an
door anne1944 May 11, 2015 om 13:46
Elektronica & tv

Garantie vaatwasser

Geacht forum, vier jaar geleden kochten wij een AEG vaatwasser. Twee weken geleden weer hij niet meer warm. Op het internet las ik dat dit weleens een defecte printplaat kon zijn welke zich in de deur bevind. Dus heb ik de afdekplaat van de deur gehaald en wat blijkt, een draad stuk getrokken over het scharnierende deel van de deur. Naar mijn mening kan dit alleen gebeuren als het draadje te kort is. AEG het draadje gerepareerd voor € 108,00. Daar ik het hier niet mee eens ben heb ik gereclameerd bij AEG maar die geven nul op rekest. Wat vind het forum hier van? Met vriendelijke groet, Anne

1204 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 11, 2015 om 14:22
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Dus heb ik de afdekplaat van de deur gehaald Het moge bekend zijn, dat als men "zelf gaat sleutelen" elke (eventuele) garantie vervalt. Dus m.i. een terechte reparatie prijs.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anne1944,

Tja, maar het is wel buiten de garantie.
Je haalt wel de afdekplaat van de deur en ziet geen kans om het draadje te (laten) maken (door een handige henkie?
Monteur kost nu eenmaal geld: voorrijden en arbeidskosten.
Het gerekende bedrag is dan 'normaal' te noemen.

Met vr.gr.

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 15:10
7 Antwoorden / 2 Vragen

Naar mijn mening is er sprake van een onduidelijk apparaat, draadje te kort hoe kan het anders stukgetrokken worden?

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anne1944,

Als je vindt dat het product ondeugdelijk is, lees dan eens hier wat info.

ph
door philip36 - May 11, 2015 om 15:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De draad zal niet te kort geweest zijn maar doordat de draad telkens buigt bij het openen en sluiten van de deur gaat de draad op een gegeven moment stuk.

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 15:50
7 Antwoorden / 2 Vragen

Na vier jaar draad stuk door het buigen? An de breuk kan je goed zien dat het stuk trekken gaat. Als het door het buigen komt zouden hier veel meer vaatwasser last van hebben.

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 15:52
7 Antwoorden / 2 Vragen

Consuwijzer had ik ookal bekeken.

ph
door philip36 - May 11, 2015 om 18:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@anne1944

Probeer maar eens een draad door te trekken, dat lukt je nooit.
Alles gaat uitendelijk door buigen stuk, metaalmoeheid.
Als u twee keer per dag de vaatwasser open en dicht doet (inladen en uitladen) wordt de draad in die 4 jaren ongeveer 3000 keer gebogen.

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 19:33
7 Antwoorden / 2 Vragen

OK ik begrijp je reactie maar dan zouden alle AEG vaatwassers na 4 jaar stuk gaan. Zelf heb ik 40 jaar ervaring in diverse takken van de elektrotechniek en als ik naar de breuk kijk is het draadje echt stuk getrokken.

sl
door slobberbone - May 11, 2015 om 19:51
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=anne1944 schreef op maandag 11 mei 2015, 19:33]OK ik begrijp je reactie maar dan zouden alle AEG vaatwassers na 4 jaar stuk gaan. Zelf heb ik 40 jaar ervaring in diverse takken van de elektrotechniek en als ik naar de breuk kijk is het draadje echt stuk getrokken.

Luister nou eens naar bovenstaande, dit probleem komt veel vaker voor en bij veel verschillende merken.

sl
door slobberbone - May 11, 2015 om 19:52
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=anne1944 schreef op maandag 11 mei 2015, 19:33]OK ik begrijp je reactie maar dan zouden alle AEG vaatwassers na 4 jaar stuk gaan. Zelf heb ik 40 jaar ervaring in diverse takken van de elektrotechniek en als ik naar de breuk kijk is het draadje echt stuk getrokken.

Btw waar was je ervaring om het te repareren ?

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 20:06
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ging er vanuit dat AEG er een nieuwe draaiboom in zou zetten de volgende keer zal ik dat ook zelf wel repareren.

ho
door hopetobehelping - May 11, 2015 om 21:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anne1944,

geen idee wat u betaald heeft voor uw vaatwasser maar u mag verwachten dat deze langer dan 4 jaar mee gaat. Standaard zal de garantie wel 24 maanden geweest zijn.

Met het zelf openmaken van de vaatwasser (hoe deskundig u ook bent) is het gedaan met welke garantie dan ook maar dat weet u zelf ook wel.
Heb me meermalen verbaasd over de bedragen die bedrijven vragen als een (volgens hen uitstekend) product het begeeft kort na het verstrijken van de garantie. Wie weet was het maar goed dat u zelf het euvel al had ontdekt, de monteur was misschien anders nog wel meer tijd kwijt geweest en dan had het u nog meer gekost.

an
door anne1944 - May 11, 2015 om 22:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dank jullie wel voor de reacties maar ik ga toch nog maar even door met mijn actie tegen AEG.