mathijs_b
door mathijs_b May 24, 2015 om 22:29
Computers & telefonie

Geen nummerweergave op gigaset A415

Mijn nieuwe Gigaset A415 geeft geen nummers weer.
Er staat altijd bij binnenkomende gesprekken "Externe oproep" op het scherm. Andere toestellen in huis geven wel het nummer weer. Wat doe ik fout?

24449 28 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 25, 2015 om 00:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op blz. 7 van de gebruiksaanwijzing klik hier staan de voorwaarden vermeld voor het zichtbaar kunnen maken van de telefoonnummers. U moet dat, CLIP, dus aanvragen bij de provider.

akkerdistel
door akkerdistel - May 25, 2015 om 04:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn verschillende protocols voor het meesturen van het nummer, het protocol wat jouw provider gebruikt kent de telefoon niet.

Mogelijkerwijs heb je toegang tot het modem/router en kan je daar de oproepen inzien.

ph
door philip36 - May 25, 2015 om 09:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens naar het antwoord van Hans van 7-12-2014.

https://www.gebruikershandleiding.com/Gigaset-A415/handleiding-5-528672.html

mathijs_b
door mathijs_b - May 25, 2015 om 11:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 25 mei 2015, 00:37]Op blz. 7 van de gebruiksaanwijzing klik hier staan de voorwaarden vermeld voor het zichtbaar kunnen maken van de telefoonnummers. U moet dat, CLIP, dus aanvragen bij de provider.
Alle andere toestellen in huis geven nummer (met naam) wel weer. Alleen deze Gigaset niet.
Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 11:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mathijs_b,

is het u al gelukt om de nummerweergave 'aan' te krijgen ?
Het klinkt mij ook in de oren alsof het signaal niet bij de telefoon binnenkomt, CLIP dus zoals aurora1 ook aangeeft.
Het is een oud artikel maar misschien heeft u er nog iets aan, klik hier:
CLIP, Nummerweergave bij inkomende gesprekken (voor uzelf):
Activeren: *30# [zend]
Annuleren: #30# [zend]
Status opvragen: *#30# [zend]

Misschien is er toch nog iets niet goed ingesteld op de Gigaset.

aurora1
door aurora1 - May 25, 2015 om 17:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De link van @philip36 klik hier. Even scrollen voor het antwoord van Hans.

pi
door pieterwolters - May 25, 2015 om 21:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op maandag 25 mei 2015, 11:16]
Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!

Nee hoor, het is nog steeds volledig in Duitse handen, alleen Siemens heeft nog maar 20% van de aandelen. De rest is van een Duitse investeerder. En dat het in China gemaakt is doet er niet toe: de opdrachtgever (Gigaset dus) bepaalt wat het apparaat moet doen.

mathijs_b
door mathijs_b - May 26, 2015 om 15:39
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 25 mei 2015, 21:16][quote=mathijs_b schreef op maandag 25 mei 2015, 11:16]
Tot voor kort was het Siemens Gigaset, nu is Siemens er vanaf. ik vrees dat het een goedkope Chinees in een Duits jasje is!

Nee hoor, het is nog steeds volledig in Duitse handen, alleen Siemens heeft nog maar 20% van de aandelen. De rest is van een Duitse investeerder. En dat het in China gemaakt is doet er niet toe: de opdrachtgever (Gigaset dus) bepaalt wat het apparaat moet doen.

Ik begin het ergste te vrezen.... ik zag elders een vergelijkbare Gigaset liggen met sticker erop: "Nederlandse versie"... zou die van mij soms een Duitse zijn? Siemens Gigaset was voor alle landen geschikt, maar ik vrees dat deze Gigaset (zonder Siemens) per land anders is en dus de Kliko in kan...... Dus toch goedkope Chinees!

aurora1
door aurora1 - May 26, 2015 om 15:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al geprobeerd wat via links in racties is aangegeven?

aurora1
door aurora1 - May 26, 2015 om 15:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

racties = reacties...

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 16:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke provider heb je eigenlijk?

mathijs_b
door mathijs_b - May 26, 2015 om 17:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?
Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.

ph
door philip36 - May 26, 2015 om 17:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 17:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?
Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.

En zijn de andere telefoons ook een A415?

mathijs_b
door mathijs_b - May 26, 2015 om 17:28
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:20][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?
Telfort. Alle andere telefoons in huis geven wel het nummer aan. CLIP is dus OK, de fout zit in de DECT.

En zijn de andere telefoons ook een A415?

Andere zijn Panasonic, Profoon en Philips. Die doen het perfect.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En heb je zowel de DTMF als FSK instelling geprobeerd?

mathijs_b
door mathijs_b - May 26, 2015 om 17:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.
Ik vind Hans niet.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2015 om 17:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet op die website even naar beneden scrollen naar 7-12-2014, het is een vrij uitgebreid antwoord op wit.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 18:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.
Ik vind Hans niet.

Maar het serienummer kun je toch wel vinden?

sjjoppy
door sjjoppy - May 26, 2015 om 18:25
7181 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.
Ik vind Hans niet.
Antwoord van Hans:
Hier is het conflict "Geen Nummerherkenning gaande":
CLIP (Calling Line Identification Presentation) is samengevat Nummerherkenning.

Nummerherkenning word middels protocollen meegezonden.
Deze protocollen zijn verpakt in de signalen DTMF en FSK. De verzamelnaam hiervoor is CLIP
Deze service dient t.a.t. geactiveerd te zijn op uw lijn. Uw provider/netdienstaanbieder is hiervoor verantwoordelijk indien u gebruik wenst te maken van de dienst CLIP.

Alle geproduceerde Gigaset toestellen die zijn geproduceerd voor de Nederlandse markt na 2005, ondersteunen het protocol FSK en DTMF. De door Gigaset geproduceerde Chicago telefoons(KPN Modellen) ondersteunen sinds 2008 beide protocollen.

Middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een Gigaset toestel geschikt is voor Nederlandse markt. Aan het einde van het lange nummer Sxxxx-SXXXX-Axxx dient "M101" te staan. Als dit leesbaar is betreft het een Nederlands toestel.

Indien het Gigaset toestel niet voor de Nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol FSK als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen DTMF protocol meezenden. Bijvoorbeeld KPN is een provider die FSK niet ondersteunt.

In de Gigaset basis of handset kunt u hieraan zelf niets wijzigen, alle benodigde protocollen zijn immers aanwezig om herkenning mogelijk te maken. Indien het niet werkt bent u afhankelijk van uw provider e/o. modem/router hierin. Het enige wat ik u kan aanraden in deze is op uw basisstation en modem/router een Power On Refresh (POR) uit te voeren.

Power On Refresh:
Trek de stroomstekkers uit uw basis station en uit alle randapparatuur (Modem/Router, en eventueel aanwezige centrale ed).

wacht 30 seconden............steek nu de stekkers weer terug.
Het basisstation en de andere apparaten richten zichzelf nu weer in.
Na een paar minuten zijn ze klaar voor gebruik.
Haal ook de accu voor 30 sec. uit de handset(s)

Functioneert "Nummerherkenning" hierna nog niet, is bovenstaande 100% van toepassing in uw configuratie!

M.v.g.,
Hans.

mathijs_b
door mathijs_b - May 26, 2015 om 18:49
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=sjoppie schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:25][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]U heeft blijkbaar het antwoord van Hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer M101 moet staan als het een Nederlands toestel is.
Ik vind Hans niet.
Antwoord van Hans:
Hier is het conflict "Geen Nummerherkenning gaande":
CLIP (Calling Line Identification Presentation) is samengevat Nummerherkenning.

Nummerherkenning word middels protocollen meegezonden.
Deze protocollen zijn verpakt in de signalen DTMF en FSK. De verzamelnaam hiervoor is CLIP
Deze service dient t.a.t. geactiveerd te zijn op uw lijn. Uw provider/netdienstaanbieder is hiervoor verantwoordelijk indien u gebruik wenst te maken van de dienst CLIP.

Alle geproduceerde Gigaset toestellen die zijn geproduceerd voor de Nederlandse markt na 2005, ondersteunen het protocol FSK en DTMF. De door Gigaset geproduceerde Chicago telefoons(KPN Modellen) ondersteunen sinds 2008 beide protocollen.

Middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een Gigaset toestel geschikt is voor Nederlandse markt. Aan het einde van het lange nummer Sxxxx-SXXXX-Axxx dient "M101" te staan. Als dit leesbaar is betreft het een Nederlands toestel.

Indien het Gigaset toestel niet voor de Nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol FSK als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen DTMF protocol meezenden. Bijvoorbeeld KPN is een provider die FSK niet ondersteunt.

In de Gigaset basis of handset kunt u hieraan zelf niets wijzigen, alle benodigde protocollen zijn immers aanwezig om herkenning mogelijk te maken. Indien het niet werkt bent u afhankelijk van uw provider e/o. modem/router hierin. Het enige wat ik u kan aanraden in deze is op uw basisstation en modem/router een Power On Refresh (POR) uit te voeren.

Power On Refresh:
Trek de stroomstekkers uit uw basis station en uit alle randapparatuur (Modem/Router, en eventueel aanwezige centrale ed).

wacht 30 seconden............steek nu de stekkers weer terug.
Het basisstation en de andere apparaten richten zichzelf nu weer in.
Na een paar minuten zijn ze klaar voor gebruik.
Haal ook de accu voor 30 sec. uit de handset(s)

Functioneert "Nummerherkenning" hierna nog niet, is bovenstaande 100% van toepassing in uw configuratie!

M.v.g.,
Hans.

Ik ga het proberen!

mathijs_b
door mathijs_b - May 27, 2015 om 15:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

IEDEREEN HARTSTIKKE BEDANKT!

Ik heb het gevonden!!!!
Het is een Duits telefoontoestel en die ondersteunt alleen FSK
Nederlandse toestellen werken met DTMF
Dus ben ik in het Experia V8 modem gaan zoeken en daar stond DTMF ingeschakeld....
Met daarnaast een pijltje om FSK+DTMF te kunnen selecteren.
Dus Problem gelöst..... De nummerherkenning werkt nu!

Iedereen bedankt!

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2015 om 15:51
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het is opgelost Mathijs_b,
bedankt voor het melden.
Vr, gr.

ph
door philip36 - May 27, 2015 om 17:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

En Hans niet te vergeten.

aurora1
door aurora1 - May 27, 2015 om 18:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, Hans wist het dus....

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2015 om 21:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?Telfort. En je maakt ook gebruik van hun vaste telefonie-abonnement?

mathijs_b
door mathijs_b - May 28, 2015 om 11:23
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:30][quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:05][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:24]Welke provider heb je eigenlijk?Telfort. En je maakt ook gebruik van hun vaste telefonie-abonnement?
Ik zit bij Telfort.
Vaste telefonie zit in het internet abonnement,dus via het modem.

akkerdistel
door akkerdistel - May 28, 2015 om 11:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mathijs_b schreef op donderdag 28 mei 2015, 11:23]Ik zit bij Telfort.
Vaste telefonie zit in het internet abonnement,dus via het modem.
Voordeel van Telfort is dat je je eigen SIP gegevens in het modem/router mag opgeven. Kun je een heel stuk voordeliger bellen, 9 cent per minuut is nogal prijzig. En die 2 euro 50 per maand kan ook nog eens met de helft goedkoper :-).