qa
door qasd4 May 31, 2015 om 15:35
Computers & telefonie

Gebruiksaccountbeheer

Zins gisteren , als ik outlook wil openen komt er iedere keer gebruikersaccount eerst voor te staan.

793 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 31, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo qasd4,

Probeer eens systeemherstel met een datum vóór gisteren.
Lees hier ter info.

Suc6

door 1953 - May 31, 2015 om 16:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 31 mei 2015, 16:02]Hallo qasd4,

Probeer eens systeemherstel met een datum vóór gisteren.
Lees hier ter info.

Suc6

Tof antwoord, het gras is voor mijn voeten weggemaaid. Toppie!

ge
door gerboe - May 31, 2015 om 16:29
806 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou vanzelf weer op moeten houden. Kan af en toe verschijnen ter bevestiging/controle van uw mailaccount.

varabas
door varabas - May 31, 2015 om 16:33
450 Antwoorden / 35 Vragen

qasd4,
Waarschijnlijk staat Outlook ingesteld op off-line. Werkt u met Outlook en ook met Internet Explorer?
Dan als volgt oplossen:
Open Internet Explorer - menu Bestand en haal vinkje weg voor 'offline werken'

Als je de menubalk in IE niet ziet: druk dan op de linker Alt-toets.

Deze oplossing werkt in ieder geval bij Windows Live Mail, misschien ook bij Outlook.

Zoniet:
Schakelen tussen offline en online werken

Helpt dit niet? Dan heeft een ander misschien de juiste oplossing.

Succes
Bassie

varabas
door varabas - May 31, 2015 om 16:47
450 Antwoorden / 35 Vragen

qasd4,

Ik merk dat mijn link niet werkt, vandaar een alternatief:

Klik op: offline /online

Kies voor de bovenste.

Succes
Bassie

dobby
door dobby - May 31, 2015 om 18:27
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=qasd4 schreef op zondag 31 mei 2015, 15:35]Zins gisteren , als ik outlook wil openen komt er iedere keer gebruikersaccount eerst voor te staan.Lijkt erop dat je outlook niet kan inloggen op de mail-server waar je op dat moment je e-mail wilt ophalen. Ervan uitgaande dat je de opgeslagen credentials niet gewijzigd hebt, en dat die ook bij de server niet gewijzigd zijn, waarschijnlijk een (tijdelijke) fout bij de mail-server.

Als je op dat moment de juiste credentials invoert, (of gewoon de ingevulde gebruikt door op enter te drukken) haalt hij dan wel de mail op? Of komt datzelfde scherm nog 1 keer terug? En als dat scherm weg is (hetzij door enter of door escape enzo) en je klikt rechtsonderaan in outlook op de send/receive message, dan op details, staat daar een errormessage ("sys/spool temporarily not available" of "Service temp not available" of iets dergelijks? Dan weet je zeker dat het een iets bij de mail provider is, en daar kan je dan niets aan doen,, op (al dan niet geduldig) afwachten na dan..

Welke e-mail provider? (en heb je wel echt outlook? "outlook express" en "outlook.com" (of zelfs totaal andere programma's) worden ook nog wel eens outlook genoemd, en hoewel de principes hetzelfde zijn, zit er toch genoeg verschil in om e.e.a. anders te benaderen..) - kijk eens of je ergens een status pagina van die provider kan vinden? een enkele goede provider laat ook tijdelijke storingen zien... (nou ja - elke storing is in principe tijdelijk, laten we zeggen kortdurende)..

dobby
door dobby - May 31, 2015 om 21:31
749 Antwoorden / 1 Vragen

Oops.. even iets anders.. de thread title is gebruiksaccauntbeheer.. dusseh UAC... dat zou dan eigenlijk niets te maken moeten hebben met het door je e-mail client ("outlook") inloggen op de mail server, maar meer met het opstarten van je e-mail client.

Ok, we weten dus outlook, van Microsoft Office (toch?).

** Belangrijk: Welk OS? Welke versie van Outlook? je klaagt over een UAC prompt.. krijg je die (incidenteel) wel eens vaker of stond die zonder meer uit?

(ok - ben ook geneigd te vragen wat er recentelijk veranderd is, maar dat is smokkelen, en levert toch meestal als antwoord "niets" op...)

ge
door gerboe - May 31, 2015 om 22:02
806 Antwoorden / 0 Vragen

@dobby, je schreef een 'tijdelijke fout bij de mailserver'. En dat klopt. Na een time-out van de server moet je je account opnieuw bevestigen ter controle. Die melding verdwijnt vanzelf weer als de server weer voor een vlekkeloze verbinding zorgt.

dobby
door dobby - May 31, 2015 om 22:20
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerboe schreef op zondag 31 mei 2015, 22:02]@dobby, je schreef een 'tijdelijke fout bij de mailserver'. En dat klopt. Na een time-out van de server moet je je account opnieuw bevestigen ter controle. Die melding verdwijnt vanzelf weer als de server weer voor een vlekkeloze verbinding zorgt. Huh? Hoe bedoel je dat? Vraagt de mailserver om nieuwe auth? (erm.. dat kan in het protocol niet eens?).. Wat er zou moeten gebeuren: de client probeert in te loggin / te switchen naar een secure channel, en krijgt een timeout, dus die abort zonder meer (nou ja- soms gaat dat iets beter) en probeert het gewoon opnieuw, met als achterliggende mogelijke verklaring dat er wel eens een user error zou kunnen zijn, dus verifieert de logon creds voor de server met de user (laat de login box zien, met de stored credentials nog steeds ingevuld.. een simpele OK would suffice))

Ik zie niet in wie ter controle weer opnieuw de creds zou kunnen vragen? Maar los van dat, emt mijn nederlands had ik thread title min of meer als UAC hervertaald. en dat heeft dan niets met server creds te maken..

gerbera
door gerbera - May 31, 2015 om 22:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@dobby, misschien als u wat minder moeilijke termen gebruikt dat Ts snapt waar u het over heeft. Dus gewoon gebruikersnaam en wachtwoord i.p.v b.v credentials enz. Advies voor Ts , zoals varabas en edrick3 aangeven, gewoon hun tip opvolgen dan moet het weer goedkomen.

dobby
door dobby - May 31, 2015 om 22:45
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 31 mei 2015, 22:37]@dobby, misschien als u wat minder moeilijke termen gebruikt dat Ts snapt waar u het over heeft. Dus gewoon gebruikersnaam en wachtwoord i.p.v b.v credentials enz. Advies voor Ts , zoals varabas en edrick3 aangeven, gewoon hun tip opvolgen dan moet het weer goedkomen.Ik kan regelmatig best wel eens doordraven, maar persoonlijkt lijkt me "credentials" toch wel een stuk duidelijker (en compacter) dan "gebruikersnaam en password"?? Maar als ik het nodeloos ingewikkeld gemaakt heb dan mijn excuses daarvoor.. puur hier reageren om de boel lastiger te maken voegt weinig toe en is zonde van de tijd van iedereen...