gh
door gh13sts Jul 12, 2010 om 14:52
Elektronica & tv

Garantie Sony lcd tv kdl46v3000

Ik heb in dec. 2007 een Sony lcd kdl46v3000 gekocht voor € 2630,- met 5 jaar garantie. Nu is mijn tv inmiddels kapot en niet meer te maken en de mensen van bcc hebben mij een omruilvoorstel gedaan voor een kdl46ex402 met vrijwel dezelfde specificaties, alleen tot mijn grote verbazing is de waarde van dit toestel € 819,-. Nu is mijn vraag moet ik dit bod accepteren of weigeren want met de waarde van dit toestel ben ik het niet eens...

Met vriendelijke groet,
Ronald

2759 8 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Jul 12, 2010 om 14:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt niet anders dan het bod aannemen.

De prijzen zijn in de tussentijd enorm omlaag gegaan.

Het gaat wel om een product met de dezelfde specificaties. De aanschafprijs is dan wel van ongeschikt belang.

gh
door gh13sts - Jul 12, 2010 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wacht nog even een paar andere antwoorden af, want ik blijf het raar vinden je koopt een tv met een bedoeling en gaat ervan uit dat zo`n tv met die prijsklasse wel een jaar of 6 meegaat, als dat dan niet het geval blijkt te zijn krijg je een tv die dan haast € 1800 euro daalt in waarde.

pb
door pbarendse - Jul 12, 2010 om 15:05
406 Antwoorden / 1 Vragen

De nieuwe televisie is weliswaar in waarde heel veel gedaald, maar technisch minimaal gelijkwaardig. BCC voldoet dus gewoon aan zijn verplichting een technisch gelijkwaardig toestel te bieden. Dat dit door de algehele prijsdaling van LCD-televisies financieel niet dezelfde waarde vertegenwoordigt is niet relevant.

kiran
door kiran - Jul 12, 2010 om 15:13
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gh13sts

Kan me voorstellen dat het verschil u niet lekker zit. Maar ook ik ben het eens met bovenstaande reacties. Aannemen! Prijs uit 2007 is na 3 jaar niet reeel meer. Met ongeveer dezelfde specificaties krijg je een gelijkwaardig toestel terug.

[ik kocht een lcd 2 jaar terug, slechts 3 maanden daarna was 't apparaat al €200,00 goedkoper .... ]

ikbenik
door ikbenik - Jul 12, 2010 om 15:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gh13sts schreef op maandag 12 jul 2010, 15:02]als dat dan niet het geval blijkt te zijn krijg je een tv die dan haast € 1800 euro daalt in waarde.

Een tv is zeker niet waardevast.

[quote=gh13sts schreef op maandag 12 jul 2010, 15:02] want ik blijf het raar vinden je koopt een tv met een bedoeling en gaat ervan uit dat zo`n tv met die prijsklasse wel een jaar of 6 meegaat,

Zeker verkeerd laten voorlichten.
Als je een tv koopt, moet je er altijd rekening mee houden dat de tv kapot kan gaan. Ook binnen 6 jaar.

gh
door gh13sts - Jul 12, 2010 om 17:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb jullie advies maar opgevolgt, iig bedankt voor jullie reacties...

Groeten Ronald

simon55
door simon55 - Jul 15, 2010 om 12:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen neemt U eens contact met sony op..deze zit in Badhoevedorp.

dll
door dll - Jul 15, 2010 om 21:50
16 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte ervaringen met Sony.

Bracht een televisie ter reparatie. Werd door de medewerker van Sony geheel gecontroleerd op schade. Het toestel was onbeschadigd wat de medewerker op het formulier noteerde. Echter toen ik het toestel op kwam halen waren een aantal pootjes afgebroken. Volgens Sony had ik dit zelf gedaan.

Ook een aantal malen een defecte cd-speler gebracht waarbij steeds het dure optische blok werd vervangen zonder resultaat. De cd-speler vervolgens bij een andere reparateur gebracht die constateerde dat een audiouitgang een gebroken soldering had.