st
door stefboom Apr 17, 2014 om 12:47
Computers & telefonie

Geen bereik binnenshuis met Vodafone

Goedemiddag,
Ik heb een vraag over bereik binnenshuis met een RED abonnement van Vodafone. ( € 50 p/mnd bij 2 jarig contract)
Ik heb een Samsung S4 en heb hier binnenshuis (bijna) geen bereik, echter mijn vrouw en zoon hebben een abonnement bij HI en die hebben echter overal in huis bereik. Mijn vrouw had de S3 en nu de S5 en mijn zoon heeft ook de S4 ( het is dus geen appels met peren vergelijken)
Nu heb ik deze klacht doorgestuurd naar Vodafone en als antwoord gekregen: Dekking binnenshuis wordt beïnvloed door je huis, gebouwen worden steeds beter geïsoleerd De dekking binnenshuis wordt hierdoor steeds slechter.Daarom kunnen wij de dekking binnenshuis NIET garanderen.

Dit zou voor mij volkomen duidelijk zijn mits zowel mijn vrouw als zoon ook GEEN dekking binnenshuis zouden hebben. Maar zoals reeds eerder vermeld, deze hebben wel overal dekking.

En nu zou ik dan op eigen kosten een signaalplus moeten aanschaffen waarin hun mijn NIET voor deze kosten in tegemoet kunnen komen.

Afijn ze weten dus dat hun bereik schijnbaar niet overal even toereikend is, maar het ligt niet aan hun maar aan mijn huis.

Kan ik hier iets tegen doen??

Mvg,

Stef

7410 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 13:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hebben de andere ook een Vodafone abonnement? ZO ja, dan kan het probleem in jouw toestel zitten.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 13:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Staat toch dat de anderen een abo bij HI hebben?

HI is een onderdeel van KPN, die maakt gebruik van een ander netwerk dan Vodafone. Daar zal het verschil in bereik aan liggen.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 13:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, zie ik nu ook. Dan is het dus appels met peren vergelijken. Maar wat blijft staan is dat geen enkele provider garantie voor dekking binnenshuis kan geven. Er zijn veel te veel variabelen waar ze geen controle over hebben.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat u kunt doen? Na afloop van uw abonnement overstappen naar een andere provider. Hi bijvoorbeeld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2014 om 16:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

En tot die tijd kun je eens proberen jouw telefoon enkel toe te staan het 2G netwerk te gebruiken.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 18, 2014 om 09:53
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo stefboom,

Allereerst bedankt voor het plaatsen van je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is om binnenshuis niet zo'n optimale dekking te hebben. Zoals hierboven beschreven klopt het inderdaad dat dekking binnenshuis helaas niet overal te garanderen is. Waarschijnlijk staat de KPN mast ten opzichte van je huis gunstiger geplaatst voor de Hi gebruikers in je huis. Er zijn veel factoren die meespelen op binnenshuisdekking: afstand van de mast, bouw- en isolatie materialen, frequentie en de drukte op de mast.

Lekkerisdat geeft al een goede tip om zo'n stabiel mogelijke dekking te ervaren. Dit is met het 2G netwerk. Vanwege de frequentie van dit netwerk reikt deze verder en dieper door in huizen. Bij je Samsung S4 kun je dit als volg instellen:
Druk op het icoontje voor instellingen.
Druk op het tabblad Verbindingen.
Druk op Meer netwerken.
Druk op Mobiele netwerken.
Druk op Netwerkmodus en selecteer hier Alléén GSM.

Ik hoop dat je op deze manier toch goed bereikbaar bent, anders is een SignaalPlus een geschikte oplossing om toch binnenshuis een goede 3G dekking te ervaren.

Groetjes,
Mitch
Vodafone 24/7 Web Crew

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

xc
xce - Apr 22, 2024 om 16:23
Auto & vervoer

Distributie riem

wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer