jo
door johannahelena Jul 20, 2015 om 17:52
Elektronica & tv

Garantie op Gaggia koffiemachine?

Ik had een Gaggia koffiemachine gekocht en die heeft de eerste 2 jaar veel mankementen gehad , na verschillende reparatie's kreeg ik aan het eind van de twee jaar garantie een geheel nieuw apparaat. Deze heeft nu ook een mankement , heb hem 29-8-2013 gekregen. Maar ik moet de reparatie zelf betalen als ik hem laat maken omdat ik bij de vorige machine al mijn garantie had gebruikt. Het is een machine van ruim €1400 dan mag je toch verwachten dat hij wel langer mee gaat ? Klopt dit dat ik dan geen garantie meer heb.

2809 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2015 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk maar eens in de leveringsvoorwaarden wat daarin geschreven staat over garantie.

Trouwens wel zuur dat zo'n apparaat al weer binnen de 2 jaar kapot gaat.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 20, 2015 om 21:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Garantie zou eeuwig als er na elke nieuw vervangend apparaat weer een mankement optreed.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2015 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johannahelena,

..... Klopt dit dat ik dan geen garantie meer heb......
Ja, dat klopt.
Bij een reparatie/vervanging onder garantie gaat er niet opnieuw een garantieperiode in.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 21, 2015 om 18:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Lees dit eens rustig door, dan zie je welke rechten je nog hebt en wat je kunt doen.

1paul
door 1paul - Jul 22, 2015 om 11:33
3134 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gewpoon recht op een deugdelijk product, dit heb je niet gekregen, ook niet na verschillende reperaties en vervanging van het apparaat.

schrijf de verkoper een brief waarin u de overeenklomst ontbind, staan vast wel ergens voorbeeldbrieven...

hackmann
door hackmann - Jul 22, 2015 om 19:18
38 Antwoorden / 25 Vragen

Beste johannahelena,

U moet uitgaan van de aankoop datum, deze zal rond de 29-08-11 liggen.
De economische levensduur voor espressoapparaten ligt op 5 jaar ( gevonden op internet)
U heeft 4 van de 5 jaar gebruikt. Bij een reparatie zou u dan 80% van de kosten moeten dragen en de leverancier 20%.

Na de reparatie zou het apparaat nog zo'n 3 jaar mee moeten gaan. U kunt alleen beslissen of u dit de reparatie waard vindt.

met vriendelijke groet,