vg
door vgz-klant Mar 5, 2015 om 10:47
Garantie & verzekeringen

Geen VGZ-pasje ontvangen?

Ik belde VGZ omdat ik nog steeds geen nieuw pasje heb. Wat blijkt? Vorig jaar is een groot aantal pasjes niet verstuurd, maar ze weten niet welke dat zijn. Het is ook mogelijk dat een aantal wel is verstuurd, maar verkeerd bezorgd. Omdat je bij VGZ ook na jaren nog rekeningen kunt verwachten kan het dat er nu mensen op de pas van een ander gebruik maken van de gezondheidszorg en dat die andere persoon daarvan over enkele jaren rekeningen gaat krijgen.

Mocht u geen VGZ pas hebben ontvangen, vraag er dan zo snel mogelijk om en vraag ook een schriftelijke bevestiging dat u pas in maart een nieuwe pas hebt gekregen.

2719 11 Rapporteer

me
door mein33 - Mar 5, 2015 om 11:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@vgz-klant,

Naar aanleiding van uw topic heb ik een vraag aan u.
Bent u een nieuwe verzekerde, per 01-01-2015, bij VGZ of bent u daar reeds langer verzekerd.

Mocht u reeds meerdere jaren bij VGZ verzekerd zijn dan krijgt u, bij een verlenging, niet jaarlijks een nieuwe zorgpas maar blijft de zorgpas die u (mogelijk) al in bezit heeft geldig tot de vervaldatum die op de achterzijde van deze pas staat.

Mocht het anders zijn dan adviseer ik u om hierover niet met VGZ te bellen maar om dit schriftelijk aanhangig te maken. Indien u belt komt u nl. niet verder dan een call-center medewerker die hier helemaal niets mee kan en waarschijnlijk ook helemaal niets anders mee doet dan een aantekening op uw persoonlijke pagina maken en daar schiet u niets mee op.

door 14peter - Mar 5, 2015 om 11:11
567 Antwoorden / 2 Vragen

Dat van een ander op uw pasje klopt niet. In de zorg geld een identificatieplicht.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook bij andere zorgverzekeraars kunt u na jaren nog rekeningen verwachten. Dus niet alleen bij VGZ.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 5, 2015 om 12:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:11]@vgz-klant,

Naar aanleiding van uw topic heb ik een vraag aan u.
Bent u een nieuwe verzekerde, per 01-01-2015, bij VGZ of bent u daar reeds langer verzekerd.

Mocht u reeds meerdere jaren bij VGZ verzekerd zijn dan krijgt u, bij een verlenging, niet jaarlijks een nieuwe zorgpas maar blijft de zorgpas die u (mogelijk) al in bezit heeft geldig tot de vervaldatum die op de achterzijde van deze pas staat.

Mocht het anders zijn dan adviseer ik u om hierover niet met VGZ te bellen maar om dit schriftelijk aanhangig te maken. Indien u belt komt u nl. niet verder dan een call-center medewerker die hier helemaal niets mee kan en waarschijnlijk ook helemaal niets anders mee doet dan een aantekening op uw persoonlijke pagina maken en daar schiet u niets mee op.

Mits u de oude pas nog heeft is het hiermee dan opgelast. Meldt dit dan hier.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2015 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je VRAAG?

....Mocht u geen VGZ pas hebben ontvangen, vraag er dan zo snel mogelijk om en vraag ook een schriftelijke bevestiging dat u pas in maart een nieuwe pas hebt gekregen.......
Is meer iets voor TIPS.

wi
door wilhelmina59 - Mar 5, 2015 om 13:30
512 Antwoorden / 0 Vragen

Heb m al eens meer gemeld.
Dat hele pasjesverhaal is onzin.
Kopie polisblad en ID daarmee kunt u aantonen dat u verzekerd bent.
Daar komt ook nog eens bij dat u als verzekerde(los van het elektronisch patiëntendossier verhaal) bij elke apotheek, huisarts en/of ziekenhuis gewoon digitaal te traceren bent.

wi
door wilhelmina59 - Mar 5, 2015 om 13:32
512 Antwoorden / 0 Vragen

Verder zijn/waren verloren passen een goudmijn voor illegalen en onverzekerden.
Mocht u een pas hebben /krijgen laat m thuis.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 13:32]Verder zijn/waren verloren passen een goudmijn voor illegalen en onverzekerden.
Mocht u een pas hebben /krijgen laat m thuis.

Maar dan wel illegalen en onverzekerden die dezelfde naam en geboortedatum hebben, als op het pasje staan vermeld.;-)

me
door mein33 - Mar 5, 2015 om 14:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 13:30]Heb m al eens meer gemeld.
Dat hele pasjesverhaal is onzin.
Kopie polisblad en ID daarmee kunt u aantonen dat u verzekerd bent.

@wilhelmina59,

U heeft het helemaal bij het recht eind, het hele pasjesverhaal is natuurlijk complete onzin.
De zorgverzekeraars geven een vermogen uit aan iets wat helemaal overbodig en eigenlijk onzinnig is en mogelijke fraude in de hand werkt.
Een (eventueel kopie van het) polisblad meenemen is juist het allerverstandigste en veiligste wat je bij een bezoek aan een zorgverlener ter identificatie kunt meenemen, het is namelijk niet te stelen en/of te misbruiken, in tegenstelling tot het zorgpasje.
En toch, hoe ik hiervoor ook gewaarschuwd ben, neem ik heel eigenwijs gewoon m'n zorgpasje mee mocht het onverhoopt nodig zijn, daarvoor is het zorgpasje tenslotte ook bedoeld.

vg
door vgz-klant - Mar 5, 2015 om 16:47
25 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt wel zelf een polisblad meenemen, maar als een ander met jouw pasje loopt, heb je daar niets aan. Dat wil ik alleen maar zeggen, je hoeft er niets mee te doen, maar sommigen zullen het wel op prijs stellen. Ik ben al langer lid van VGZ, mijn pasje liep tot 31 januari 2015, daarna moest ik een nieuw krijgen en dat kwam niet. In het buitenland heb je die pas wel nodig en als je hem daar laat zien is dat voldoende. Dat is mijn ervaring, al zullen er ook wel zijn die het heel anders hebben meegemaakt. Oké, dat kan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Kom over twee jaar maar hier melden dat je onterechte rekeningen gekregen hebt en niets anders kunt doen dan die betalen.

me
door mein33 - Mar 5, 2015 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=vgz-klant schreef op donderdag 5 mrt 2015, 16:47] Ik ben al langer lid van VGZ, mijn pasje liep tot 31 januari 2015, daarna moest ik een nieuw krijgen en dat kwam niet. .

@vgz-klant

Ook onze passen lopen tot 31 januari (2016 in ons geval) en dat is gedaan omdat men tot 31 januari de mogelijk heeft een (andere) zorgverzekeraar te kiezen.
U had inderdaad een nieuwe zorgpas moeten krijgen en aangezien u die niet heeft ontvangen geef ik u nogmaals het advies om schriftelijk uw beklag te doen bij VGZ.
Vergeet daarbij vooral niet uw klantnummer, de vervaldatum, uw burgerservicenummer en de identificatie naam en nummer v.d verzekeraar te vermelden.

Succes.