sa
door sandrabas Sep 21, 2014 om 16:46
Computers & telefonie

Garantie op een reparatie

Mijn stereo is eind april 2014 gerepareerd, de garantie van het apparaat liep tot juni 2014. In augustus ging de stereo weer kapot door hetzelfde euvel, nu kreeg ik een rekening van 127,- euro. Hoelang heb ik garantie op een reparatie?

601 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2014 om 16:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sandrabas,

Een reparatie onder garantie verlengt NIET de garantieperiode.
Je valt nu dus buiten de garantie van het apparaat.
Of er garantie op een garantie gegeven wordt ligt er maar aan.
Dat zou dan vermeld moeten staan in de garantievoorwaarden.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 17:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Meestal heb je drie maanden garantie op een reparatie.

Het zou natuurlijk waanzin zijn als je apparaat slecht wordt gerepareerd half mei, 1 juni loopt je garantie af en dan zou je voor herstel van de reparatie wel moeten betalen.

In dit geval wordt het wat moeilijker, je zou aan moeten tonen dat de reparatie toen ondeugdelijk is uitgevoerd en dat zich dat nu openbaart. Lastig.

jo
door joentje1978 - Sep 23, 2014 om 22:30
367 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals hierboven aangegeven heb je meestal 3 maanden garantie op de uitgevoerde reparatie.
Dus als je stereo binnen die 3 maanden weer defect is en hetzelfde onderdeel/schakeling is defect dan zou dat onder "garantie op reparatie" moeten vallen.

Anders is het als jouw stereo dezelfde klacht als daarvoor vertoont maar het defect iets anders is, dan gaat die vlieger meestal niet op.

In dit geval valt de stereo net buiten de fabrieksgarantie en ook net buiten het termijn dat je aanspraak kunt maken op "garantie op reparatie".

Enigste wat je nog kunt doen is contact opnemen met afdeling aftersales van de fabrikant en kijken of ze er nog wat voor je kunnen betekenen.

sa
door sandrabas - Sep 24, 2014 om 19:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reacties. Ik ga kijken of ik er verder nog wat mee kan.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 20:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=sandrabas schreef op woensdag 24 sep 2014, 19:53]Bedankt voor uw reacties. Ik ga kijken of ik er verder nog wat mee kan.

Je kunt het ook hard spelen en gewoon stellen dat de reparatie toen ondeugdelijk is uitgevoerd. Zoals ik het begrijp, heb jij nog niets betaald, dus laat de fabrikant (of wie het ook is) moeite doen om jou te overtuigen dat dit een op zichzelf staande reparatie is, die niets met het het slecht verhelpen van het vorige defect te maken heeft.
Doe het per mail en verzoek om een schriftelijk antwoord.