ke
door kessel45 Oct 9, 2014 om 14:09
Computers & telefonie

Geen kleur op DVD

Sinds kort zijn we overgestapt naar een alles in een pakket voor TV-radio en telefonie. Best wel ingewikkeld om alles opnieuw aan te sluiten maar is gelukt. Gisteravond voor het eerst een DVD'tje erin. Alles ging goed, alleen de DVD speelt alleen in zwart-wit af. Een andere dvd geprobeerd doch deze ook dus ligt niet aan DVD. Weet iemand wat ik er aan kan doen?

7088 19 Rapporteer

varabas
door varabas - Oct 9, 2014 om 14:15
450 Antwoorden / 35 Vragen

Tip,

Loop alle aangesloten kabels Scart. HDMI enz. even langs, opnieuw uit- en inpluggen. dit wil vaak dit soort problemen verhelpen.

Succes
Bassie

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook mijn idee. En/of anders toch nog eens alle instellingen nalopen en ook of AV1 en AV2 (bijv.) wel op de juiste manier zijn aangesloten. Probeer ook eens op de afstandsbediening AV1 en AV2.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2014 om 16:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aanvulling op aurora1;

Wanneer je het signaal van de DVD ziet, op het groene knopje drukken (die daar bij de rode, groene en gele).

ke
door kessel45 - Oct 11, 2014 om 12:14
75 Antwoorden / 45 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie inzet. Helaas alles geprobeerd
maar werkt nog steeds niet.

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Staat de regiocode wel goed? Of het video systeem van de speler? Dat moet op pal staan als je die keuze hebt.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2014 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leen eens even een andere scart of HDMI kabel en sluit daar de speler mee aan. Misschien een slechte kabel.

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2014 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat het apparaat wel op PAL en niet op NTSC?

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2014 om 15:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En zijn er geen pennetjes naar binnen gedrukt in de scart-stekker?

pk49
door pk49 - Nov 9, 2014 om 12:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

dit probleem heeft niks met uw wisseling van provider te maken maar met een slechte verbinding in uw apparatuur.Een slechte HDMI,/scart of cinch plug in het circuit.Vaak zijn de kabels jarenlang in uw apparatuur gestoken geweest en heeft zich oxidatie gevormd op de kontakten waardoor bij opnieuw alles eruithalen en het opnieuw aansluiten van apparatuur, de zwakke kontakten tevoorschijn komen.De duurste oplossing is : alle kabels vervangen,de goedkoopste oplossing en paardemiddel : met kontaktspray alle pluggen schoonmaken.De nieuwste kontalkspray's zijn niet zo schadelijk meer en kunnen rustig gebruikt worden zonder dat het zuur in het middel schade aanricht aan uw kostbare apparatuur.

ke
door kessel45 - Nov 9, 2014 om 12:54
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=pk49 schreef op zondag 9 nov 2014, 11:51]dit probleem heeft niks met uw wisseling van provider te maken maar met een slechte verbinding in uw apparatuur.Een slechte HDMI,/scart of cinch plug in het circuit.Vaak zijn de kabels jarenlang in uw apparatuur gestoken geweest en heeft zich oxidatie gevormd op de kontakten waardoor bij opnieuw alles eruithalen en het opnieuw aansluiten van apparatuur, de zwakke kontakten tevoorschijn komen.De duurste oplossing is : alle kabels vervangen,de goedkoopste oplossing en paardemiddel : met kontaktspray alle pluggen schoonmaken.De nieuwste kontalkspray's zijn niet zo schadelijk meer en kunnen rustig gebruikt worden zonder dat het zuur in het middel schade aanricht aan uw kostbare apparatuur.

JAAAA dit was de ellende. Toevallig gisteren een nieuwe kabel aangebracht en kleur is terug.

Bedankt allemaal voor het meedenken en jullie antwoorden allemaal

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat het is opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

karelstromph
door karelstromph - Nov 10, 2014 om 13:37
95 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk, dat ie het weer doet. Check het weer met je oude kabel? Misschien zat ie niet goed in. Ik ben altijd gefascineerd over de kabelverhalen. Hoe duurder des te beter is het verhaal. Ik had altijd scartkabels om en nabij € 1, gekocht in Weesp bij een groothandel. Ze werkten altijd perfect (2x TV's, 4x DVD recorders, 2x Videorecorders) en allemaal in 2 series verbonden, Nooit transmissie problemen.

Het is nu voorbij, KPN zendt sinds kort uit met copie beveiliging, die weigert te schrijven op herschrijfbare DVD's. En ze hebben ook andere problemen: ik raad je KPN niet aan. Het Internet van glasvezel alles-in-een werkt bij mij vanaf pakweg 12;00 tot 23:00 niet. Ik krijg een indianenverhaal over verstopte snelwegen (ik betaal niet voor een verstopte snelweg) en het wordt op een ander kanaal gezet (werkt 2 uurtjes). Ik vind KPN heel erg naar. Komt maal heel weinig van de grote beloftes terecht.

pi
door piekoog - Nov 10, 2014 om 14:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gehad. Lag aan scart kabel. Opnieuwe insteken en evt.iets bewegen. Pinnetjes maakten geen goed kontakt.

ke
door kessel45 - Nov 10, 2014 om 15:33
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=karelstromph schreef op maandag 10 nov 2014, 13:37]Leuk, dat ie het weer doet. Check het weer met je oude kabel? Misschien zat ie niet goed in. Ik ben altijd gefascineerd over de kabelverhalen. Hoe duurder des te beter is het verhaal. Ik had altijd scartkabels om en nabij € 1, gekocht in Weesp bij een groothandel. Ze werkten altijd perfect (2x TV's, 4x DVD recorders, 2x Videorecorders) en allemaal in 2 series verbonden, Nooit transmissie problemen.

Het is nu voorbij, KPN zendt sinds kort uit met copie beveiliging, die weigert te schrijven op herschrijfbare DVD's. En ze hebben ook andere problemen: ik raad je KPN niet aan. Het Internet van glasvezel alles-in-een werkt bij mij vanaf pakweg 12;00 tot 23:00 niet. Ik krijg een indianenverhaal over verstopte snelwegen (ik betaal niet voor een verstopte snelweg) en het wordt op een ander kanaal gezet (werkt 2 uurtjes). Ik vind KPN heel erg naar. Komt maal heel weinig van de grote beloftes terecht.

ke
door kessel45 - Nov 10, 2014 om 15:36
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=karelstromph schreef op maandag 10 nov 2014, 13:37]Leuk, dat ie het weer doet. Check het weer met je oude kabel? Misschien zat ie niet goed in. Ik ben altijd gefascineerd over de kabelverhalen. Hoe duurder des te beter is het verhaal. Ik had altijd scartkabels om en nabij € 1, gekocht in Weesp bij een groothandel. Ze werkten altijd perfect (2x TV's, 4x DVD recorders, 2x Videorecorders) en allemaal in 2 series verbonden, Nooit transmissie problemen.

Het is nu voorbij, KPN zendt sinds kort uit met copie beveiliging, die weigert te schrijven op herschrijfbare DVD's. En ze hebben ook andere problemen: ik raad je KPN niet aan. Het Internet van glasvezel alles-in-een werkt bij mij vanaf pakweg 12;00 tot 23:00 niet. Ik krijg een indianenverhaal over verstopte snelwegen (ik betaal niet voor een verstopte snelweg) en het wordt op een ander kanaal gezet (werkt 2 uurtjes). Ik vind KPN heel erg naar. Komt maal heel weinig van de grote beloftes terecht.

Beste Karel,
Ik had ook een goedkoop nieuw kabeltje en werkt als een speer. Ben nar alles in een van Ziggo overgestapt. Heb mijn vaste telefoon bij KPN ook opgeheven en ook daar veel last van gehad en nog maanden betaald. Kreeg nadien een eindafrekening. Retour gestort 10 euro. Jaja. Nooit geen KPN meer. Bedankt voor je informatie. Ook andere mensen hebben hier iets aan.

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2014 om 17:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@ karelstromph schreef ,

Het is nu voorbij, KPN zendt sinds kort uit met copie beveiliging, die weigert te schrijven op herschrijfbare DVD's
U heeft de klok horen luiden enz, enz, Dit is niet alleen bij KPN maar bij alle aanbieders van digitale tv. De reden, omdat contentaanbieders niet toelaten dat hun programma's op harddisk worden opgeslagen. En dat dateert al vanaf 2009
Maak overigens al tientallen jaren gebruik van KPN en nog geen enkele klacht gehad.

mo
door mof - Nov 10, 2014 om 19:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

TEchnisch: in NL wordt gebruik gemaakt van het PAL video systeem.

In Het PAL won rdt het beeld in zwart wit (contrasten) gecombineerd met RGB kleuren. Als de RGB verwerking defect is (kabetje, danwel intern in de speler/TV) dan zie je zwart wit.

Dus kijk of het kabeltje goed is, kijk of de stekers aan de toestellen goed zijn. anders aangeven en een ander apparaat aanvragen

ke
door kessel45 - Nov 10, 2014 om 20:36
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 10 nov 2014, 19:10]@mog

Sinds gisteren één uur is het al in orde.

Dank je wel Tijger 1

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2014 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mog

Sinds gisteren één uur is het al in orde.