st
door stefboom Apr 17, 2014 om 12:47
Computers & telefonie

Geen bereik binnenshuis met Vodafone

Goedemiddag,
Ik heb een vraag over bereik binnenshuis met een RED abonnement van Vodafone. ( € 50 p/mnd bij 2 jarig contract)
Ik heb een Samsung S4 en heb hier binnenshuis (bijna) geen bereik, echter mijn vrouw en zoon hebben een abonnement bij HI en die hebben echter overal in huis bereik. Mijn vrouw had de S3 en nu de S5 en mijn zoon heeft ook de S4 ( het is dus geen appels met peren vergelijken)
Nu heb ik deze klacht doorgestuurd naar Vodafone en als antwoord gekregen: Dekking binnenshuis wordt beïnvloed door je huis, gebouwen worden steeds beter geïsoleerd De dekking binnenshuis wordt hierdoor steeds slechter.Daarom kunnen wij de dekking binnenshuis NIET garanderen.

Dit zou voor mij volkomen duidelijk zijn mits zowel mijn vrouw als zoon ook GEEN dekking binnenshuis zouden hebben. Maar zoals reeds eerder vermeld, deze hebben wel overal dekking.

En nu zou ik dan op eigen kosten een signaalplus moeten aanschaffen waarin hun mijn NIET voor deze kosten in tegemoet kunnen komen.

Afijn ze weten dus dat hun bereik schijnbaar niet overal even toereikend is, maar het ligt niet aan hun maar aan mijn huis.

Kan ik hier iets tegen doen??

Mvg,

Stef

7410 6 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 13:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben de andere ook een Vodafone abonnement? ZO ja, dan kan het probleem in jouw toestel zitten.

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 13:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Staat toch dat de anderen een abo bij HI hebben?

HI is een onderdeel van KPN, die maakt gebruik van een ander netwerk dan Vodafone. Daar zal het verschil in bereik aan liggen.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 13:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, zie ik nu ook. Dan is het dus appels met peren vergelijken. Maar wat blijft staan is dat geen enkele provider garantie voor dekking binnenshuis kan geven. Er zijn veel te veel variabelen waar ze geen controle over hebben.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen? Na afloop van uw abonnement overstappen naar een andere provider. Hi bijvoorbeeld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2014 om 16:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En tot die tijd kun je eens proberen jouw telefoon enkel toe te staan het 2G netwerk te gebruiken.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 18, 2014 om 09:53
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stefboom,

Allereerst bedankt voor het plaatsen van je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is om binnenshuis niet zo'n optimale dekking te hebben. Zoals hierboven beschreven klopt het inderdaad dat dekking binnenshuis helaas niet overal te garanderen is. Waarschijnlijk staat de KPN mast ten opzichte van je huis gunstiger geplaatst voor de Hi gebruikers in je huis. Er zijn veel factoren die meespelen op binnenshuisdekking: afstand van de mast, bouw- en isolatie materialen, frequentie en de drukte op de mast.

Lekkerisdat geeft al een goede tip om zo'n stabiel mogelijke dekking te ervaren. Dit is met het 2G netwerk. Vanwege de frequentie van dit netwerk reikt deze verder en dieper door in huizen. Bij je Samsung S4 kun je dit als volg instellen:
Druk op het icoontje voor instellingen.
Druk op het tabblad Verbindingen.
Druk op Meer netwerken.
Druk op Mobiele netwerken.
Druk op Netwerkmodus en selecteer hier Alléén GSM.

Ik hoop dat je op deze manier toch goed bereikbaar bent, anders is een SignaalPlus een geschikte oplossing om toch binnenshuis een goede 3G dekking te ervaren.

Groetjes,
Mitch
Vodafone 24/7 Web Crew