Garantie verzending raakt kwijt
Goedendag,
Ik heb een motorbril gekocht via een webwinkel.
Na een paar maanden is het pootje losgekomen. (niet gebroken maar los gelaten) en lijkt ook niet te repareren.
Ik heb contact opgenomen met de webwinkel en afgesproken dat ik de bril kon opsturen voor de garantie. Ik heb ze ook foto's gestuurd van de kapotte bril.
Vervolgens heb ik de bril als pakket opgestuurd via PostNL. Tevens een bewijs met daarop het gewicht van het pakketje meegekregen.
Ik kreeg geen reactie van de webwinkel dus heb ik contact met ze opgenomen. Het bleek dat het pakket nooit bij ze is aangekomen. Dit werd bevestigd op de site van PostNL. Het pakket kon niet worden bezorgd(adres etc klopte)
Vervolgens heeft de PostNL een onderzoek ingesteld met als conclusie dat het pakket vermist is. Aangezien ik het pakket niet verzekerd had kunnen ze nu niks voor mij betekenen. Ik heb als excuses van PostNL een nieuwe postzegel (zonder verzekering..) ontvangen.
De webwinkel zegt dat ze nu niks meer voor mij kunnen betekenen.
De webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.org en na een klacht bij thuiswinkel.org blijft de webwinkel bij hun punt. Het valt mij op dat webwinkel.org overigens niet lijkt te bemiddelen maar alleen de klacht doorzet.
Nu weet ik niet of ik juridisch in mijn gelijk sta maar het voelt wel oneerlijk.
Heeft iemand advies voor mij en weet hoe het juridisch in elkaar steekt?
Alvast bedankt!
mvg, Rob
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor "het artikel" als dit verzonden wordt. U heeft weliswaar per geregisteerde/bewijsbare post verzonden VIA post.nl. Die maakt het zoek, dus u heeft met post.nl te doen. Die gaan zich in de regels opstellen en omdat het dus niet verzekerd is verzonden hoeven ze dus kennelijk geen schadevergoeding te betalen. U kunt wel uw muren behangen met excuses natuurlijk.
Maar de leverancier heeft, volledig buiten zijn/haar schuld niets ontvangen, maar daar kan hij/zij niets aan doen. Dus zijn ze ook niet verplicht. Wellicht zou een "coulance" een optie kunnen zijn, maar dat moet het bedrijf wèl willen.
U bent dus slachtoffer 145.659.541.070 van de post.nl Gek genoeg moet je wel betalen voor de verzending, maar zijn ze niet verantwoordelijk .......... wanneer dat nu eens zou veranderen ....... Dat dit bedrijf nog bestaat .........
U staat vanuit juridisch oogpunt niet in uw recht. U bent verantwoordelijk voor de verzending en aankomst bij de webwinkel.
Koop een betere (duurdere?) motorbril dan de vorige, omdat deze toch enigszins gammel is gebleken.
@Mahadma Bedankt voor de duidelijke tekst. Het is inderdaad wel bijzonder dat dit zo veel voorkomt.
De reden dat ik vind dat de webwinkel hier wel iets mee had kunnen doen is dat ik duidelijke foto's heb gestuurd van een bril welke duidelijk niet meer te repareren was en daar hoogstwaarschijnlijk toch in de vuilnisemmer zou belanden.
(deze konden ze ook doorsturen naar de importeur van het betreffende merk)
@zoekster Bedankt voor de reactie. Het betrof een dure merkbril van normaliter een goede kwaliteit. Ik zal echter de volgende bril niet meer online bestellen maar bij een fysieke winkel.
[quote=rob85 schreef op donderdag 15 jan 2015, 17:09]
De reden dat ik vind dat de webwinkel hier wel iets mee had kunnen doen is dat ik duidelijke foto's heb gestuurd van een bril welke duidelijk niet meer te repareren was en daar hoogstwaarschijnlijk toch in de vuilnisemmer zou belanden.
(deze konden ze ook doorsturen naar de importeur van het betreffende merk)
Beste rob85,
begrijp uw reactie, maar als de webwinkel uw defecte bril niet heeft ontvangen valt er voor hen ook niets door te sturen naar de importeur. Ik vind het logisch dat de webwinkel in deze niets voor u kan betekenen. Met alleen een foto van uw defecte bril zal de importeur van het betreffende merk ook niets doen.
Het hele euvel zit bij PostNL maar dat is u inmiddels al wel duidelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer