su
door suus_1970 Mar 11, 2013 om 21:21
Huishouden & energie

Garantie op vervanging driewegklep hr-ketel

14 maanden geleden is bij onze Daalderop hr-ketel 24/80 een defecte driewegklep vervangen en deze maand was de klep opnieuw defect. De installateur/loodgieter is aangesloten bij Uneto-VNI. In de voorwaarden van Uneto-VNI staat dat op installatiewerk een garantie van kracht is van 18 maanden. Wij hebben Uneto-VNI gebeld om na te vragen of dit ook geldt voor onderdelen, maar zij beantwoorden geen vragen van consumenten. Er ligt nu weer een factuur van ruim 300 euro van de loodgieter. Weet iemand hoe dit zit?

7614 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dan die garantievoorwaarden maar eens aan de loodgieter voorleggen, horen wat hij zegt.

Is natuurlijk altijd wel het probleem die rottige driewgkleppen.

energieverbruik
door energieverbruik - Mar 11, 2013 om 22:15
63 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Suus,

Zijn mogelijk alle radiatoren in de CV-installatie van thermostaatkranen voorzien zonder dat er een zgn bypass is gemaakt?

Groet Henk

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@energieverbruik

Normaal gesproken wordt toch een radiator, meestal in de badkamer, voorzien van een gewone kraan, die altijd openstaat.

energieverbruik
door energieverbruik - Mar 11, 2013 om 23:08
63 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 mrt 2013, 22:19]@energieverbruik

Normaal gesproken wordt toch een radiator, meestal in de badkamer, voorzien van een gewone kraan, die altijd openstaat.

Lang niet altijd Tijger1. Het mag overigens elke willekeurige radiator zijn die vrij door kan stromen maar bij voorkeur een bypass-leiding met drukverschil regelaar.
Als deze voorziening ontbreekt kan dat de oorzaak zijn van defecte motordriewegkleppen. Ook een drukvat in de aanvoer zou mogelijk oorzaak kunnen zijn

cvtechnieker
door cvtechnieker - Mar 13, 2013 om 20:47
80 Antwoorden / 15 Vragen

Beste suus_1970,

Een antwoord op uw vraag is heel makkelijk.
Bij aanschaf van een nieuwe cv ketel heeft u op alle onderdelen 2 jaar garantie met uitzondering van de warmtewisselaar.
Wanneer één onderdeel wordt vervangen heeft u 1 jaar onderdeel garantie.
De driewegklep voor uw toestel kost 93 euro excl. btw / 112,53 incl. btw, een factuur van 300 euro zou inhouden dat uw monteur 3 uur bezig geweest is met het vervangen van een driewegklep.........

Wanneer u in het bezit bent van een servicecontract en de arbeidsuren en voorrijdkosten heeft afgeschermd dan vrees ik dat u echt véél teveel heeft betaald.

energieverbruik
door energieverbruik - Mar 13, 2013 om 21:00
63 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cvtechnieker schreef op woensdag 13 mrt 2013, 20:47]Beste suus_1970,

Een antwoord op uw vraag is heel makkelijk.
Bij aanschaf van een nieuwe cv ketel heeft u op alle onderdelen 2 jaar garantie met uitzondering van de warmtewisselaar.
Wanneer één onderdeel wordt vervangen heeft u 1 jaar onderdeel garantie.
De driewegklep voor uw toestel kost 93 euro excl. btw / 112,53 incl. btw, een factuur van 300 euro zou inhouden dat uw monteur 3 uur bezig geweest is met het vervangen van een driewegklep.........

Wanneer u in het bezit bent van een servicecontract en de arbeidsuren en voorrijdkosten heeft afgeschermd dan vrees ik dat u echt véél teveel heeft betaald.

@cvtechnieker

Er moet volgens mij toch een aanwijsbare oorzaak voor het opnieuw defect raken van een driewegklep het kan toch niet zo zijn dat je over veertien maanden weer aan de beurt bent.
Ik denk hierbij toch echt aan een installatiefout die de waterdruk sterk doet oplopen.