Mijn nieuwe Gigaset A415 geeft geen nummers weer. Er staat altijd bij binnenkomende gesprekken "Externe oproep" op het scherm. Andere toestellen in huis geven wel het nummer weer. Wat doe ik fout?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Op blz. 7 van de gebruiksaanwijzing klik hier staan de voorwaarden vermeld voor het zichtbaar kunnen maken van de telefoonnummers. U moet dat, CLIP, dus aanvragen bij de provider.
[quote=aurora1 schreef op maandag 25 mei 2015, 00:37]Op blz. 7 van de gebruiksaanwijzing klik hier staan de voorwaarden vermeld voor het zichtbaar kunnen maken van de telefoonnummers. U moet dat, CLIP, dus aanvragen bij de provider. Alle andere toestellen in huis geven nummer (met naam) wel weer. Alleen deze Gigaset niet. Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!
is het u al gelukt om de nummerweergave 'aan' te krijgen ? Het klinkt mij ook in de oren alsof het signaal niet bij de telefoon binnenkomt, CLIP dus zoals aurora1 ook aangeeft. Het is een oud artikel maar misschien heeft u er nog iets aan, klik hier: CLIP, Nummerweergave bij inkomende gesprekken (voor uzelf): Activeren: *30# [zend] Annuleren: #30# [zend] Status opvragen: *#30# [zend]
Misschien is er toch nog iets niet goed ingesteld op de Gigaset.
[quote=mathijs_b schreef op maandag 25 mei 2015, 11:16] Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!
Nee hoor, het is nog steeds volledig in Duitse handen, alleen Siemens heeft nog maar 20% van de aandelen. De rest is van een Duitse investeerder. En dat het in China gemaakt is doet er niet toe: de opdrachtgever (Gigaset dus) bepaalt wat het apparaat moet doen.
[quote=pieterwolters schreef op maandag 25 mei 2015, 21:16][quote=mathijs_b schreef op maandag 25 mei 2015, 11:16] Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!
Nee hoor, het is nog steeds volledig in Duitse handen, alleen Siemens heeft nog maar 20% van de aandelen. De rest is van een Duitse investeerder. En dat het in China gemaakt is doet er niet toe: de opdrachtgever (Gigaset dus) bepaalt wat het apparaat moet doen.
Ik begin het ergste te vrezen.... ik zag elders een vergelijkbare Gigaset liggen met sticker erop: "Nederlandse versie"... zou die van mij soms een Duitse zijn? Siemens Gigaset was voor alle landen geschikt, maar ik vrees dat deze Gigaset (zonder Siemens) per land anders is en dus de Kliko in kan...... Dus toch goedkope Chinees!
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk? Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.
U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.
[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk? Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:20][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk? Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.
En zijn de andere telefoons ook een A415?
Andere zijn Panasonic, Profoon en Philips. Die doen het perfect.
[quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is. Ik vind Hans niet.
[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is. Ik vind Hans niet.
[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is. Ik vind Hans niet. Antwoord van Hans: Hier is het conflict "Geen Nummerherkenning gaande": CLIP (Calling Line Identification Presentation) is samengevat Nummerherkenning.
Nummerherkenning word middels protocollen meegezonden. Deze protocollen zijn verpakt in de signalen DTMF en FSK. De verzamelnaam hiervoor is CLIP Deze service dient t.a.t. geactiveerd te zijn op uw lijn. Uw provider/netdienstaanbieder is hiervoor verantwoordelijk indien u gebruik wenst te maken van de dienst CLIP.
Alle geproduceerde Gigaset toestellen die zijn geproduceerd voor de Nederlandse markt na 2005, ondersteunen het protocol FSK en DTMF. De door Gigaset geproduceerde Chicago telefoons(KPN Modellen) ondersteunen sinds 2008 beide protocollen.
Middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een Gigaset toestel geschikt is voor Nederlandse markt. Aan het einde van het lange nummer Sxxxx-SXXXX-Axxx dient "M101" te staan. Als dit leesbaar is betreft het een Nederlands toestel.
Indien het Gigaset toestel niet voor de Nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol FSK als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen DTMF protocol meezenden. Bijvoorbeeld KPN is een provider die FSK niet ondersteunt.
In de Gigaset basis of handset kunt u hieraan zelf niets wijzigen, alle benodigde protocollen zijn immers aanwezig om herkenning mogelijk te maken. Indien het niet werkt bent u afhankelijk van uw provider e/o. modem/router hierin. Het enige wat ik u kan aanraden in deze is op uw basisstation en modem/router een Power On Refresh (POR) uit te voeren.
Power On Refresh: Trek de stroomstekkers uit uw basis station en uit alle randapparatuur (Modem/Router, en eventueel aanwezige centrale ed).
wacht 30 seconden............steek nu de stekkers weer terug. Het basisstation en de andere apparaten richten zichzelf nu weer in. Na een paar minuten zijn ze klaar voor gebruik. Haal ook de accu voor 30 sec. uit de handset(s)
Functioneert "Nummerherkenning" hierna nog niet, is bovenstaande 100% van toepassing in uw configuratie!
[quote=sjoppie schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:25][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is. Ik vind Hans niet. Antwoord van Hans: Hier is het conflict "Geen Nummerherkenning gaande": CLIP (Calling Line Identification Presentation) is samengevat Nummerherkenning.
Nummerherkenning word middels protocollen meegezonden. Deze protocollen zijn verpakt in de signalen DTMF en FSK. De verzamelnaam hiervoor is CLIP Deze service dient t.a.t. geactiveerd te zijn op uw lijn. Uw provider/netdienstaanbieder is hiervoor verantwoordelijk indien u gebruik wenst te maken van de dienst CLIP.
Alle geproduceerde Gigaset toestellen die zijn geproduceerd voor de Nederlandse markt na 2005, ondersteunen het protocol FSK en DTMF. De door Gigaset geproduceerde Chicago telefoons(KPN Modellen) ondersteunen sinds 2008 beide protocollen.
Middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een Gigaset toestel geschikt is voor Nederlandse markt. Aan het einde van het lange nummer Sxxxx-SXXXX-Axxx dient "M101" te staan. Als dit leesbaar is betreft het een Nederlands toestel.
Indien het Gigaset toestel niet voor de Nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol FSK als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen DTMF protocol meezenden. Bijvoorbeeld KPN is een provider die FSK niet ondersteunt.
In de Gigaset basis of handset kunt u hieraan zelf niets wijzigen, alle benodigde protocollen zijn immers aanwezig om herkenning mogelijk te maken. Indien het niet werkt bent u afhankelijk van uw provider e/o. modem/router hierin. Het enige wat ik u kan aanraden in deze is op uw basisstation en modem/router een Power On Refresh (POR) uit te voeren.
Power On Refresh: Trek de stroomstekkers uit uw basis station en uit alle randapparatuur (Modem/Router, en eventueel aanwezige centrale ed).
wacht 30 seconden............steek nu de stekkers weer terug. Het basisstation en de andere apparaten richten zichzelf nu weer in. Na een paar minuten zijn ze klaar voor gebruik. Haal ook de accu voor 30 sec. uit de handset(s)
Functioneert "Nummerherkenning" hierna nog niet, is bovenstaande 100% van toepassing in uw configuratie!
Ik heb het gevonden!!!! Het is een Duits telefoontoestel en die ondersteunt alleen FSK Nederlandse toestellen werken met DTMF Dus ben ik in het Experia V8 modem gaan zoeken en daar stond DTMF ingeschakeld.... Met daarnaast een pijltje om FSK+DTMF te kunnen selecteren. Dus Problem gelöst..... De nummerherkenning werkt nu!
[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?Telfort. En je maakt ook gebruik van hun vaste telefonie-abonnement?
[quote=akkerdistel schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:30][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?Telfort. En je maakt ook gebruik van hun vaste telefonie-abonnement? Ik zit bij Telfort. Vaste telefonie zit in het internet abonnement,dus via het modem.
[quote=mathijs_b schreef op donderdag 28 mei 2015, 11:23]Ik zit bij Telfort. Vaste telefonie zit in het internet abonnement,dus via het modem. Voordeel van Telfort is dat je je eigen SIP gegevens in het modem/router mag opgeven. Kun je een heel stuk voordeliger bellen, 9 cent per minuut is nogal prijzig. En die 2 euro 50 per maand kan ook nog eens met de helft goedkoper :-).
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Lees meer
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten. Direc
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer