ni
door nienkecs Apr 8, 2014 om 20:45
Huishouden & energie

Gedupeerd door de keukenboer

Geachte heer/ mevrouw,

Onlangs hebben mijn vriend en ik een nieuwbouwhuis gekocht. We hebben hiervoor een keuken uitgezocht bij bruynzeel. Wij zijn onervaren en dachten ook dat we goed werden ingelicht. We geloofde de verkoper gedeeltelijk op zijn woord.
Nu is het zo dat we in eerste instantie al gedupeerd zijn omdat de verkoper zei dat het leidingwerk bij de keuken in zat. Hierdoor kon er geen geld af van de keuken. Toen wij op vakantie waren kregen we opeens een rekening van 850 euro dat we extra moesten betalen. Erg vervelend om hier op je vakantie mee geconfronteerd te worden. Aangezien je dan ook niet over de juiste middelen beschikt. Telefoon, internet etc.
Na veel klachten hebben we toch het extra bedrag moeten betalen. De verkoper zei het zich niet meer te kunnen herinneren. Hiermee was de kous af.
Nu is onze keuken geplaatst. Het blad dat we hebben uitgekozen heeft ernstig kleurverschil bij de hoeken waar het blad tegen elkaar komt. Dit is niet te accepteren. Bruynzeel deed hier eerst ook moeilijk over maar nu mogen we een nieuw blad uitzoeken. Het blad dat ze oorspronkelijk geleverd hadden kon eigenlijk ook niet op een hoek keuken. Maar dat waren ze ons vergeten te vermelden.
De alternatieven die ze bieden leken in kleur en kwaliteit niet op het blad wat we uitgezocht hadden. Het blad dat wel overeenkomt is wat prijziger. Hiervoor moeten we dan 1000 euro bijbetalen. Wij vinden dit niet kunnen. Ze kunnen ons het blad dat we wilden niet leveren. Een goed alternatief is er niet. En nu weer bijbetalen. Terwijl we al veel moesten bijbetalen door de zogenaamde leidingen die extra betaald moesten worden. Wat herhaaldelijk verteld werd dat die erbij in zaten. Wat kunnenrwe hiermee? Hartelijk dank voor de reactie!

3224 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 23:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tegenstribbelen in de eerste plaats, m.a.w. niet akkoord met het blad wat ze nu ineens niet kunnen leveren. Dat was de afspraak niet. Als je bij thuiskomst een brief krijgt van van de keukenboer dat je ineens €850,00 extra moet betalen terwijl de verkoper zich later "niets meer kan herinneren", raar verhaal, je hebt die brief met verhoging kostenplaatje toch, dus duw die onder zijn neus. Lijkt me al met al niet helemaal koosjer, eerlijk gezegd. Waar is de Bruynzeel keuken gekocht? Kan men eens op Google kijken of 't wel of niet een betrouwbare keuken toko is.

1paul
door 1paul - Apr 9, 2014 om 11:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk heel simpel, ze moeten leveren wat u bestelt hebt en kunnen ze dit niet dan kunt u van de koop af, met andere woorden, ga niet akkoord met de voorwaarden die zij u stellen en eis een blad in de kwaliteit die u uitgezocht hebt, kunnen ze dit niet leveren en ze willen niet kosteloos een ander (lees duurder) blad leveren wat wel voldoet kunt u de hele keuken weer op laten halen...

voor alle ins en outs verwijs ik u graag naar het juridisch loket waar u veel meer info nog kunt halen in deze...

een overeenkomst is pas geldig als u geleverd krijgt wat u besteld heeft EN dit voldoet aan de vraag die u neerlegd heeft...

linkje... http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/aankopen-en-garantie/koop-ongedaan-maken/Pages/default.aspx

pinguin1
door pinguin1 - Apr 9, 2014 om 15:18
37 Antwoorden / 6 Vragen

Zo zitten wij met Brugmans. Ook een verschrikkelijk bedrijf, dat afspraken niet nakomt ne meerwerk rekent voor dingen, die in de offerte staan. Zijn er al een kaar mee bezig. Dit ging over de badkamer. De keuken hebben we maar bij Ikea gekocht en zelf geplaatst. Deze is super en goede garantie op materialen. Waarom betaal je veel en reageren de bedrijven niet op klachten. Gewoon door gaan. Bij ons is het ook nog steeds niet afgesloten. Heb gesprek nu opgenomen. Ze ontkennen 'n.l. alles wat ze eerder gezegd hebben. Kijken wat hij nu weer zegt, als hij tenminste belt.

labren
door labren - Apr 9, 2014 om 21:54
862 Antwoorden / 0 Vragen

je krijg toch als je iets bestelt een bon waar op staat wat je allemaal krijg ?????

labren
door labren - Apr 9, 2014 om 22:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

helaas ik ken die praktijken , ik heb zelf bijna 50 jaar in de bouw gewerkt , je moet in de bouw alles op papier laten zetten anders kom je echt bedrogen uit en je moet niet bijbetalen nooit doen afspraak is afspraak anders moet je eisen dat je je geld terug wilt hebben en dat ze hun spullen maar weg moeten halen , hun kunnen niet leveren dus het is hun probleem als het duurder wordt, jullie hebben een prijs afgemaakt en daar moeten ze het maar voor leveren !!! klaar !!!!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2014 om 00:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller,
er is iets in uw vraag waar ik niets van snap :
tijdens uw vakantie bereikte u een rekening van 850 euro, verklaart u.
En u schrijft dat het heel vervelend is om hier tijdens de vakantie mee geconfronteerd te worden.
Ook vermeldt u dat u niet beschikte over internet en telefoon tijdens die vakantie.
Mijn brandende vraag : hoe bereikte die rekening u eigenlijk tijdens de vakantie ?

jodidijk
door jodidijk - Apr 10, 2014 om 20:44
24 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het vreemd dat Bruynzeel het leidingwerk bij een keuken verkoopt want dat wordt normaliter altijd door een installateur gedaan en staat volledig buiten de aanschaf van een keuken. Aan gas en elektra mag een keukenmonteur helemaal niet aankomen ( hiervoor zijn ze niet BRL en/of waarborg/ kema gecettificeerd ). Voor de rest geld inderdaad alles wat u schriftelijk op papier heeft dat de verkoper heeft verkocht heeft Bruynzeel uit te voeren en te leveren voor de prijs die in de offerte staat.
Ook al gaat het om leidingwerk. Desnoods moeten hun een installatiebedrijf inhuren on het leidingwerk uit te voeren. Hetzelfde geldt voor het keukenblad. Ik moet vertellen dat mijn vrouw en ik al 14 jaar een Bruynzeel keuken hebben en wij hebben hun service als perfect ervaren en de keuken ziet er nog steeds prachtig uit. Misschien ligt de fout meer bij de verkoper en de keukenzaak waar u de keuken hebt gekocht dan bij de Organisatie Bruynzeel. Misschien is het een goed idee om een brief te schrijven naar het hoofdkantoor van Bruynzeel.

sa
door sanma - Jun 3, 2014 om 17:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 3, 2014 om 18:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mag ik niet de leidingen trekken?

Elke keuken is anders en van de oorspronkelijke naar de nieuwe kan elke monteur van kastjes voor hij deze plaatste de leiding doortrekken.....

Maar een offerte met alleen plaatsen loop je dit risico.
Dus plaatsing inclusief eventueel aanpassen leidingen is beter en zorg dat je voor het tekenen alles erin hebt staan.

Elke Ikea keuken en dat zijn er inmiddels 8 is door mij zelf aangepast want ik ga echt niet op erkende monteur voor Stroom, Gas of water wachten.....
Mits goed aangelegd dus geen verlengsnoer achterlangs, Gasslang als niet nodig en Water met slappe slangen....

Vooral de kunststof leidingen voor water werken prettig als je niet 100% op maat werkte....
Gas met Flexibele koper en knel fittingen... en als je de Tuinstroom kabel gebruik dus grijze is een plastic buis en draden niet nodig...
Dus de bovengrondse kabel van 3 aders..... en die werkt prima als je lastige bochten om alles heen moet maken.

ra
door rayjohbar - Dec 27, 2014 om 21:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft een moeilijk geval, wij ook een nieuw huis in 2010 en ook een bruynzeel keuken.
In de koopovereenkomst stobd dat alles goed aangesloten moest zijn
Dit was voor de aannemer... Bruynzeel komt alleen installeren en monteren
NIET aansluiten, en als consument denk je dat dat erbij hoort.. Helaas..
Maar dit was ons Niet verteld als koper en heeft de aannemer bij alle huizen
Alle leidingen aan moeyen passen.
Bruynzeel is wel heel erg slecht in zn service...
Als je een keuken koop... Advies... Nooit een bruynzeel...
Wij nu al vanaf 20 november 2014 een ijskast kapot...
Nu 27 december nog niks... Al vrachten eten weg gegooid.. Ze laten je
Gewoon barsten... Oppassen met Bruynzeel en kijk ook een, of bel eens
Met cunsuwijzer geven goed advies...