empee
door empee Apr 14, 2014 om 22:07
Computers & telefonie

Geen wifi

Mijn iPad en iPhone doen het prima op mijn wifi-modem, maar mijn gewone pc wil ik graag aan de kabel laten. Hoe kan ik zien, of die pc niet op wifi draait of hoe kan ik instellen, dat de pc alleen via kabel werkt?

539 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Configuratie - netwerkcentrum.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra je de computer via een kabel aansluit met de modem loopt hij sowieso niet via Wifi, dan geeft hij thuisnetwerk aan.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

A. Je kunt het wifi netwerk verwijderen uit je wifi netwerken waar hij verbinding mee mag maken. In Win8 is dat wat lastig, daar heb je een extern programma voor nodig.
B. Je kunt de WLAN netwerkkaart uitschakelen in apparaatbeheer. Dan kan hij niet meer verbinding met Wifi maken. Totdat je deze weer inschakelt.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op dinsdag 15 apr 2014, 08:31: Zodra je de computer via een kabel aansluit met de modem loopt hij sowieso niet via Wifi, dan geeft hij thuisnetwerk aan.[/quote
En nu was de vraag: waar of hoe kan ik dat zien?

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De actieve verbindingen kun je zien in het Netwerkcentrum (in Configuratiescherm)

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sterke aanbeveling om optie B van zwaardvis te kiezen.

Waarom iets aan laten staan als je het toch niet gebruikt?

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op dinsdag 15 apr 2014, 09:04: A. Je kunt het wifi netwerk verwijderen uit je wifi netwerken waar hij verbinding mee mag maken. In Win8 is dat wat lastig, daar heb je een extern programma voor nodig.
B. Je kunt de WLAN netwerkkaart uitschakelen in apparaatbeheer. Dan kan hij niet meer verbinding met Wifi maken. Totdat je deze weer inschakelt.

Ik heb Win 8.1. Op de netwerkkaart staat het volgende:

actief netwerk weergeven ziggo (+4 cijfers) part. netwerk
thuisgroep verbonden
verbindingen ethernet

Wat weet ik nu?