ci
door ciskahoegen Apr 10, 2010 om 19:54
Geldzaken & recht

Geen Hypotheek door BKR registratie gekregen door Telfort over een bedrag van 90 euro

Afgelopen week zijn wij via de bank, omdat wij bezig zijn met een hypotheek erachter gekomen dat wij een bkr registratie hebben door het te laat betalen van een rekening aan Telfort in 2008. Wij zijn dit gaan uitzoeken en uit onze administratie blijkt dat wij de desbetreffende rekening 1 dag eerder hebben betaald dan dat wij de brief van het incassobureau kregen. Waarschijnlijk heeft dit elkaar gekruisd en is de BKR registratie toch al doorgevoerd. Wij hadden in die tijd veel problemen met Telfort, teveel om hier te beschrijven, maar oa de trage en moeizame afhandeling van vragen/klachten.
Het gevolg is dat wij nu als dit niet terug gedraaid zou kunnen worden nog 4 jaar(registratie staat voor 5 jaar) moeten wachten om een hypotheek af te kunnen sluiten. Gevangen voor 5 jaar voor 1 rekening die volgens hun administratie te laat werd betaalt, maar door ons met een reden(moeizame afhandelingen en wij kregen ons geld niet terug wat we tegoed hadden)
Wij hebben al contact opgenomen met Telfort en ze gaan er naar kijken en dat duurt ongeveer 15 dagen. Door onze geschiedenis met Telfort hebben we hier weinig vertrouwen in. Heeft iemand hier ervaring mee/kan ons helpen zodat het sneller gaat?

804 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 10, 2010 om 19:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Klik in de balk op TV en bekiijk de uitzending van vanavond

Vladja

ci
door ciskahoegen - Apr 10, 2010 om 20:07
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hebben we zojuist naar gekeken, maar hoe kunnen we er nu voor zorgen dat het allemaal niet zolang gaat duren? Zoals die ene vrouw zei..., doordrammen?

alexishoop
door alexishoop - Apr 10, 2010 om 20:20
561 Antwoorden / 6 Vragen

het beste wat je kan doen in dergelijke gevallen is te achterhalen waarop de afwijzing daadwerkerlijk gebasseerd is en die onzekerheden van de bank weghalen. heel vaak is het BKR maar 1 onderdeel van de afwijzing, het kan ook een ongunstige postcode gebied zijn, verkeerde inkomstenberekening enz.

dring aan op persoonlijke gesprekken of inhoudelijke brievewisseling met een leidinggevende, iemand inhuren als een financiele/juridische onderhandelaar kan ook geen kwaad.

ci
door ciskahoegen - Apr 10, 2010 om 20:32
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dat gaan we proberen alleen hebben bijv bij de hypotheker een heel fijn adviesgesprek gehad en zij heeft nog niet eens onze gegevens opgevraagd, maar wij belden haar met dit verhaal en zij vertelde ons dat ze als die codering er blijft geen hypotheek mag verstrekken omdat dit volgens de wet zo is bepaald. Klopt dit?

nelleke51
door nelleke51 - Apr 12, 2010 om 09:27
14 Antwoorden / 3 Vragen

de meeste banken hanteren vaak een afwijkend beleid. Bij een "normale A-codering" van een telecombedrijf wordt een hypotheek wel verstrekt. Als u kunt aantonen dat de rekening gewoon betaald is, is er meestal geen probleem. Laat uw tussenpersoon uitzoeken welke bank hier coulant in is, zij hebben hier ervaring mee.

tdehond
door tdehond - Apr 12, 2010 om 10:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt proberen dit als een geschil voor te leggen bij BKR.

tdehond
door tdehond - Apr 12, 2010 om 10:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling
Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).