r.
door r.groot Mar 31, 2014 om 20:21
Elektronica & tv

Gasfornuis

Wij hebben nov 2011 een Etna gasfornuis gekocht
En nu is al 2x de zelfde gaspitje gemaakt en was garantie maar nu is het zelfde gaspitje weer stuk na me garantie.
En als ik hem nu wil laten maken kost het me al 65 EUR voorrijkosten
En hebben ze nog niks gedaan
Wat kan ik doen dat het gratis gemaakt gaat worden door ze?

1287 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2014 om 20:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe komt het dat dat gaspitje steeds kapot gaat, wat is er precies mis mee, kunt u dat uitleggen?
En bent u hier al mee naar de verkoper geweest? Heeft u dit gasfornuis bij een stenen winkel gekocht of bij een webwinkel?

r.
door r.groot - Mar 31, 2014 om 20:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als aan willen doen gaat hij steeds uit en als je hem eindelijk aan hebt valt hij ook soms uit niks uit dus best gevaarlijk
Helaas is de winkel waar ik hem gekocht heb dicht gegaan

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2014 om 21:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=r.groot schreef op maandag 31 mrt 2014, 20:49]Als aan willen doen gaat hij steeds uit en als je hem eindelijk aan hebt valt hij ook soms uit niks uit dus best gevaarlijk
Helaas is de winkel waar ik hem gekocht heb dicht gegaan
Dat is erg jammer, dat de winkel er niet meer is.
Het lijkt er op dat er ergens een blokkade zit in de gastoevoer, maar dat kan ik zo ook niet beoordelen. U zou zich misschien nog kunnen beroepen op een garantie op de laatste reparatie (vervanging van gaspitje). Probeert u dat nog eens. Maar als zo'n bedrijf niet mee wil werken, wordt het lastig.

Kijkt u ook nog eens of het gaspitje wel helemaal goed schoon is bij de gaatjes waar het gas erdoor komt. (maar dat heeft u waarschijnlijk al gedaan)

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2014 om 21:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dus de winkel is er niet meer, failliet? Niet door iemand overgenomen? Sinds wanneer speelt dit gaspitjes probleem na 2011. Al gelijk? Eerst allemaal vragen want wat ik er van begrijp is dan dat het nooit goed gerepareerd is. En als winkel niet meer bestaat: geeft Etna ook niet thuis?

r.
door r.groot - Mar 31, 2014 om 21:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

We maken de pitjes elke dag schoon na gebruik alle gaatje na gelopen en zijn goed.
De winkel is gewoon gesloten omdat niet goed meer liep.
Heb vandaag Etna gebeld en kreeg te horen dat geen garantie had op die reparatie omdat ik daar niet voor betaald heb.
Het gaat elke x na reparatie paar maanden goed en dan begint het weer van vooraf aan denk zelf dat fabriek fout is.
Maar vind jammer dat zo groot bedrijf hun klanten laten zitten niet echt goede reclame.
Weet ook echt niet wat ik hier mee aan moet. Heb geen geld voor nieuwe of reparatie.
Zou me rechtsbijstand verzekering iets kunnen doen?

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2014 om 22:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Weet niet of rechtsbijstandsverzekering iets voor u kan betekenen. Maar een fornuis, vooral als het telkens maar die ene pit betreft, moet ergens toch een foutje hebben in de toevoer. Denk dat u in dit geval maar even nog een reactie van zoekster af moet wachten ( als ze wil natuurlijk) om de een of andere verwijsbrief te linken. Zoekster, ik gebruik jou maar even als "link", als je me het niet kwalijk neemt. Want volgens mij heeft een doorverwijzing naar het Juridisch Loket toch geen zin, denk ik?

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2014 om 22:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou zeker uw rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen, want geen garantie verlenen op de reparatie omdat die gratis was, is echt onzin. U heeft in feite nooit een behoorlijke gaspit gehad.
Ik hoop alleen dat uw rechtsbijstand het bedrag waar het om gaat niet te laag vindt.
Maar morgen zeker even met ze bellen.
Een brief van een jurist kan al wonderen doen.

Wat u eventueel eerst nog kunt doen is Etna morgen bellen en aankondigen dat u uw rechtsbijstandverzekering gaat inschakelen. Soms is dat al genoeg om ze van gedachten te doen veranderen.