gr
door grootvader_1 Feb 25, 2011 om 12:34
Geldzaken & recht

Geen onderhoud gasketel

Ik huur van YMERE te Amsterdam Noord.
Het onderhoud van de verwarmingsketel zou moeten worden gedaan door KLOMP technisch bureau maar...........
elk jaar hetzelfde!
Zogenaamd aan de deur geweest meer nu wel heel duidelijk een grote leugen geweest want.... om 8.45 een briefje aan de deur gehangen (in punt 36 letter) dat ik wel degelijk thuis ben.
Hun eerdere mededeling dat ik de monteur om 9.00 u mocht verwachten en dit met een uitloop van een uur.
Om pl.m 11.30 gebeld naar Klomp en pas toen kennelijk een kaartje in de bus gehad dat die "monteur"om 9.45 u aan de deur zou zijn geweest.
Het huisnr zou volgens hun 2 zijn geweest terwijl ik op 2-A woon en ook dat kaartje is bij mij (op 2A dus) in de bus gegooid.

Het huisnummer 2 is de dokter,een totaal ander huis.
En het "onderhoud"is al jaren niet meer uitgevoerd met hetzelfde argument: "U was niet thuis".
Vraag dus: Wie heeft er nog meer problemen met Klomp en/of Ymere?

De Vrije Vogel

1350 2 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 25, 2011 om 19:56
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Vrije Vogel,

Direct de verhuurder Ymere in gebreke stellen.
Aangetekende brief met uiterste datum van het [nog] te plegen onderhoud.
Niet met die [waardeloze leugenachtige] firma bellen of onderhandelen, daar heeft u niets mee te maken.
De verhuurder is namelijk verantwoordelijk voor het onderhoud, en moet de firma aansturen en controleren.
Laat het niet sloffen, het kan gevaarlijk zijn.

Nog niet zo lang geleden is mijn kapper overleden als gevolg van CO vergiftiging door slecht /geen onderhoud aan zijn CV ketel. Verhuurder had al een nieuwe besteld maar nog niet laten plaatsen. Geen tijd !!!!!!!????

Vr.gr. poltol

herrdroetker
door herrdroetker - Feb 25, 2011 om 21:49
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Poltol,

U heeft groot gelijk!

Lieber Grootvader,

Volgt u de aanwijzingen van Poltol.

Een opzetje voor de brief (aangetekend met ontvangstbevestiging kost € 8,50):

Geachte YMERE,

Sinds -datum jaar- is geen onderhoud uitgevoerd aan de CV ketel in mijn woning -adres-. De firma Klomp technisch bureau heeft reeds meerdere malen afspraken voor onderhoud verzaakt onder het voorwendsel dat ik niet thuis zou zijn geweest. De laatste keer op -datum uur- heb ik mijn aanwezigheid kenbaar gemaakt met een brief op mijn huisdeur, zodanig zodat de onderhoudsmonteur deze niet over het hoofd kon zien. Ik was overeenkomstig de afspraak aanwezig van -uur- tot -uur-. Desondanks heeft Klomp technisch bureau naderhand in strijd met de werkelijkheid gesteld dat ik niet aanwezig zou zijn geweest. (dat ze bij de dokter voor de deur stonden is niet relevant, dat is hun fout, die discussie moet u beslist niet ingaan)

Ik wijs u op uw aansprakelijkheid als eigenaar / verhuurder voor de gevolgen van gebrekkig of achterstallig onderhoud, gedurende inmiddels -...- jaren, aan de onder uw verantwoordelijkheid vallende CV ketel (gasinstallatie). Ik verzoek u dringend om uiterlijk binnen -...- kalenderdagen te bewerkstelligen dat de CV ketel wederom aan de ontwerpvoorschriften en de veiligheidsvoorschriften voldoet.

Gaarne zie ik uw reactie tegemoet om tot een afspraak te komen.

Hoogachtend,
Grootvader
-contactgegevens-

Niet meteen gaan dreigen met "in gebreke stelling" of "de rechter" (dat kan later nog). Dan geeft u Ymere de ruimte om, zonder gezichtsverlies, corrigerend op te treden zowel naar Klomp als naar de toestand van uw CV ketel.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker