ee
door eenhoorn00 Jun 23, 2015 om 19:04
Geldzaken & recht

Geen borg terugbetalen

goedendag,

Ik huurde een woning van vwonen in den haag. [edit redactie]
Daar had ik zoveel problemen omdat de leidingen niet deugde gas lek verstopte standleiding enz
Nu naar 3 maanden zeg de makelaar de eigenaar wil geen borg terug betalen omdat hij reperatiekosten heeft gehad.
Wat kan ik nu nog doen!

1312 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 23, 2015 om 19:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daar zou u dus een wettelijke zaak van moeten maken om u borg terug te ontvangen.

ee
door eenhoorn00 - Jun 23, 2015 om 19:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

[23-6 4:30 PM] Helena: Hoi vinay ik ga het via de officiële weg doen wij zijn lid van rechtsbijstand van de week breng ik de brief op de [edit redactie] langs of je kan nu reageren wij zijn onze afspraken na gekomen nu jij nog
[23-6 6:35 PM] Helena: Kan jij me even bellen
[23-6 6:40 PM] Vinay: Helena ik ga helemaal niemand meer bellen. Dit is tussen Fred en de eigenaar. Ik ben een dagje vrij. Ik ben morgen weer aan het werk. Ik zou best de eigenaar nog een keer willen bellen en overtuigen om het allemaal te regelen, maar op Facebook word ik zwart gemaakt aangifte onzin word vermeld, ja dan trek ik me handen ervanaf... Heb genoeg gedaan en elke keer ben ik de pineut.
[23-6 6:40 PM] Helena: Jij bent toch de makelaar jij jeb de borg ontvangem
[23-6 6:41 PM] Helena: Ontvangen
[23-6 6:41 PM] Helena: Ik heb niets met de eigenaar maar met jou
[23-6 6:43 PM] Helena: Ik regel het nu voor fred
[23-6 6:44 PM] Vinay: Ja maar de eigenaar wil het niet geven...
[23-6 6:45 PM] Helena: Das jou probleem jij heb het geld ontvangen dus moet van jou terug komen fred heeft rechtsbijstand en kan evt aangifte doen ik heb fred beloofd dat ik het terug haal
[23-6 6:46 PM] Helena: En uit goede bron weet ik dat het huis van jou is
[23-6 6:46 PM] Vinay: Nou succes met alles zou ik zeggen als je op die voet verder wil gaan.
[23-6 6:46 PM] Vinay: Check het kadaster dat is het meest betrouwbare bron die er is
[23-6 6:46 PM] Helena: Ja als er geen oplossing komt
[23-6 6:46 PM] Vinay: Ik zie je aangifte en rechtbijstands brief dan tegemoet
[23-6 6:46 PM] Vinay: Fijne avond
[23-6 6:47 PM] Helena: Jij ook
[23-6 6:47 PM] Helena: Jij heb het geld ontvangen
[23-6 6:47 PM] Helena: Dit is diefstal
[23-6 6:50 PM] Vinay: Oke
[23-6 6:53 PM] Helena: Jij snap dat dit niet eerlijk is
[23-6 6:53 PM] Helena: Wij hebben alles netjes betaald

© 2015 Microsoft Gebruiksrechtovereenkomst Privacy en cookies Ontwikkelaars Nederlands

dit is wat de makelaar zegt

diumenge
door diumenge - Jun 23, 2015 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan dus de rechtsbijstand inschakelen tegen Vwonen B.V.

ee
door eenhoorn00 - Jun 23, 2015 om 20:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

ga ik zeker doen geloof me

ho
door hopetobehelping - Jun 23, 2015 om 20:49
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eenhoorn00,

alle communicatie goed bewaren uiteraard. Liefst ook alles zwart op wit.
En inderdaad een goed plan om uw rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

Lees ook de volgende informatie, klik hier.
Dat er na 3 maanden aangegeven wordt dat de borg niet terugbetaald wordt omdat er reparatiekosten zijn geweest is natuurlijk grote flauwekul. Het spreekt naar mijn idee alleen maar in uw voordeel. Als er schade door de verhuurder was ontstaan dan was dit al wel veel eerder aangegeven (met wat het dan precies zou zijn).
De partij die u uw borg moet terugbetalen is de partij waarmee de huurovereenkomst is afgesloten (en dus ook degene die de borg destijds heeft ontvangen).
Hoop dat u snel de borg terug heeft van dit gespuis.