Geen VGZ-pasje ontvangen?
Ik belde VGZ omdat ik nog steeds geen nieuw pasje heb. Wat blijkt? Vorig jaar is een groot aantal pasjes niet verstuurd, maar ze weten niet welke dat zijn. Het is ook mogelijk dat een aantal wel is verstuurd, maar verkeerd bezorgd. Omdat je bij VGZ ook na jaren nog rekeningen kunt verwachten kan het dat er nu mensen op de pas van een ander gebruik maken van de gezondheidszorg en dat die andere persoon daarvan over enkele jaren rekeningen gaat krijgen.
Mocht u geen VGZ pas hebben ontvangen, vraag er dan zo snel mogelijk om en vraag ook een schriftelijke bevestiging dat u pas in maart een nieuwe pas hebt gekregen.
@vgz-klant,
Naar aanleiding van uw topic heb ik een vraag aan u.
Bent u een nieuwe verzekerde, per 01-01-2015, bij VGZ of bent u daar reeds langer verzekerd.
Mocht u reeds meerdere jaren bij VGZ verzekerd zijn dan krijgt u, bij een verlenging, niet jaarlijks een nieuwe zorgpas maar blijft de zorgpas die u (mogelijk) al in bezit heeft geldig tot de vervaldatum die op de achterzijde van deze pas staat.
Mocht het anders zijn dan adviseer ik u om hierover niet met VGZ te bellen maar om dit schriftelijk aanhangig te maken. Indien u belt komt u nl. niet verder dan een call-center medewerker die hier helemaal niets mee kan en waarschijnlijk ook helemaal niets anders mee doet dan een aantekening op uw persoonlijke pagina maken en daar schiet u niets mee op.
Ook bij andere zorgverzekeraars kunt u na jaren nog rekeningen verwachten. Dus niet alleen bij VGZ.
[quote=mein33 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:11]@vgz-klant,
Naar aanleiding van uw topic heb ik een vraag aan u.
Bent u een nieuwe verzekerde, per 01-01-2015, bij VGZ of bent u daar reeds langer verzekerd.
Mocht u reeds meerdere jaren bij VGZ verzekerd zijn dan krijgt u, bij een verlenging, niet jaarlijks een nieuwe zorgpas maar blijft de zorgpas die u (mogelijk) al in bezit heeft geldig tot de vervaldatum die op de achterzijde van deze pas staat.
Mocht het anders zijn dan adviseer ik u om hierover niet met VGZ te bellen maar om dit schriftelijk aanhangig te maken. Indien u belt komt u nl. niet verder dan een call-center medewerker die hier helemaal niets mee kan en waarschijnlijk ook helemaal niets anders mee doet dan een aantekening op uw persoonlijke pagina maken en daar schiet u niets mee op.
Mits u de oude pas nog heeft is het hiermee dan opgelast. Meldt dit dan hier.
En wat is nu je VRAAG?
....Mocht u geen VGZ pas hebben ontvangen, vraag er dan zo snel mogelijk om en vraag ook een schriftelijke bevestiging dat u pas in maart een nieuwe pas hebt gekregen.......
Is meer iets voor TIPS.
Heb m al eens meer gemeld.
Dat hele pasjesverhaal is onzin.
Kopie polisblad en ID daarmee kunt u aantonen dat u verzekerd bent.
Daar komt ook nog eens bij dat u als verzekerde(los van het elektronisch patiëntendossier verhaal) bij elke apotheek, huisarts en/of ziekenhuis gewoon digitaal te traceren bent.
Verder zijn/waren verloren passen een goudmijn voor illegalen en onverzekerden.
Mocht u een pas hebben /krijgen laat m thuis.
[quote=wilhelmina59 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 13:32]Verder zijn/waren verloren passen een goudmijn voor illegalen en onverzekerden.
Mocht u een pas hebben /krijgen laat m thuis.
Maar dan wel illegalen en onverzekerden die dezelfde naam en geboortedatum hebben, als op het pasje staan vermeld.;-)
[quote=wilhelmina59 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 13:30]Heb m al eens meer gemeld.
Dat hele pasjesverhaal is onzin.
Kopie polisblad en ID daarmee kunt u aantonen dat u verzekerd bent.
@wilhelmina59,
U heeft het helemaal bij het recht eind, het hele pasjesverhaal is natuurlijk complete onzin.
De zorgverzekeraars geven een vermogen uit aan iets wat helemaal overbodig en eigenlijk onzinnig is en mogelijke fraude in de hand werkt.
Een (eventueel kopie van het) polisblad meenemen is juist het allerverstandigste en veiligste wat je bij een bezoek aan een zorgverlener ter identificatie kunt meenemen, het is namelijk niet te stelen en/of te misbruiken, in tegenstelling tot het zorgpasje.
En toch, hoe ik hiervoor ook gewaarschuwd ben, neem ik heel eigenwijs gewoon m'n zorgpasje mee mocht het onverhoopt nodig zijn, daarvoor is het zorgpasje tenslotte ook bedoeld.
Je kunt wel zelf een polisblad meenemen, maar als een ander met jouw pasje loopt, heb je daar niets aan. Dat wil ik alleen maar zeggen, je hoeft er niets mee te doen, maar sommigen zullen het wel op prijs stellen. Ik ben al langer lid van VGZ, mijn pasje liep tot 31 januari 2015, daarna moest ik een nieuw krijgen en dat kwam niet. In het buitenland heb je die pas wel nodig en als je hem daar laat zien is dat voldoende. Dat is mijn ervaring, al zullen er ook wel zijn die het heel anders hebben meegemaakt. Oké, dat kan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Kom over twee jaar maar hier melden dat je onterechte rekeningen gekregen hebt en niets anders kunt doen dan die betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer