de
door dejong1977 Dec 16, 2014 om 15:59
Geldzaken & recht

Gasrekening

Tijdens de meterstanden doorgeven kwamen we erachter dat er iets niet klopte met de meterstand. 11.000 kuub meer vergeleken met vorig jaar. De gasleverancier ( stedin ) kwam, en maakte de gasdrukregelaar. Maar er bleek ook een gaslek te zitten. Installatiebedrijf laten komen. De lek zat onder de vloer in de keuken. Wij wonen op 4 hoog in een flat. Het probleem is dat wij nu met een rekening zitten van 6000 euro. Was 6700 euro, maar de nuon is zo aardig geweest om daar 700 vanaf te halen. Maar 6000 euro is nog steeds een hoop geld. Er is niemand die ons kan vertellen wat het probleem was. Volgens de installatiebedrijf kan het onmogelijk het gas geweest zijn. Er zat een lek, maar 11.000 kuub dan was ons huisje er niet meer geweest volgens hun. Want in een flat kan zoveel gas nergens heen zeggen ze. Wij hebben ook nooit gas geroken. Stedin zegt dat het ons verantwoordelijkheid is, omdat het na de meter is. En de vereniging van eigenaren zegt precies hetzelfde. Wij weten niet meer wat we moeten doen. Wij hopen dat iemand hier nog tips o.d. heeft.

mvg H de Jong

1055 12 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 16, 2014 om 16:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer u een rechtsbijstandsverzekering heeft schakel deze dan in.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dejong1977,

Dat is natuurlijk een absurd hoog gasverbruik voor een normaal gezin.
Klopt de meterstand wel?

Informeer eens bij het juridisch loket wat je kunt doen; klik hier.

Suc6

jantje7
door jantje7 - Dec 16, 2014 om 16:29
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u zo'n hoog bedrag moet betalen, kunt u beter de meter laten ijken. Op dat bedrag maakt het dan ook niet meer uit, maar weet u wel zeker dat de meter goed aan geeft. Mocht het een fout in de meter zijn kost het u niets en kunt u de gas nota laten aanpassen op uw normaal bedrag.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2014 om 18:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Demeter laten ei nadat een maand de bi de gaten houd of het verbruik klopt.

de
door dejong1977 - Dec 16, 2014 om 19:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 16 dec 2014, 16:15]Wanneer u een rechtsbijstandsverzekering heeft schakel deze dan in.

We hebben alleen rechtsbijstandverzekering voor de auto helaas.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Na de reparatie wel elke week de meterstanden opgenomen? Dan kunt u weten of er iets aan de meter is.

de
door dejong1977 - Dec 16, 2014 om 19:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

edrick3 Bedankt, ga ik morgen zeker doen.

jantje7 Daar hebben we over nagedacht om te laten ijken. Want de meter bleef maar doorlopen, en snel. Maar nadat de gasdrukregelaar gemaakt was, was de meter ook weer normaal. En het ijken kost zo'n 600 euro werd ons verteld. Dan waren we dat misschien ook kwijt geweest, als de meter goed bleek te zijn.

de
door dejong1977 - Dec 16, 2014 om 19:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1 Ja wij hebben daarna goed bijgehouden. En alles is weer normaal nu.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus dan hoeft u sowieso de meter niet te laten ijken.

ph
door philip36 - Dec 16, 2014 om 19:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

11000 kuub in een jaar is 30 kuub per dag, zomer en winter.
Het lijkt me dat de hele flat dat toch wel had moeten ruiken.
U zou de belbus kunnen vragen om u te helpen.

target
door target - Dec 23, 2014 om 17:46
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 16 dec 2014, 16:15]Wanneer u een rechtsbijstandsverzekering heeft schakel deze dan in.

Dan zoals al gezegd is naar het juridische loket.

Het is geen verbruik maar een schade. Je kunt het dus ook nog bij je inboedelverzekering neerleggen, en als zij niet uitkeren dan vraag je hen om hun reden die je weer bij het gasbedrijf terug neer kunt leggen. Sta je sterker.

Betalen zou ik in elk geval nooit. Dan maar een tijdje op buta stoken en koken.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2014 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@target

De cv even om laten bouwen voor butaangas? ;-)