J. Schipper
door J. Schipper Jun 18, 2012 om 13:31
Winkels & webshops

Gat in brood van AH

Soms tref ik een (groot) gat aan in het afgebakken brood bij AH.
Ik kan de bedrijfsleider daar wel een keer op aanspreken, maar ik zou eerst graag willen weten hoe dat te voorkomen is en dat dan desgevraagd aan hem antwoorden.

10717 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt dit m.i. niet voorkomen. Ik zou verzoeken om een brood zonder "gebakken lucht", omdat u daar voor niet betaalt.

Mijn bakker heeft destijds een ander brood gegeven.

Probleem:

Luchtbellen onder de korst

Oplossing:

Het deeg is niet goed gemengd of niet goed ontlucht tijdens het doorslaan tussen het rijzen door

Lijkt mij dus gemakkelijker voor te komen bij machinaal gebakken brood.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bedrijfsleider bakt geen broden. Het heeft dus geen zin om hem voor te lichten.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deeg niet goed gemengd
Waar gat zit heeft zout gezeten of
brood is te warm geweest bij het snijden
Piet

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

pb35 schreef op maandag 18 jun 2012, 16:47: Deeg niet goed gemengd
Waar gat zit heeft zout gezeten of
brood is te warm geweest bij het snijden
Piet
Daar heeft dan een behoorlijke hoeveelheid zout gezeten...

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het deeg wordt op industriele wijze (niet goed) gekneed door de kneedmachine.

Te weinig tijd om het brooddeeg te laten rijzen.

Vandaar dat er door het niet goed kneden gaten in het brood komt en de heb je niet bij de ambachtelijke bakker die nog zelf het brood bakt, daar betaal ik dan liever meer voor.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

meestal komt het bij "vers" afgebakken brood (doordat er van 8-22 uur brood moet liggen) dat de medewerkers in winkels te snel gaan snijden. Daar komen de gaten van. Anders is het een productieprobleem, maar daar hoef je niet bij een BL aan te komen. Als dat het geval is kun je beter je klacht op AH.nl achterlaten.

Groet

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een troost het gat weegt niet mee, net zoals in de kaas. Ik weet niet hoet nu is maar vroeger moest een brood 800gram wegen, of er gist gaten in zat of niet.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou,
wie zich nog dat filmpje herinnerd van die (letterlijk!)honderden muisjes over die broodkarren van AH in die vestiging Hoog-Catharijne die verbaasd zich niets!
Daar heeft AH goed op die kleintjes gelet!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 19 jun 2012, 16:58: Een troost het gat weegt niet mee, net zoals in de kaas. Ik weet niet hoet nu is maar vroeger moest een brood 800gram wegen, of er gist gaten in zat of niet.

Helaas wordt brood niet afgewogen. Tenminste, niet bij mij in de AH. Daar heb je een brood, dat wordt gesneden en gaat de zak in. Komt geen weegschaal aan te pas. Dus echt een troost is het niet, want de prijs blijft hetzelf, gat of geen gat.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dmv, het is half gebakken brood dat van tevoren is afgewogen, dat wordt afgebakken bij AH zelf. De broden hebben absoluut allemaal een bepaald gewicht. Je betaalt niet voor de lucht, maar de gaten zijn wel vervelend. Ik zag overigens bij mijn AH een groot bord met 'niet tevreden over het product, u krijgt uw geld terug.'
Dus als het te gek wordt met die gaten, ermee terug!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaripam schreef op maandag 18 jun 2012, 13:31: Soms tref ik een (groot) gat aan in het afgebakken brood bij AH.
Ik kan de bedrijfsleider daar wel een keer op aanspreken, maar ik zou eerst graag willen weten hoe dat te voorkomen is en dat dan desgevraagd aan hem antwoorden.

Zoals ik het lees, is dit brood wat het personeel van AH zelf in de oven in de winkel afbakt en uiteindelijk zelf snijdt.

Als het vaak voorkomt dat er gaten in dit afgebakken brood zit, dan komt het omdat de medewerkers van de broodafdeling het brood te snel snijden nadat het uit de oven is gehaald. Het brood is dan nog te warm om gesneden te worden, waardoor de messen van het broodmachine in het deeg blijven "hangen" en zo het deeg kapot trekken.

De oplossing is om het brood langer te laten afkoelen en niet meteen te snijden als het uit de oven komt of ongesneden meegeven aan de klant als deze toch perse dat brood wilt.