he
door hermanroos Nov 9, 2014 om 16:10
Elektronica & tv

Garantie op t.tv.

Geachte heer,mevrouw.
Ik heb 5 jaar geleden een Grundig t.v. gekocht van 900 euro . Nu is het beeld stuk en dat kost mij 600 euro aan reparatie omdat de garantie tijd is verlopen .Maar ik vind dat een t.v. van dit bedrag toch redelijkerwijs wel langer mee mag gaan dan 5 jaar. Wat vind u en wat kan ik hieraan doen.

Met vr groet,
H.ROOS

1165 5 Rapporteer

getty
door getty - Nov 9, 2014 om 16:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niets. Ik denk dat u teveel verwacht. 5 jaar is een redelijke termijn. €900 is niet schrikbarend hoog voor een tv. Ik denk dat u niets kan eisen/afdwingen en dat u gewoon een nieuwe tv moet kopen.

me
door mein33 - Nov 9, 2014 om 16:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

M.b.t. de garantie o.i.d. heeft u weinig meer te verwachten en € 600.00 uitgeven voor een reparatie is geld weggooien, wie weet wat er binnenkort weer aan kapot gaat.
Voor dat geld koopt u beter een nieuwe tv met garantie.

ho
door hopetobehelping - Nov 9, 2014 om 16:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hermanroos,

net als u zou ik ook verwachten dat de tv langer dan 5 jaar mee zou gaan.
Helaas voor u is de garantie termijn verstreken. U heeft wat dat betreft gewoon pech, u kunt nergens aanspraak meer op maken.
Ben het met eerdere reacties eens dat een bedrag van € 600,- voor een reparatie weggegooid geld is. Voor € 600,- heeft u waarschijnlijk een nieuwe met dezelfde mogelijkheden als uw huidige Grundig (en inclusief garantie). TV's zijn in vergelijking met 5 jaar geleden niet duurder geworden, wel veel uitgebreider.

mahadma
door mahadma - Nov 9, 2014 om 17:09
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Wat vind u Na 5 jaar en dagelijks gebruik ( 1825 dagen x (stel) 6 uur gebruik per dag = bijna 11.000 "vlieguren") = nog geen € 0,10 per uur, heeft u niet te klagen.

en wat kan ik hieraan doen.\ OF niet laten herstellen en bij de leverancier van de nu defecte tv een korting, al of niet in de vorm van artikelen, proberen te krijgen. OF herstellen, wat ik niet zou doen, € 600, daarvoor kan ik al een hele knappe nieuwe kopen.

Losse vraag, hoe lang moet de tv dan volgens u meegaan zonder problemen?

Los van alles, de prijzen van tv's zijn de laatste 5 jaar alleen maar gezakt.

jo
door joentje1978 - Nov 9, 2014 om 17:25
367 Antwoorden / 6 Vragen

Prijs van een LCD maakt niets uit, of je er nou 1 van 500,00 EURO hebt of 1 van 900,00 EURO, zitten onderdelen in van dezelfde fabrikant dus kwaliteit is hetzelfde.

Waar wel verschil in zit zijn de opties, een LCD van 900,00 EURO heeft meer mogelijkheden en mooier beeld dan een LCD van 500,00 EURO.

Verder is 5 jaar "oud" voor een hedendaagse LCD.
We leven al een tijdje niet meer in een tijdperk waarin een TV 25 jaar meegaat.