ke
door keesmastenbroek Oct 18, 2014 om 16:05
Geldzaken & recht

Garantie wanneer aannemer niet meer bestaat

Wij hebben in 2008 een opbouw met werzalit planken laten plaatsen, hierbij heefd de aanneemer ons verteld dat dit op het schoonmaken na zeker 20 jaar geen onderhoud nodig heefd. Nu begint alle verf eraf te bladeren. En wij wilden de aannemer hierop aanspreken, maar nu kunnen we hem niet meer berijken. Zijn website is uit de lucht telefoonnr bestaat niet meer en email word terug gestuurd. ook is zijn kvk nummer uitgeschreven. Wat nu te doen om garantie te krijgen.

M.v.g kees

5114 9 Rapporteer

getty
door getty - Oct 18, 2014 om 16:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neem eens contact op met de fabrikant.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 18, 2014 om 16:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=getty schreef op zaterdag 18 okt 2014, 16:09]Neem eens contact op met de fabrikant.

Volgens mij heeft dit geen zin omdat het om de afwerking gaat. Ik denk dat achter het net vist. Het zal een heel moeilijke zaak worden als het bedrijf niet meer bestaat . Als het normaal gesloten is dan heeft u nog een kans om de gewezen eigenaar aan te te spreken.

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2014 om 16:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Werzalit . Eerlijkheidshalve: ik heb het maar vluchtig doorgelezen maar niet gezien dat dit materiaal geverfd moet worden. Heeft de aannemer het destijds ook allemaal professioneel gelegd?

ke
door keesmastenbroek - Oct 18, 2014 om 16:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 18 okt 2014, 16:38] Werzalit . Eerlijkheidshalve: ik heb het maar vluchtig doorgelezen maar niet gezien dat dit materiaal geverfd moet worden. Heeft de aannemer het destijds ook allemaal professioneel gelegd?

Het is een kleurvast product op kleur geleverd af fabriek hebben ze ons verteld

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2014 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel de originele Werzalit geleverd gekregen? Want dat zou niet moeten kunnen gebeuren.

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2014 om 17:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@keesmastenbroek, dan zou ik, als ik u was, het advies van aurora1 eens proberen en op zoek gaan naar de fabrikant, als die natuurlijk te achterhalen is. Uiteindelijk heeft u volgens de legende nog 14 jaar garantie, want niet niks is en er zeker door u of aannemer geen kwast verf aan te pas is gekomen.

ke
door keesmastenbroek - Oct 18, 2014 om 17:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 17:00]Hebt u wel de originele Werzalit geleverd gekregen? Want dat zou niet moeten kunnen gebeuren. is dit ergens te zien?

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2014 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo keesmastenbroek,

Werzalit hoort onderhoudsarm te zijn en de gebruikelijke garantie op de kern is 10 jaar.
Na verloop van tijd moet er wel schoongemaakt worden.
Aangezien de aannemer blijkbaar met de noorderzon vertrokken is valt er weinig te verhalen.
Zou eens bij een goede schilder informeren wat er aan te doen is.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2014 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij hoort er op de achterzijde een keurmerk ingestanst te zijn.

Maar u hebt toch de factuur van de aannemer met vermelding van het materiaal en ook de fabrieksgarantie?