co
door corram Jun 18, 2015 om 18:30
Elektronica & tv

Geen recht om te retourneren

Hallo,
verleden week via mediamarkt webshop een koel/vriescombi aangeschaft. deze is afgelopen vrydag bezorgt. de medewerkers gaven aan dat ik al het verpakkingsmateriaal 14 dagen moest bewaren ivm het recht om te retourneren. binnen 24 uur constateerden wij een kabaal nog erger dan mijn vorige combi. tevens vonden wij dat er minder mogelijkheden waren mbt de binnen indeling, dan voor zover wij online konden zien. wij zijn eerst naar de winkel gegaan om dit te melden, echter moesten wij met de webwinkel zelf contact opnemen. dit dus ook gedaan. daar de klacht over de herrie en het uiterlijk aangegeven en dat bij de voorwaarden vermeld staat dat je binnen 14 dagen mag retourneren. volgens 2 medewerkers mocht ik niet retourneren omdat als de koelkast aangesloten is hij als gebruikt word gezien en mijn recht om te retourneren dan vervalt. op mijn vraag waar op de site dit vermeld staat, konden zij mij niet helpen omdat dit idd nergens vermeld staat maar dit zo is. ook mdw nr 2 vertelde dit verhaal. opnieuw aangegeven dat niemand mij heeft verteld dat als de stekker erin ging mijn recht vervalt. tevens verteld dat op de site vermeld staat dat ik het product in mate mag gebruiken om te beoordelen. zij raadde mij aan een klacht in te dienen en tevens zou zij een reparatieverzoek naar siemens sturen. ik heb meteen de klacht via het formulier ingediend. maandag geen reactie. dinsdag ook niet. dus weer gebeld en opnieuw alles verteld. mevrouw zou mijn klacht bij de klachtenafdeling weg halen en naar een andere afdeling sturen met opnieuw mijn info zodat ik sneller een reactie zou krijgen. dit gedaan en bevestiging ontvangen. woensdag nog niets dus weer gebeld. klacht uitgebreid omschreven lag daar idd maar is geen 24 uurs afdeling dus ik moest geduld hebben want ze gingen dit goed uitzoeken. vandaag donderdag eindelijk een reactie. reactie was "uw artikel mag niet geretourneerd worden". dus meteen een mail terug gedaan. vermeld dat ik het jammer vind om 5 werkdagen te moeten wachten voor een zelfde reactie die ik al op dag 1 van de frontoffice had gehad. vermeld dat ik wil weten onder welke voorwaarde dit niet mag en waar dit precies op de site vermeld staat, of zij nog wel siemens een reparatieverzoek gedaan hebben en het mailadres van het hoofdkantoor omdat ik hierover opnieuw een klacht wil indienen.

mijn vraag aan jullie is, wie heeft iets soort gelijk meegemaakt? Sta ik in mijn recht? Welke andere wegen kan ik nog bewandelen als ik idd het recht om te retourneren heb.

Retourvoorwaarden voor aankopen gedaan in onze webshop

Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heeft u recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. U kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat u een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dient u het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Media Markt behoudt zich het recht voor kosten in rekening te brengen indien het product door gebruik beschadigd is of er reeds gebruik is gemaakt van diensten of abonnementen.

Uitgesloten van bedenktermijn van de webshop zijn:

Op maat gemaakte producten zoals foto-albums.Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Media Markt dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

U brengt uw product terug naar de dichtstbijzijnde winkel.U stuurt uw product gratis naar ons retour. Klik hier voor uitleg.

9428 30 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 19:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U mag het artikel wel retourneren, dat recht kan u niet ontzegd worden. U mag kijken naar de kenmerken die het apparaat heeft. Als u alleen maar de stekker in het stopcontact heeft gedaan en niets meer, dan heeft u herroepingsrecht. Heeft u er meer dan alleen de stekker in het stopcontact doen mee gedaan, dan mag MediaMarkt een bijdrage vragen voor de eventuele achteruitgang van het apparaat.

Echter blijft uw recht op retour altijd in stand. Dat staat duidelijk in de wet. Behalve dan die artikelen waar MM het retourrecht voor heeft uitgesloten.

Zet uw klacht op de klachtenkompas. U kunt ook een klacht indienen via de Thuiswinkel.org.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 19:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet niet akkoord gaan met dat reparatieverzoek. Dan heeft u in feite de overeenkomst gesloten. Het product moet gewoon terug naar MM.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 19:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit staat in de wet

Artikel 6:230s lid 3 BW:

De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2015 om 19:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De zaak is in dit geval de koelvriescombi.

co
door corram - Jun 18, 2015 om 19:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo zoekster enorm bedankt voor jouw reaties. Ik ga meteen mediamarkt hiermee benaderen. En bedankt voor de tips

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2015 om 20:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Er spelen hier 2 zaken die de boel wat gecompliceerder maken:

a- de koelkast valt tegen (je zegt dat er minder mogelijkheden waren t.o.v. wat je had verwacht op basis van de website).
b- de koelkast maakt herrie, wat een defect zou kunnen zijn.

(a) is een reden om de koelkast binnen 14 dagen te retourneren, mits ongebruikt. Maar je hebt de koelkast gebruikt terwijl dat niet nodig was om het uiterlijk en de indeling van de koelkast te beoordelen.
(b) zou een defect kunnen zijn, maar dat is geen reden om de boel te retourneren. De leverancier moet eerst in de gelegenheid worden gesteld om de koelkast te repareren.

Zoals ik het zie is het enige recht dat je hebt dat Mediamarkt de koelkast moet repareren en als dat niet lukt moeten ze een vergelijkbaar product leveren.

ho
door hopetobehelping - Jun 18, 2015 om 21:22
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste corram,

zoals zoekster ook al aangeeft, u heeft het recht de overeenkomst te ontbinden.
'De stekker in het stop contact' steken was nodig om erachter te komen dat de koel/vries combi zo'n lawaai maakt en daarmee vervalt dus niet uw recht op retour.

Gewoon bij Mediamarkt aangeven dat u de overeenkomst wilt ontbinden. Een opgave van reden bent u niet verschuldigd. Daar hoeft u ook niet over in discussie te gaan met Mediamarkt (moet u ook niet doen, het is dan sowieso een discussie waar u niets mee opschiet).
Ontbinden bij voorkeur zwart op wit (aangetekend schrijven of email) zodat u later bewijs heeft. Wacht er niet te lang mee, 14 dagen zijn zo voorbij.
Als Mediamarkt (nadat u heeft aangegeven dat u de overeenkomst ontbind) begint te sputteren dan wijst u ze op de wet.
Ze zijn verplicht om binnen 14 dagen uw geld terug te storten, meer informatie leest u hier.

co
door corram - Jun 18, 2015 om 21:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

iedereen bedankt voor jullie reacties. heb mediamarkt een mail gestuurd dat ik wil retourneren en gevraagd hoe wij dit gaan regelen. even wachten op hun reactie.

ha
door haverkamp - Jun 19, 2015 om 01:02
54 Antwoorden / 1 Vragen

Wel erg prettig als je allemaal van die gewenste antwoorden krijgt.
Echter vraag ik me af waarom u niet alvorens hem in gebruik te nemen, naar de indeling kijkt.
In feite is het nu een tweedehands apparaat geworden.
Dat houdt natuurlijk geen een ondernemer vol.
Of zou u zelf wel zo,n dergelijk apparaat nog als nieuw accepteren?
Volkomen terecht dat ze hen niet terug nemen.

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2015 om 06:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@haverkamp, of je het er mee eens bent of niet, de klant heeft in dit geval de wet aan haar kant.

pi
door pieterwolters - Jun 19, 2015 om 07:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@diumege: wat ik al aangaf: dat is nog maar de vraag. De koelkast is gebruikt. Om de indeling en uiterlijk te beoordelen hoef je de koelkast niet 24 uur aan te zetten. TS had de koelkast direct na uitpakken terug moeten sturen als de uiterlijk en indeling niet volgens de verwachting waren. Nu is het inderdaad een tweedehands koelkast. Als Mediamarkt 'm terug moet nemen, hebben we volgende maand hier een klacht dat iemand een tweedehands koelkast heeft gekregen van mediamarkt.

endemion
door endemion - Jun 19, 2015 om 13:55
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 19 jun 2015, 07:59]@diumege: wat ik al aangaf: dat is nog maar de vraag. De koelkast is gebruikt. Om de indeling en uiterlijk te beoordelen hoef je de koelkast niet 24 uur aan te zetten. TS had de koelkast direct na uitpakken terug moeten sturen als de uiterlijk en indeling niet volgens de verwachting waren. Nu is het inderdaad een tweedehands koelkast. Als Mediamarkt 'm terug moet nemen, hebben we volgende maand hier een klacht dat iemand een tweedehands koelkast heeft gekregen van mediamarkt.
Lijkt me dat wat jij gebruik noemt net zo makkelijk als uitproberen te beschrijven valt. Je zult 'm toch moeten volladen met goederen om bv vast te stellen of het koelvermogen tevredenstellend is. Er is lawaai maar of dit berust op een defect is nog maar de vraag aangezien de subjectieve aard van lawaai. Hoe dan ook waarom zou een koelvriescombi die nog geen 24u heeft aangestaan niet weer als nieuw aangeboden kunnen worden!? Al helemaal in contrast tot die termijn van 14 dagen waarbinnen je de aankoop kunt ontbinden. Tja als er daadwerkelijk gebruikssporen zijn zou het een ander verhaal zijn maar dat is sowieso op afstand niet vast te stellen. Maar dan nog zoals al aangegeven behoort het wel teruggenomen te worden waarna een waardeverlies ingecalculeerd moet worden op het terug te storen aankoopbedrag.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 14:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=endemion schreef op vrijdag 19 jun 2015, 13:55]
Lijkt me dat wat jij gebruik noemt net zo makkelijk als uitproberen te beschrijven valt. Je zult 'm toch moeten volladen met goederen om bv vast te stellen of het koelvermogen tevredenstellend is.
Nee, dat is de bedoeling niet van de wet. Als je hem echt gaat uitproberen met spullen erin dan ga je te ver. Je mag wel even de stekker erin en eruit om te zien of hij aanslaat, even het geluid horen.
Als je spullen erin gaat zetten wordt hij direct al vies. Dan nog heb nog steeds recht op retour, dat vervalt niet, maar voor eventuele schoonmaak, kan dan wel een schadebedrag worden gevraagd. De combi moet wel weer verhandelbaar zijn.

endemion
door endemion - Jun 19, 2015 om 14:35
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05][quote=endemion schreef op vrijdag 19 jun 2015, 13:55]
Lijkt me dat wat jij gebruik noemt net zo makkelijk als uitproberen te beschrijven valt. Je zult 'm toch moeten volladen met goederen om bv vast te stellen of het koelvermogen tevredenstellend is.
Nee, dat is de bedoeling niet van de wet. Als je hem echt gaat uitproberen met spullen erin dan ga je te ver. Je mag wel even de stekker erin en eruit om te zien of hij aanslaat, even het geluid horen.
Als je spullen erin gaat zetten wordt hij direct al vies. Dan nog heb nog steeds recht op retour, dat vervalt niet, maar voor eventuele schoonmaak, kan dan wel een schadebedrag worden gevraagd. De combi moet wel weer verhandelbaar zijn.

Bedoeling of niet doet er eigenlijk niet toe. Je hebt gewoon 14 dagen om 'm uit te proberen zolang dat kan zonder gebruikssporen achter te laten maakt het niet uit of je dat doet door 'm vol te laden of niet.

pe
door pebk - Jun 19, 2015 om 14:44
579 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 19 jun 2015, 07:59]Als Mediamarkt 'm terug moet nemen, hebben we volgende maand hier een klacht dat iemand een tweedehands koelkast heeft gekregen van mediamarkt.
Beste pieterwolters. Het is gewoon onzin wat u schrijft. Dat mediamarkt de zaak terug moet nemen is gewoon een recht van de consument. Dit valt onder het ondernemersrisico. Jammer voor de ondernemer. Moeten ze het apparaat als tweedehands verkopen, dan is dat het probleem van de verkoper.

Beste TS,
U heeft gewoon het recht om het apparaat uit te pakken en te proberen. Binnen veertien dagen kunt u het zonder kosten retourneren. En zonder opgave van reden. Het apparaat mag gewoon getest zijn. Alleen als er schade is veroorzaakt (bijvoorbeeld als het apparaat op 360 Volt aangesloten is) mag de retournering geweigerd worden, of de schade van de terugbetaling ingehouden worden.

webwinkelrecht

pe
door pebk - Jun 19, 2015 om 14:48
579 Antwoorden / 0 Vragen

O ja. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de site van Plasma discounter. Zij hebben hetzelfde probleem dat mensen de apparaten even uittesten en het geretourneerd krijgen. Deze producten komen in de opruimkelder.
Ja, het kost ze marge, maar vanwege hun terugnameplicht origaniseren ze dit. De klant is dan ook netjes geinformeerd dat het om een 'open doos' versie van het product gaat. (Ook deze mogen overigens nogmaals geretourneerd worden.)

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 19, 2015 om 15:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Je mag het retour sturen als er geen sporen van gebruik achter bleven, dus netjes met alle folie er nog op en daarom RVS strips of plastic de bescherm folie indien mogelijk laten zitten....

Wel wil ik wijzen op www.kieskeurig.nl daar staan diverse apparaten dus ook deze koel/vriezer en wat is daar het opgegeven geluidsniveau en dat van gelijkwaardige?

Die Db norm en wat de stilste en lawaaierigste maken is bepalend of je juiste type kocht of oude voorraad die daarom weg gaat omdat ik in mijn open keuken een stillere wil dan mijn zoon met dichte keuken!

Ik zie alleen Siemens en die hebben zoveel types en zonder die vermelding mag U het nu zelf uitzoeken....
Vaak is ruilen voor duurdere stillere eerder mogelijk dan retour en geld terug.

Heeft U bij de info gekeken naar geluid en hoe de anderen het doen?

En stond de vriezer/koeler waterpas want een beetje scheef dus zonder waterpas plaatsen of tegen muur of kast aan kan ook lawaai veroorzaken!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2015 om 16:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat de reden van teruggave is hoeft u niet te melden.
Als u meldt dat u de koop wilt terugdraaien dan moet MM volgens de wet u gewoon terugbetalen.
Wel staat er in de voorwaarden dat u de koeler zelf moet terugsturen.
Deze wordt dus niet opgehaald.
Dat reparatie verzoek slaat nergens op.
Want u wilt de koop ontbinden.
LET OP : het ontbinden van de koop dient telefonisch of per brief te worden gedaan.
U schrijft dat u MM onmiddellijk een e-mail gaat sturen.
Dat is niet telefonisch of schriftelijk, dus ongeldig volgens de voorwaarden van MM.
Als u het telefonisch doet vraag dan om de naam van diegene die uw boodschap aanneemt.
En maak notities.
Deel ook mede dat u over deze kwestie een mail hebt gestuurd.
Denk aan de bedenktermijn van 14 dagen, daarna kunt u de koop niet meer ontbinden.

ro
door ron530 - Jun 19, 2015 om 17:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik vrees dat retourneren niet gaat lukken want uit deze zin "binnen 24 uur constateerden wij een kabaal nog erger dan mijn vorige combi." maak ik op dat de combi in gebruik is genomen. Dan de tegenvallende indeling, daar komt u pas achter als u de koelkast gaat vullen.
Bij een eerste drempellevering moet u de verpakking zelf verwijderen, controleren of alle bijbehorende zaken aanwezig zijn, eventueel een schatting of de binnenruimte voldoet en natuurlijk op beschadigingen. Als dit niet naar uw wens is pakt u het apparaat weer in en kan het apparaat probleemloos retour want het apparaat is niet gebruikt. Is alles wel naar wens dan mag u het apparaat aansluiten en op werking controleren (tenzij de gebruiksaanwijzing vooral met combikoelkasten een rust periode aangeeft) dan pas na de tijd die er voor staat. Als het apparaat werkt dan heeft de verkoper aan zijn leveringsplicht voldaan en vervalt het retourrecht. Vanaf dat moment gaat ook de garantie termijn lopen waarbinnen de verkoper kan kiezen voor vervangen of repareren maar de koop eenzijdig ongedaan maken is geen optie.
In uw geval lijkt het er op dat er eerst een monteur komt kijken of reparatie mogelijk is zal die indien mogelijk ook uitvoeren of besluiten dat een u nieuwe krijgt maar geld terug kunt u vergeten.

endemion
door endemion - Jun 20, 2015 om 00:29
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 17:32]Ik vrees dat retourneren niet gaat lukken want uit deze zin "binnen 24 uur constateerden wij een kabaal nog erger dan mijn vorige combi." maak ik op dat de combi in gebruik is genomen. Dan de tegenvallende indeling, daar komt u pas achter als u de koelkast gaat vullen.
Bij een eerste drempellevering moet u de verpakking zelf verwijderen, controleren of alle bijbehorende zaken aanwezig zijn, eventueel een schatting of de binnenruimte voldoet en natuurlijk op beschadigingen. Als dit niet naar uw wens is pakt u het apparaat weer in en kan het apparaat probleemloos retour want het apparaat is niet gebruikt. Is alles wel naar wens dan mag u het apparaat aansluiten en op werking controleren (tenzij de gebruiksaanwijzing vooral met combikoelkasten een rust periode aangeeft) dan pas na de tijd die er voor staat. Als het apparaat werkt dan heeft de verkoper aan zijn leveringsplicht voldaan en vervalt het retourrecht. Vanaf dat moment gaat ook de garantie termijn lopen waarbinnen de verkoper kan kiezen voor vervangen of repareren maar de koop eenzijdig ongedaan maken is geen optie.
In uw geval lijkt het er op dat er eerst een monteur komt kijken of reparatie mogelijk is zal die indien mogelijk ook uitvoeren of besluiten dat een u nieuwe krijgt maar geld terug kunt u vergeten.
Vind jij!

alfatrion
door alfatrion - Jun 20, 2015 om 14:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]Nee, dat is de bedoeling niet van de wet. Als je hem echt gaat uitproberen met spullen erin dan ga je te ver.
Dat is noodzakelijk om achter de aard, kenmerken en werking te komen. Hoe snel vriest deze in? Hoeveel lawaai maakt de vriezer onder belasting?

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]Als je spullen erin gaat zetten wordt hij direct al vies.
Dat is geen feit. Een keer in de zoveel tijd ontdooi ik mijn vriezer. Er komt zo op het oog- alleen schoon water uit.

ar
door aram - Jun 20, 2015 om 15:12
136 Antwoorden / 1 Vragen

In het verleden moest je koelkasten en diepvriezers de nodige uren niet inschakelen nadat je ze op hun plek zet.
Had te maken met de luchtbelletjes in de koelvloedstof.
Op die van tegenwoordig staat vaak dan dat dat verleden tijd is.
Vraag mij af of dit altijd wel klopt.
Bij het verplaatsen over grotere afstand gaat het apparaat wel eens plat.
Met andere woorden niet altijd rechtop. ook schokken kunnen luchtbelletjes veroorzaken.
Bij het gelijk inschakelen maken die belletjes geluid , zelfde heb je met de centrale verwarming.
Volgens mij is dit het geluid waar ze aan storen. Wat de indeling aangaat niet iedereen heeft een goede ruimtelijke voorstelling. Als voorbeeld ze kopen een bank van 2,5 m breed maar in huis is er maar ruimte voor 2,3 m.
Retourneren daar hebben ze voorwaarden aan gesteld wijk je ervan af kunnen ze weigeren.
Voor die luchtbelletjes dat apparaat gewoon 24 uur van het stroom af en rustig laten staan. Daarna inschakelen.
Je hebt van die dozenschuivers en adressen waar je ook goede voorlichting en service krijgt. Het is maar waar je je spullen wilt kopen .

endemion
door endemion - Jun 21, 2015 om 13:15
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aram schreef op zaterdag 20 jun 2015, 15:12]In het verleden moest je koelkasten en diepvriezers de nodige uren niet inschakelen nadat je ze op hun plek zet.
Had te maken met de luchtbelletjes in de koelvloedstof.
Op die van tegenwoordig staat vaak dan dat dat verleden tijd is.
Vraag mij af of dit altijd wel klopt.
Bij het verplaatsen over grotere afstand gaat het apparaat wel eens plat.
Met andere woorden niet altijd rechtop. ook schokken kunnen luchtbelletjes veroorzaken.
Bij het gelijk inschakelen maken die belletjes geluid , zelfde heb je met de centrale verwarming.
Volgens mij is dit het geluid waar ze aan storen. Wat de indeling aangaat niet iedereen heeft een goede ruimtelijke voorstelling. Als voorbeeld ze kopen een bank van 2,5 m breed maar in huis is er maar ruimte voor 2,3 m.
Retourneren daar hebben ze voorwaarden aan gesteld wijk je ervan af kunnen ze weigeren.
Voor die luchtbelletjes dat apparaat gewoon 24 uur van het stroom af en rustig laten staan. Daarna inschakelen.
Je hebt van die dozenschuivers en adressen waar je ook goede voorlichting en service krijgt. Het is maar waar je je spullen wilt kopen .

Luchtbelletjes (of bedoel je grote luchtbellen)? Gaat erom dat de koelvloeistof de kans krijgt om weer volledig naar beneden te sijpelen en dat de zaak onderin niet droog komt te staan. Die 24u is van vroeger. Hoe lang tegenwoordig hangt van het apparaat aan en moet gewoon in de handleiding staan en kan van 30min tot enkele uren verschillen.

pu
door purejurist - Jun 21, 2015 om 14:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is noodzakelijk om achter de aard, kenmerken en werking te komen. Hoe snel vriest deze in? Hoeveel lawaai maakt de vriezer onder belasting?

Daar is de wet echt niet voor bedoeld.
De consument wil het goedkoopste hebben zonder service maar wil wel alles uitproberen.
Op het moment dat men vind dat ie in hun ogen teveel lawaai maakt dan moet de leverancier maar voor de schade opdraaien immers hij is niet meer nieuw te verkopen.
Al die dingen staat alles op vermeld en de ruimte ook, er staan zat plaatjes bij en ook de maten.

Het is niet erg dat er een wet is om terug te sturen maar diezelfde klote consument verwacht als ie er 1 koopt dat ie niet gebruikt is, in dit geval dus wel dus moet de MM maar voor de schade opdraaien omdat de consument te dom is om eerst goed te kijken wat ie wil

fl
door flessebon - Jun 21, 2015 om 15:53
418 Antwoorden / 7 Vragen

Maakt de koelkast nog steeds veel geluid, en om welk merk gaat het?
Ken iemand die een koelkast had gekocht van een koreaans merk en die schrok ook van de geluiden maar na enkele weken hoorden ze geen gebrom meer.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 21, 2015 om 16:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit verhaal kan ik bevestigen.
Ik kocht 1 jaar geleden een grote koeler/vriezer met 2 deuren naast elkaar.
Het merk is Samsung.
De eerste 2 weken hoorde je de koelkast geluid maken.
Daarna werd de koeler fluisterstil.
++++++++++++++++++++++++++++==============

=flessebon schreef op zondag 21 jun 2015, 15:53: Maakt de koelkast nog steeds veel geluid, en om welk merk gaat het?
Ken iemand die een koelkast had gekocht van een koreaans merk en die schrok ook van de geluiden maar na enkele weken hoorden ze geen gebrom meer.

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2015 om 21:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@wimmi20, ik dacht dat je een Grolsch koelkast had.

zoekster
door zoekster - Jun 21, 2015 om 23:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 20 jun 2015, 14:10][quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]Nee, dat is de bedoeling niet van de wet. Als je hem echt gaat uitproberen met spullen erin dan ga je te ver.
Dat is noodzakelijk om achter de aard, kenmerken en werking te komen. Hoe snel vriest deze in? Hoeveel lawaai maakt de vriezer onder belasting?

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 14:05]Als je spullen erin gaat zetten wordt hij direct al vies.
Dat is geen feit. Een keer in de zoveel tijd ontdooi ik mijn vriezer. Er komt zo op het oog- alleen schoon water uit.

Het blote oog constateert lang niet alle bacterieën en schimmels. Dat gaat heel snel in een koelkast. Als alleen de stekker erin gaat en eruit dan zal er van schade nauwelijks sprake zijn. Maar zodra je er producten in gaat stoppen dan is zo'n koelkast gewoon niet schoon meer.

Bovendien is de Europese richtlijn is hierover redelijk duidelijk

(47) Sommige consumenten maken gebruik van hun herroe­pingsrecht nadat zij de goederen meer dan noodzakelijk gebruikt hebben om de aard, de kenmerken en de wer­king ervan vast te stellen. In dat geval dient de con­sument zijn herroepingsrecht niet te verliezen, maar aansprakelijk te zijn voor het waardeverlies van de goederen. Het uitgangspunt dient te zijn dat de consument, om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen te controleren, deze slechts op dezelfde manier mag hante­ren en inspecteren als hij dat in een winkel zou mogen doen. De consument mag dus bijvoorbeeld wel proberen of een kledingstuk past, maar hij mag het niet langere tijd dragen. De consument dient de goederen tijdens de her­roepingstermijn dus met gepaste zorg te hanteren en te inspecteren. De verplichtingen van de consument bij her­roeping mogen de consument niet ontmoedigen zijn her­roepingsrecht uit te oefenen.

klik HIER punt 47

door 1953 - Jun 21, 2015 om 23:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U had beter aan gedaan om niet te vermelden dat het is aangesloten geweest en dan de retournering regelen.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 22, 2015 om 00:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zozo Zoekster,
in uw koelkast vieren bacterien en schimmels feest.
Dat schrijft u zelf, en is uw mening.
Want volgens u heb je al na enige dagen tijd schimmel en beessies in een koelkast, en die kun je niet zien, zegt u.
Maar bij MM hebben ze volgens u dus een specialist die ze wel kan zien, en teruggave van een koeler daarom weigert.
Ennenogwat : u schrijft dat je een artikel wettelijk kan retourneren dat duidelijk gebruikt is.
En dat je dan betalen moet voor de waardevermindering.
Dat houdt gewoon in dat ik een koelkast kan retourneren ook al ligt ie vol met konijnenpoep.
Dan krijg ik gewoon minder geld terug.
Als er geen sporen zijn van gebruik dan krijgt vraagsteller gewoon de volle mep terug.
Ondanks al die rare adviezen en meningen hier.