ro
door rob85 Jan 15, 2015 om 16:35
Vakantie & reizen

Garantie verzending raakt kwijt

Goedendag,
Ik heb een motorbril gekocht via een webwinkel.
Na een paar maanden is het pootje losgekomen. (niet gebroken maar los gelaten) en lijkt ook niet te repareren.
Ik heb contact opgenomen met de webwinkel en afgesproken dat ik de bril kon opsturen voor de garantie. Ik heb ze ook foto's gestuurd van de kapotte bril.
Vervolgens heb ik de bril als pakket opgestuurd via PostNL. Tevens een bewijs met daarop het gewicht van het pakketje meegekregen.
Ik kreeg geen reactie van de webwinkel dus heb ik contact met ze opgenomen. Het bleek dat het pakket nooit bij ze is aangekomen. Dit werd bevestigd op de site van PostNL. Het pakket kon niet worden bezorgd(adres etc klopte)
Vervolgens heeft de PostNL een onderzoek ingesteld met als conclusie dat het pakket vermist is. Aangezien ik het pakket niet verzekerd had kunnen ze nu niks voor mij betekenen. Ik heb als excuses van PostNL een nieuwe postzegel (zonder verzekering..) ontvangen.
De webwinkel zegt dat ze nu niks meer voor mij kunnen betekenen.
De webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.org en na een klacht bij thuiswinkel.org blijft de webwinkel bij hun punt. Het valt mij op dat webwinkel.org overigens niet lijkt te bemiddelen maar alleen de klacht doorzet.
Nu weet ik niet of ik juridisch in mijn gelijk sta maar het voelt wel oneerlijk.
Heeft iemand advies voor mij en weet hoe het juridisch in elkaar steekt?
Alvast bedankt!

mvg, Rob

379 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U verstuurt iets en het komt niet aan. Die webwinkel valt niets te verwijten. Wat is daar voor oneerlijks aan?

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2015 om 16:48
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De verzender is en blijft verantwoordelijk voor "het artikel" als dit verzonden wordt. U heeft weliswaar per geregisteerde/bewijsbare post verzonden VIA post.nl. Die maakt het zoek, dus u heeft met post.nl te doen. Die gaan zich in de regels opstellen en omdat het dus niet verzekerd is verzonden hoeven ze dus kennelijk geen schadevergoeding te betalen. U kunt wel uw muren behangen met excuses natuurlijk.

Maar de leverancier heeft, volledig buiten zijn/haar schuld niets ontvangen, maar daar kan hij/zij niets aan doen. Dus zijn ze ook niet verplicht. Wellicht zou een "coulance" een optie kunnen zijn, maar dat moet het bedrijf wèl willen.

U bent dus slachtoffer 145.659.541.070 van de post.nl Gek genoeg moet je wel betalen voor de verzending, maar zijn ze niet verantwoordelijk .......... wanneer dat nu eens zou veranderen ....... Dat dit bedrijf nog bestaat .........

zoekster
door zoekster - Jan 15, 2015 om 17:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U staat vanuit juridisch oogpunt niet in uw recht. U bent verantwoordelijk voor de verzending en aankomst bij de webwinkel.
Koop een betere (duurdere?) motorbril dan de vorige, omdat deze toch enigszins gammel is gebleken.

ro
door rob85 - Jan 15, 2015 om 17:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Mahadma Bedankt voor de duidelijke tekst. Het is inderdaad wel bijzonder dat dit zo veel voorkomt.
De reden dat ik vind dat de webwinkel hier wel iets mee had kunnen doen is dat ik duidelijke foto's heb gestuurd van een bril welke duidelijk niet meer te repareren was en daar hoogstwaarschijnlijk toch in de vuilnisemmer zou belanden.
(deze konden ze ook doorsturen naar de importeur van het betreffende merk)

ro
door rob85 - Jan 15, 2015 om 17:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster Bedankt voor de reactie. Het betrof een dure merkbril van normaliter een goede kwaliteit. Ik zal echter de volgende bril niet meer online bestellen maar bij een fysieke winkel.

ho
door hopetobehelping - Jan 15, 2015 om 17:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rob85 schreef op donderdag 15 jan 2015, 17:09]
De reden dat ik vind dat de webwinkel hier wel iets mee had kunnen doen is dat ik duidelijke foto's heb gestuurd van een bril welke duidelijk niet meer te repareren was en daar hoogstwaarschijnlijk toch in de vuilnisemmer zou belanden.
(deze konden ze ook doorsturen naar de importeur van het betreffende merk)

Beste rob85,

begrijp uw reactie, maar als de webwinkel uw defecte bril niet heeft ontvangen valt er voor hen ook niets door te sturen naar de importeur. Ik vind het logisch dat de webwinkel in deze niets voor u kan betekenen. Met alleen een foto van uw defecte bril zal de importeur van het betreffende merk ook niets doen.
Het hele euvel zit bij PostNL maar dat is u inmiddels al wel duidelijk.