pl
door plantaan Dec 27, 2014 om 17:23
Vrije tijd & tuin

Geen blad in de boom

Hallo,

Wij hebben 2 plantaan bomen gekocht. Deze zijn gekocht bij een boomkwekerij en gepland in november 2012 in overleg met de verkoper.
Nu zit er in 1 boom geen blad. Dit gemeld bij de verkoper, deze geeft aan dat we het even aan moeten kijken! Nu zijn we bijna 2 jaar verder en nog steeds geen blad. Inmiddels is de verkoper langs geweest en bevestigt dat de boom dood is. Nu wil de verkoper geen nieuwe boom leveren, dit vinden wij vreemd omdat wij diverse malen hebben aangeven dat de boom het niet goed doet. Wij hebben mails gestuurd met foto's en telefonisch dit probleem gemeld. De verkoper wil geen nieuwe plaatsen voor garantie, zijn conclusie is dat wij de helft van de prijs moeten betalen voor een andere boom. Hier gaan wij niet mee accoord, omdat wij dit probleem al vroegtijdig hebben gemeld (binnen een halfjaar).
Wat kunnen wij nu het beste doen

3491 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo plantaan,

Bij Intratuin heb je garantie:
.....Garantie
Intratuin biedt unieke garantie op buitenplanten. Indien een plant, boom of struik binnen zes maanden na aankoop niet aanslaat, ontvangt u een nieuw exemplaar. Neem wel de plant, het etiket en de kassabon mee......

Had/heeft die boomkwekerij niet ook zoiets?
Zijn hier geen afspraken over gemaakt?
Heb je iets zwart op wit.
Als ik die verkoper was had ik al lang een nieuw exemplaar geleverd.

Ter info: kijk ook eens hier.

Suc6

ho
door hopetobehelping - Dec 27, 2014 om 18:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste plantaan,

Geen idee hoe uw contact met uw verkoper is verlopen maar ik vind het wel heel bijzonder dat uw verkoper pas na 2 jaar komt kijken en dan constateert dat de boom dood is terwijl u al veel eerder klachten heeft aangegeven.
Hoop dat u beschikt over schriftelijk bewijs (of email) dat u binnen een half jaar al heeft aangegeven dat de boom 'niet goed' is.
Een eerder vergelijkbare vraag die ik vond:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/boom-garantie/?vHash=c749c73j

Wellicht kunt u uw verkoper er nogmaals op wijzen dat u binnen een half jaar al aangegeven heeft dat de boom 'niet goed' is en dat het derhalve niet meer dan normaal is (ook gezien de wet koop en garanties) dat hij u kosteloos een nieuwe boom levert.

hutch
door hutch - Dec 27, 2014 om 18:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

U heeft dit 'defect' gemeld binnen de eerste 6 maanden na aanschaf.
Hopelijk heeft u daar nog bewijs van.

Op advies (!) van die verkoper heeft u het nog een poos aangezien.
Nu dit niet het gewenste effect heeft, zal die verkoper u geheel gratis (zonder enige kosten!) een nieuwe plataan moeten leveren.

U zult dus terug moeten gaan en hem verwijzen naar * * en dan met name de artikelen 17, 21 en verder.

De verkoper kan zich niet beroepen op het feit dat de eerste 6 maanden voorbij zijn.
U heeft dat namelijk op zijn advies gedaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer