yo
door yoeriboven Apr 30, 2015 om 17:37
Geldzaken & recht

Geen geld terug volgens algemene voorwaarden?

In maart heb ik mij ingeschreven voor twee examens (€91 p/s) die in mei gemaakt dienen te worden. Vanwege omstandigheden hoef ik de examens niet meer af te leggen. Nu heb ik een e-mail gestuurd waarin ik de examens annuleer en mijn geld terug vraag.

In een reactie stelt de organisatie dat ik geen geld terug krijg omdat het volgende in de algemene voorwaarden staat: Annulering van de inschrijving is niet mogelijk. Het inschrijfgeld is ook verschuldigd als de kandidaat niet deelneemt aan het voortentamen waarvoor hij/zij zich ingeschreven heeft.

Daarnaast heb ik vorige week de e-mail gestuurd en is deze week het geld pas afgeschreven. Het lijkt me dat de organisatie dus niet kan zeggen dat het geld al gebruikt is voor bijvoorbeeld een reservering van de examenzaal.

Heb ik recht op geld terug?

2239 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yoeriboven,

.....Heb ik recht op geld terug?......
Helaas voor jou: nee.

Staat duidelijk vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Jammer.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die reservering is natuurlijk wel gemaakt. Dat het geld nu pas afgeschreven is, maakt niet uit.

Voor welke opleiding/examens waren die inschrijvingen?

yo
door yoeriboven - Apr 30, 2015 om 18:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 17:42]Die reservering is natuurlijk wel gemaakt. Dat het geld nu pas afgeschreven is, maakt niet uit.

Voor welke opleiding/examens waren die inschrijvingen?

Voortentamens VWO Wiskunde B en Natuurkunde

yo
door yoeriboven - Apr 30, 2015 om 18:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 30 apr 2015, 17:40]Hallo yoeriboven,

.....Heb ik recht op geld terug?......
Helaas voor jou: nee.

Staat duidelijk vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Jammer.

Met vr.gr.

Bedankt voor je reactie.

Valt dit niet onder zoiets als onredelijk bezwarend?

In de AV kan een verkoper toch ook niet iets zeggen in de trend van "Het aankoopbedrag wordt drie keer afgeschreven". Misschien niet zo'n goed voorbeeld, maar je kunt in de AV toch geen hele rare dingen zetten?

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@youriboven,

.....onredelijk bezwarend....
Lees de info hier eens.
Je zou bij het juridisch loket eens kunnen informeren of je kans maakt met een beroep op 'onredelijk bezwarend' (maar denk het niet!).

Bij welke instelling heb je die examens aangevraagd?
Bij een commerciële instelling? Die hebben de AV echt wel 'dichtgespijkerd'.

Met vr.gr.

ge
door gerboe - Apr 30, 2015 om 18:35
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yoeriboven schreef op donderdag 30 apr 2015, 17:37]Vanwege omstandigheden hoef ik de examens niet meer af te leggen.

Hier zou maar zo eens de crux kunnen zitten. Hebt u vrijstellingen gekregen waar de instelling u niet eerder van op de hoogte bracht? Of bent u gestopt met de opleiding? Wat is de reden?
Als u redelijkerwijs niets te verwijten viel bij het afzeggen staat u in elk geval sterker.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De voorwaarden!

Ga toch lekker nog het geld alsnog examen doen, alsnog 'cum laude' te slagen?!

yo
door yoeriboven - Apr 30, 2015 om 22:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Oké ik weet genoeg bedankt.

bo
door boiler - Apr 30, 2015 om 22:33
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yoeriboven schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:10][quote=edrick3 schreef op donderdag 30 apr 2015, 17:40]Hallo yoeriboven,

.....Heb ik recht op geld terug?......
Helaas voor jou: nee.

Staat duidelijk vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Jammer.

Met vr.gr.

Bedankt voor je reactie.

Valt dit niet onder zoiets als onredelijk bezwarend?

In de AV kan een verkoper toch ook niet iets zeggen in de trend van "Het aankoopbedrag wordt drie keer afgeschreven". Misschien niet zo'n goed voorbeeld, maar je kunt in de AV toch geen hele rare dingen zetten?

Ach gossie, VWO en dan niet in staat zijn om onzin en redelijkheid te onderscheiden..

yo
door yoeriboven - Apr 30, 2015 om 23:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=boiler schreef op donderdag 30 apr 2015, 22:33][quote=yoeriboven schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:10][quote=edrick3 schreef op donderdag 30 apr 2015, 17:40]Hallo yoeriboven,

.....Heb ik recht op geld terug?......
Helaas voor jou: nee.

Staat duidelijk vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Jammer.

Met vr.gr.

Bedankt voor je reactie.

Valt dit niet onder zoiets als onredelijk bezwarend?

In de AV kan een verkoper toch ook niet iets zeggen in de trend van "Het aankoopbedrag wordt drie keer afgeschreven". Misschien niet zo'n goed voorbeeld, maar je kunt in de AV toch geen hele rare dingen zetten?

Ach gossie, VWO en dan niet in staat zijn om onzin en redelijkheid te onderscheiden..

Gelukkig ben ik maar een domme HBO'er. :) Fijne avond.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2015 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom dan inschrijven op een voortentamen VWO.?

door 1953 - May 1, 2015 om 00:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 mei 2015, 00:05]Maar waarom dan inschrijven op een voortentamen VWO.?

Extra aanvullende deelcertificaten behalen voor de Hbo-opleiding?

ge
door gerboe - May 1, 2015 om 09:41
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Yoeri, ben wel benieuwd wat voor actie je gaat ondernemen om alsnog je inschrijfgeld terug te krijgen. Succes.