me
door mevrouwjanssen Oct 29, 2014 om 17:03
Geldzaken & recht

Gastouderopvang legt boete op mij als gastouder

Beste lezers,

ik zit met het volgende dilemma: begin dit jaar heb ik een gastouderdiploma via 4Kids en de gastouderroute gehaald.

Dit was overigens volledig gesubsidieerd door de overheid (4Kids kreeg hier dus geld voor).

In de tussentijd heb ik mijn huis aangepast en diverse reclamecampagnes opgezet voor mijzelf als gastouder. Dit heeft mij honderden euro's gekost.
In die tussentijd vond ik geen vraagouders en bleek er geen inkomsten te zijn voor mij als gastouder.
Ik heb nu een andere baan erbij genomen, maar ben nog steeds wel beschikbaar als gastouder via (hun) gastouderbureau 4Kids.

Je kunt dus zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om mijzelf als gastouder kenbaar te maken voor vraagouders.

Aangezien ik geen vraagouders nu heb (na een half jaar) wilt 4Kids mij nu €50,- per maand (maximaal 12 maanden, dus €50,- * 12 = €600,-) aan boete opleggen. (Terwijl mijn diploma gesubsidieerd is door de overheid en ik zelf verder alle kosten heb gemaakt en hun alleen wat administratieve brieven hebben gemaakt).

Mag dit? Is dit niet zeer tegen de eisen van redelijkheid en billijkheid? Kortom: help!

Vriendelijke groet,

mevrouw Meijer

2260 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2014 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de voorwaarden:

U zal minimaal twaalf maanden aaneengesloten opvang moeten kunnen bieden via 4Kids. Iedere maand dat dit niet lukt betaalt u € 50,- (overmachtsituaties uitgesloten).

Alle voorwaarden: KLIK

ma
door marlousberg - Aug 10, 2015 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mevrouw Meijer,

Ik zit in het zelfde pakket, bij dit zelfde gastouderbureau.
wat voor stappen heeft u inmiddels ondernomen?
Ik moet nu gaan kiezen of ik het voor de rechter laat komen of niet.

ik heb inmiddels al vele bezwaren gemaakt waar geen gehoor op komt!

zoekster
door zoekster - Aug 10, 2015 om 14:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind die voorwaarde voor meerdere uitleg vatbaar. Er staat kunnen bieden en niet gewoon bieden, kunnen kun je ook uitleggen als dat het mogelijk moet zijn. Uit bovenstaande topic blijkt dat het wel kon, die 12 maanden, maar dat het gewoonweg niet lukte om klanten te vinden.

Als ik u was (maar ik ben u niet) dan zou ik schriftelijk motiveren dat u zeker een jaar opvang kan bieden, dat u er ook alles aan heeft gedaan om te werven (uitleggen op welke manier) maar dat helaas er geen klanten zich gemeld hebben.
Daarom, zo stelt u, is die boete van 50 euro per maand ongerechtvaardigd en ziet u geen reden om die te betalen.
Ik zie ook in de voorwaarden dat u 375 euro moest betalen, kreeg u die terug via subsidie van de overheid? Zit daar als voorwaarde aan vast dat u daarvoor het diploma moet hebben behaald?

Uiteindelijk zal 4Kids naar de rechter moeten stappen en daar dan als eerste de kosten voor moeten maken. U kunt uzelf gratis verdedigen en heeft daarvoor geen verplichte advocaat nodig.

Het lijkt er wel op dat u uw diploma op die manier niet kunt behalen, want bij de huisbezoeken moet u al kinderen van gastouders bij u thuis hebben.