Garantie voor motor E-bike Gazellefiets
Van mijn Gazellefiets is na 3 jaar de motor defect gegaan.
Gazelle een brief geschreven dat een motor toch niet 1 jaar na de garantietermijn reeds defect kan zijn. Verzocht aan Gazelle alleen de materiaalkosten van € 379,- te vergoeden.
Men kan een levensverwachting van zo`n onderdeel toch langer stellen dan 3 jaar. Gazelle wil hier geen enkele coulance geven ondanks 2 brieven van mij.
We hebben 3 E-fietsen van Gazelle maar zo`n slechte service heb ik nog niet meegemaakt.
Arie de Graaff
Wat u wilt is een beroep doen op de wettelijke garantie, dat is iets heel anders dan de gewone handelsgarantie van het merk.
Als een zaak (de fiets) niet beantwoord aan wat u er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten, dan is de fiets non-conform. Er is dan een gebrek wat er gezien de leeftijd/gebruik van de fiets (en ook de prijs) niet zou mogen zijn. V
U moet daarvoor bij de verkoper zijn. De bewijslast dat het gebrek aan de motor ligt en niet aan uw gebruik waardoor de motor vroegtijdig is 'overleden'.
Hoeveel heeft u voor de E-bike betaald?
We zullen er toekomstig eerder voor moeten gaan pleiten de klassieke garantievoorwaarden te gaan staffelen a. naar een tijdsbegrip, zeg drie jaren b. het aantal gereden kilometers, dus drie jaren of 5.000km als maatstaf nemen. U geeft geen km/stand aan........Ook c. de prijs kan een kwaliteits-indicatie zijn, goedkoper dan gemiddeld is geen overtuigende kwaliteitsindicatie. Ikzelf vind dat d. het merk, het bewust opgebouwde imago en de daaraan gekoppelde service een rol mag gaan spelen, want daarmee worden verwachtingen gekweekt.
Met het laatste punt heeft Gazelle al vroegtijdig verloren. Gazelle is net zo weinig nog een typisch hollandse fiets als HET beste merk en van e-fietsen hebben ze klaarblijkelijk geen kaas gegeten als ik de reviews zo doorlees.
Uw case is duidelijk en u kunt de akte sluiten, daat komt niets meer.
Hoe of met welke organisaties zou men een andere generatie voorwaarden kunnen gaan verhandelen?
Hallo arie de graaf,
.....Gazelle wil hier geen enkele coulance geven ondanks 2 brieven van mij.
.....
Al stuur je tien brieven ...
't Is maar de vraag of het een ondeugdelijk product is.
Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Dat geldt ook voor sommige elektronicaproducten, zoals bijvoorbeeld een espressoapparaat. Hebt u een product verkeerd gebruikt, niet goed onderhouden of hebt u een product beschadigd? En is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.
Lees de info van Consuwijzer hier.
Met vr.gr.
De fiets heeft € 1613,95 gekost
Ik heb van Gazelle 3 fietsen haast gelijktijdig gekocht. Deze staat in een vakantiehuisje
en wordt alleen in de zomer gebruikt. Stat in een schuurtje gestald. Wat betreft het gebruik
is bij Gazelle geen Km-teller op de fiets, Het is een E-liner BN7 53.
Hert is mij zeer tegengevallen dat ondanks alle aangevoerde goede gebruik van de fiets
dat Gazelle hard op zijn standpunt blijft staan, geen garantie. De verkoper van de fiets
is ook van mening dat garantie op zijn plaats is maar is het bos in gestuurd door Gazelle.
De defecte motor is bij de fiets handelaar opgeslagen om door Gazelle op te laten halen voor
verder onderzoek door de fabrikant.
@arie de graaff,
..... De verkoper van de fiets is ook van mening dat garantie op zijn plaats is maar is het bos in gestuurd door Gazelle.....
Je hebt met de verkoper te maken.
Die zou de zaak met je in orde moeten maken.
Het 'uitvechten' met Gazelle is zijn probleem.
Suc6
Een motor is aan slijtage onderhevig dus er kan iets kapot gaan .Maar een defect wil nog niet zeggen dat de motor totall los is het kan bv corrosie zijn door het lange stilstaan . Een reparatie is dan toch echt voor eigen kosten . Dat Gazelle u geen 379 euro vergoed is logisch daarvoor moet je bij de verkoper zijn . De garantie van 2 jaar is verstreken dus zal de verkoper hooguit tegemoet komen in de kosten . Overigens heeft zo'n motor meer te lijden van stilstaan in een (vochtige ruimte ) dan dagelijks gebruik.
Hallo Arie de graaf,
Wat vr1944 al zei.
Wat is er precies kapot aan de elektromotor?
Een elektromotor heeft weinig onderdelen die kapot kunnen gaan en een handig persoon kan de motor misschien repareren.
Om corrosie en of storingen te voorkomen bij elektromotoren is het raadzaam om deze maandelijks even te gebruiken.
Dit geldt overigens ook voor elektrische ramen van de auto.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer