Ga eens naar het inbouw station die het monteerde.
Deze zijn beter op de hoogte van fouten die ook bij inbouw wel eens voor komen en de kosten moet de dealer dan maar vergoeden.

Dus geen dealer of importeur maar LPG specialist of inbouw center zoeken.

De auto is besteld bij de dealer met LPG installatie af fabriek. Ford heeft de installatie geinstalleerd en geeft ook de garantie hierop. Wanneer je zelf naar een inbouwstation gaat heb je zelfs de kans dat Ford er niets meer aan doet of de LPG specialist de schuld geeft van dingen.

Donderdag komt bij hoge uitzondering iemand van het bedrijf dat de LPG installaties levert aan Ford naar de dealer om naar het probleem te kijken..

Dit topic is al een tijdje oud, maar ik heb nu hetzelfe probleem.
Wie kan me vertellen waar ik de ECU van de lpg installatie kan laten vervangen/upgraden?

Alvast bedankt,

Groeten,
Harld

me
door mein33 - Mar 27, 2015 om 10:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hdamen schreef op donderdag 26 mrt 2015, 18:51]

Dit topic is al een tijdje oud, maar ik heb nu hetzelfe probleem.
Wie kan me vertellen waar ik de ECU van de lpg installatie kan laten vervangen/upgraden?

Alvast bedankt,

Groeten,
Harld

Indien de LPG-installatie geleverd is af fabriek, af Ford Nederland of door de dealer waar u de auto heeft gekocht, dan moet u bij de dealer zijn. Alleen zal hun kennis van een LPG-installatie beperkt zijn.
Als de auto en/of de garantie op de LPG-installatie is verlopen dan kunt u zich het beste wenden tot en gespecialiseerd inbouwbedrijf van LPG-installaties.
Het liefst bij een bedrijf die het zelfde merk ook installeert.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 27, 2015 om 13:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Diverse dealer in mijn buurt besteden dit soort specialistisch werk liever uit aan plaatselijk inbouw station van diverse LPG merken.

Hij heeft de software van diverse merken, ongeacht of het fabriek of achteraf inbouw is.
Afgelopen 20 jaren is de markt zo ver terug gelopen dat vele fusies later er maar erg weinig merken over zijn dus voor de specialist die de inbouw doet is het makkelijker.

Een verdamper reviseren of storingen, ja hij heeft naast de inbouw meestal ook de storingen omdat vrijwel elk merk vele diesels verkoopt en je monteurs nauwelijks hiervoor kunt bijscholen.

Alleen merken die laat diesels leverde weten het nog, zoals Subaru pas erg laat met diesels kwam en vele dealers LPG ervaring hadden.

De kans is groot dat de vragensteller van dit jaar via de dealer hier naartoe gestuurd word omdat als de dealer dat doet er transport kosten tussen komen, dus liever gelijk zelf naar de inbouw specialist in jou regio want een dealer gaat na eerst zelf proberen en zoeken dus hoge kosten maken wegens gebrek aan ervaring....

fa
door famhappy - Mar 27, 2015 om 15:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 27 mrt 2015, 10:09][quote=hdamen schreef op donderdag 26 mrt 2015, 18:51]

Dit topic is al een tijdje oud, maar ik heb nu hetzelfe probleem.
Wie kan me vertellen waar ik de ECU van de lpg installatie kan laten vervangen/upgraden?

Alvast bedankt,

Groeten,
Harld

Indien de LPG-installatie geleverd is af fabriek, af Ford Nederland of door de dealer waar u de auto heeft gekocht, dan moet u bij de dealer zijn. Alleen zal hun kennis van een LPG-installatie beperkt zijn.
Als de auto en/of de garantie op de LPG-installatie is verlopen dan kunt u zich het beste wenden tot en gespecialiseerd inbouwbedrijf van LPG-installaties.
Het liefst bij een bedrijf die het zelfde merk ook installeert.

hd
door hdamen_1 - Mar 27, 2015 om 16:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Wat jullie aangeven is juist, maar ik heb gewoon adressen nodig die ik kan afgaan welke mijn probleem kunnen verhelpen.

Ik heb mijn auto vorig jaar november gekocht bij een niet-Ford dealer, heb begin maart mijn auto terug gebracht voor onder andere de storing met het rijden onder garantie te laten repareren.
Zij hebben vervolgens de auto naar de Ford Dealer gebracht, deze heeft na een week de storing in de LPG systeem NIET kunnen oplossen en vervolgens is de auto naar een LPG specialist gebracht.

Vandaag heb ik de auto opgehaald omdat ik deze na 4 weken ter reparatie aangeboden heb nu weer nodig heb.
Het autobedrijf waar ik hem gekocht hebben aangegeven dat ze het probleem NIET kunnen verhelpen en ik er maar aan moet wennen. De LPG specialist heeft aangegeven niet in de software van de LPG ECU te kunnen en dat dit afgeschermd is door Ford.

Dus nu zoek ik een bedrijf of Ford Dealer die mij wel kan helpen.

Groeten,
Harld

me
door mein33 - Mar 28, 2015 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hdamen,

Indien een officiële Ford dealer een probleem met een af-fabriek of importeur geleverde LPG installatie niet kan oplossen, dan blijft u denkelijk niets anders dan rechtstreeks uw probleem voor te leggen aan Ford Nederland.
Wel is van belang dat de auto nog in de garantieperiode zit.
Mijn ervaring leert dat Ford Nederland anders niet zo enthousiast zal zijn om u met uw probleem te helpen en u zal verwijzen naar een merkdealer.
Mogelijk geeft enig rondbellen met Ford-dealers enig soelaas.