sa
door san315 Apr 9, 2013 om 23:15
Computers & telefonie

Geen zwarte inkt

Beste Kassamensen,

Ik heb een probleem met mijn HP Photosmart 6510.
Vanmorgen heb ik een nieuwe, originele HP, zwarte cartridge geplaatst in de de printer. De kleuren hoefde ik nog niet te vervangen want die zijn nog half vol.
Sindsdien drukt de cartridge geen zwart meer af, alleen maar kleur. Ik heb via "onderhoud apparaat" op "reinig printkoppen" gedrukt. Deze heeft de printkoppen gereinigd en de kleuren kwamen er heel netjes uit, maar geen zwart.
Vervolgens heb ik de cartridge eruit gehaald en het metaal in de printer (de pinnetjes) met wat wasbenzine schoongetipt (met wattenstaafje). Nog steeds drukt de printer helemaal geen zwart of grijs. Wie heeft er een idee? Ik hoor graag van jullie.

79530 30 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 9, 2013 om 23:47
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen dat de nieuwe cartridge niet goed is.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 10, 2013 om 08:16
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo san315,
kijk eens op de printer of er een knop zit waar u kunt kiezen tussen kleur en zwart.
Er zijn ook printers zoals de mijne waarbij alle inktpatronen vervangen moeten worden ook al zijn de overige nog halfvol.
Vr. gr. sjoppie.

ai
door aircoconsult - Apr 10, 2013 om 13:13
7 Antwoorden / 4 Vragen

Beste San,
Kan een elektronisch probleempje zijn dat de printer je nieuwe cartridge niet herkent, ondanks dat deze origineel is. Haal de voeding voor een half uurtje van de printer zodat deze zich volledig reset. Helpt dit niet dan mankeert er iets aan de cartridge, omruilen dus.

la
door lammens - Apr 10, 2013 om 13:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u e folie wel verwijderd bij het printplaatje

bu
door bulletje12 - Apr 10, 2013 om 13:49
11 Antwoorden / 3 Vragen

Folie verwijderen bij het printplaatje

wi
door willemgees - Apr 10, 2013 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga ééns naar het programma van HP, en probeer ( uitlijnen )

sl
door slagerko - Apr 10, 2013 om 14:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde probleem eerste printer heb ik voor gebeld met hp en kreeg een nieuwe ,
deze nieuwe heeft het zelfde probleem maar ik heb nog niet gebeld, maar doe ik vanmiddag.

jantom
door jantom - Apr 10, 2013 om 14:11
377 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad eerst nagaan of de folie wel is verwijderd.
Ik heb ook problemen met de zwart/wit cardridge (van HP) gehad. Ik belde toen met HP en kreeg heel snel een andere cardridge. Er waren -zo vernam ik- ooit cartridges in omloop die niet geheel in orde waren.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 10, 2013 om 14:34
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo san315,
Als de autmatische uitlijningspagina is afgedrukt moet deze nog gescant worden.
Misschien is dat de oorzaak.

Vr. gr. sjoppie.

dr
door dragstar - Apr 10, 2013 om 14:34
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste San315,
Het kan ook best zijn dat de printerkop waar de inktpatronen ingaan verstopt is bij zwart.

Je kunt deze proberen te reinigen met lintvrije doekje( brildoekje)of een schuimrubberen reinigingsstaafje gedenatureerde alcohol 96%.De alcohol is bij de apotheker te koop.

Zorg wel dat voordat je de boel weer terugzet echt goed droog is.

Mocht dit niet helpen dan ben ik bang dat de printerkop zelf stuk is en dan zit er weinig anders op
dan een nieuwe printerkop te kopen. Gezien de prijs van zo'n printerkop raad ik aan om een nieuwe printer aan te schaffen.

raydep
door raydep - Apr 10, 2013 om 14:38
100 Antwoorden / 1 Vragen

Cartridge verwijderen en opnieuw plaatsen (soms wel een paar maal) lost het probleem meestal op.

1paul
door 1paul - Apr 10, 2013 om 15:21
3135 Antwoorden / 0 Vragen

De printkop bij HP zit in de cartridge, vervang je de cartridge vervang je ook de printkop dus...

Dan heeft een antwoord als hij zit verstopt of hij is stuk, de printkop, ook weinig zin lijkt me zo...

Het kan ook zijn dat je de cartridge nog softwarematig moet resetten, is niet bij elke printer zo trouwens..

Als ik het zo zie zijn er velen met hetzelfde p[robleem trouwens, de enige andere oplossing die ik nog gevonden heb is deze hieronder...

ook ik ben bezig geweest ook geen zwart meer printen gontact met hp gehad een speciale (verborgen)reset moeten doen ook dit leverde niets op, printer 2 weken niet meer gebruikt vandaag toch maar weer eens gekeken en weer niets toen de klep geopend de printhouder met de hand naar links geduwd alle cartridge eruit en opnieuw geplaatst klep dicht en wat blijkt hij print weer zwart, misschien ook voor jullie om het uit te proberen de printhouder handmatik naar links te duwen en de cartridges opnieuw plaatsen ben benieuwd of het ook bij jullie helpt

sl
door slagerko - Apr 10, 2013 om 15:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1paul schreef op woensdag 10 apr 2013, 15:21]De printkop bij HP zit in de cartridge, vervang je de cartridge vervang je ook de printkop dus...

Dan heeft een antwoord als hij zit verstopt of hij is stuk, de printkop, ook weinig zin lijkt me zo...

Het kan ook zijn dat je de cartridge nog softwarematig moet resetten, is niet bij elke printer zo trouwens..

Als ik het zo zie zijn er velen met hetzelfde p[robleem trouwens, de enige andere oplossing die ik nog gevonden heb is deze hieronder...

ook ik ben bezig geweest ook geen zwart meer printen gontact met hp gehad een speciale (verborgen)reset moeten doen ook dit leverde niets op, printer 2 weken niet meer gebruikt vandaag toch maar weer eens gekeken en weer niets toen de klep geopend de printhouder met de hand naar links geduwd alle cartridge eruit en opnieuw geplaatst klep dicht en wat blijkt hij print weer zwart, misschien ook voor jullie om het uit te proberen de printhouder handmatik naar links te duwen en de cartridges opnieuw plaatsen ben benieuwd of het ook bij jullie helpt

tonjakassa
door tonjakassa - Apr 10, 2013 om 16:53
165 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook een keer gehad...bleek de uiterste gebruiksdatum verstreken te zijn....
Dus...wat is de uiterste gebruiksdatum...staat met heeele kleine lettertjes op de verpakking.

Sinsdien let ik in de winkel, vóór de aankoop, op de datum, heb al twee keer gehad dat de datum van de cartridge in de winkel verstreken was.

AH verkoopt ook (goedkopere) cartridges, er is GEEN uiterste datum op aangegeven, die vertrouw ik dan ook niet.

ro
door ron530 - Apr 10, 2013 om 17:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De printer geeft na het wisselen aan dat er een nieuwe vulling is geïnstalleerd. Verschijnt die melding niet dan is de vulling ook niet herkend. Is dat het geval kun je aan vergeten folie gaan denken of een defect aan de printkop. Makkelijk te controleren, doe de oude vulling terugplaatsen en als deze wel herkent wordt dan is het helder toch. Wordt de nieuwe vulling wel herkent maar er komt geen inkt uit dan is of de inkt in de vulling uitgedroogd of de vulling is softwarematig uit gezet.

sa
door san315 - Apr 10, 2013 om 21:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste allemaal,

Dank jullie allemaal voor het meedenken en het doen van suggesties.
Inmiddels ben ik er al achter dat HP deze problemen vaker geeft, maar één pasklare oplossing is er niet.
De folie van de inkt is verwijderd (oranje klepje moet eraf gedraaid worden), ik heb al uitgelijnd, de cartridge diverse malen in en uit genomen en ook de houdbaarheidsdatum is ruim voldoende!
Ik ga morgen een nieuwe cartridge proberen in de hoop dat dit wat oplevert en anders lijkt het erop dat ik mijn printer moet vervangen. Wel zonde: 13 maanden oud.

Dank jullie wel voor het meedenken!

Met vriendelijke groet, Sanne

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2013 om 23:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet helemaal vergelijkbaar maar ik had het 2 weken geleden, met 4 kleuren weliswaar. De originele cartridges gekocht en toch telkens: nada. Stond een rood kruis door de kleur Magenta. Gebeld met de helpdesk en er werd me gezegd dat ik met een tissue het stukje wat je dus niet mag aanraken even moest aantippen. En ja, het werkte. Raar, zeker omdat er duidelijk bij staat: niet aanraken met de vingers.

wi
door wibopa - Apr 11, 2013 om 15:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon HP bellen en probleem uitleggen. Na uitwisseling van gegevens stuurt HP een nieuwe c op.

ja
door jannek - Sep 30, 2013 om 20:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van de zwarte cartridge op de HP Photosmart 5515 is wereldwijd bekend, op alle engelse en nederlandse fora kom je het tegen. Het ligt niet aan de cartridge zelf maar aan de printkop en komt opvallend vaak voor ongeveer een maand na het verstrijken van de garantie. Het is dus een veelvoorkomende produktiefout, maar probeer daar HP maar eens van te overtuigen.

Het "zeefje" (als je de cartridge eruit haalt zie je dat in de printer zelf) laten weken met heet water en drogen met een wattenstaafje (paar keer herhalen), printkoppen (paar keer) cleanen, alle stekkers eruit en minimaal een nacht zonder stroom laten staan. Je kunt het proberen, bij sommigen lijkt het te werken.
Beter is: nooit meer HP kopen. Het zijn oplichters.

ni
door nicotralala - Oct 30, 2013 om 12:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing is simpel maar om economische redenen niet door hp verteld ; print inkt eruit halen , hendel rechts omhoog doen , inktspuitkop cartridge eruit halen , een kwartier in heet water leggen , klodders meestal zwarte inkt eruit halen langs zijkanten en even lekker spoelen onder de kraan , vocht eruit slaan , droogdeppen met keukenrol , hij doet het weer perfect !

mm
door mmm337 - Feb 17, 2014 om 21:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem met de HP Deskjet 3070A.
Zwart op nieuwe gehaald niks oude weer er in ook niks.
Terwijl de oude nu 2/3 vol aangeeft.
Zowel de oude als de nieuwe worden herkent.
Maar printen ho maar.

1n
door 1nietje - Jun 5, 2014 om 14:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=san315 schreef op dinsdag 9 apr 2013, 23:15]Beste Kassamensen,

Ik heb een probleem met mijn HP Photosmart 6510.
Vanmorgen heb ik een nieuwe, originele HP, zwarte cartridge geplaatst in de de printer. De kleuren hoefde ik nog niet te vervangen want die zijn nog half vol.
Sindsdien drukt de cartridge geen zwart meer af, alleen maar kleur. Ik heb via "onderhoud apparaat" op "reinig printkoppen" gedrukt. Deze heeft de printkoppen gereinigd en de kleuren kwamen er heel netjes uit, maar geen zwart.
Vervolgens heb ik de cartridge eruit gehaald en het metaal in de printer (de pinnetjes) met wat wasbenzine schoongetipt (met wattenstaafje). Nog steeds drukt de printer helemaal geen zwart of grijs. Wie heeft er een idee? Ik hoor graag van jullie.

1n
door 1nietje - Jun 5, 2014 om 14:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=san315 schreef op dinsdag 9 apr 2013, 23:15]Beste Kassamensen,

Ik heb een probleem met mijn HP Photosmart 6510.
Vanmorgen heb ik een nieuwe, originele HP, zwarte cartridge geplaatst in de de printer. De kleuren hoefde ik nog niet te vervangen want die zijn nog half vol.
Sindsdien drukt de cartridge geen zwart meer af, alleen maar kleur. Ik heb via "onderhoud apparaat" op "reinig printkoppen" gedrukt. Deze heeft de printkoppen gereinigd en de kleuren kwamen er heel netjes uit, maar geen zwart.
Vervolgens heb ik de cartridge eruit gehaald en het metaal in de printer (de pinnetjes) met wat wasbenzine schoongetipt (met wattenstaafje). Nog steeds drukt de printer helemaal geen zwart of grijs. Wie heeft er een idee? Ik hoor graag van jullie.

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag voor de 2e maal hetzelfde probleem. Bij de 1e keer kreeg ik een nieuwe printer van HP, nu zeggen (na een half jaar) dat ik geen garantie meer heb.
Nu wil k het zelf oplossen nav jullie antwoorden, maar lukt nog niet.
@Nicotralala, hoe krijg je de filtertjes los? zowel bij de cartridges als bij in de printer.
Ik hoor graag, zit vlak voor een examen, stressss, als je printer het niet doet.

di_bosco
door di_bosco - Nov 11, 2014 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ineens geen zwarte inkt meer uit je HP printer? Na het verwisselen van de zwarte cartridge doet ie het ineens niet meer. Ook niet na uitgebreide reinigingsprocedures, of weer een nieuwe originele HP cartridge...... Het probleem is dat residuen van de zwarte inkt achterblijven in de spuitmondjes van de printerkop (en bij de 6510 is die er niet eenvoudig uit te halen weet ik uit ervaring).

Eindelijk heb ik nu een oplossing: neem een oude zwarte HP-cartridge en boor een gaatje bovenin (ongeveer ter plekke van de QR-code); met een spuitje kun je er vervolgens Isopropyl-alcohol (IPA) in spuiten (het gaatje moet dus groot groot genoeg zijn voor dat spuitje). Plaats deze cartridge vervolgens in de printer.
(nb. spuitjes en IPA zijn bij de apotheek te koop; evt. te bestellen)

Maak vervolgens een tekstbestand (Word of ander programma); vul 1 A4 met karakters en druk op print; in het afdrukmenu kies eigenschappen (naast je printer); onder de tab papier/kwaliteit kies geavanceerd; bij afdrukken grijstinten selecteer 'alleen zwarte inkt' en kies voor beste bij kwaliteit output. print vervolgens een flink aantal exemplaren. Op een gegeven moment is de printerkop doorgespoeld en kun je je gewone cartridge weer terugplaatsen; je moet dan wel het eerder gemaakte bestand nog een flink aantal keer printen totdat je ziet dat hij het weer doet.

Veel succes er mee en laat even weten of dit bij jou ook werkt.

ge
door gees - Oct 3, 2015 om 11:14
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nu twee HP printers achterelkaar gehad. Toen ze 2 jaar waren en na het installeren van een nieuwe, originele, zwarte cartridge, kwamen er na enkele prints alleen maar wit papier uit. Je googelt, zoekt forums af en je bent er een dag mee druk om printkoppen schoon te maken, op Youtube staan filmpjes hoe je de printers uit elkaar kan halen enz. enz. Ik herinnerde me weer het gezoek voor hetzelfde probleem bij mijn vorige printer. Volgens mij zit er gewoon sjoemelsoftware in.
Ik heb net weer een HP gekocht bij de Aldi waarop 3 jaar garantie garantie is. Je moet er blijkbaar maar mee leren leven.

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2015 om 11:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gees,

Fijn van je om dit in een oud topic te melden.

En tóch koop je weer een HP?

Zou een ander merk genomen hebben. ;-)

ge
door gees - Oct 3, 2015 om 12:56
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 11:52]@gees,

Fijn van je om dit in een oud topic te melden.

En tóch koop je weer een HP?

Zou een ander merk genomen hebben. ;-)

ge
door gees - Oct 3, 2015 om 13:04
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik twijfelde inderdaad, maar hoe kan ik weten dat andere merken tegenwoordig niet sjoemelen? Dus ik koos na ampele overwegingen voor 3 jaar garantie. Wat betreft oud topic: ik kwam hier op terecht met mijn zwarte inkt probleem en ik zal de enige niet zijn. Een mens is nu gewaarschuwd: sla geen nieuwe voorraad cartridges in tegen de tijd dat de printer 2 jaar oud is, maar dit advies komt natuurlijk als mosterd na de maaltijd.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 3, 2015 om 14:00
7182 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gees schreef op zaterdag 3 okt 2015, 13:04]Ik twijfelde inderdaad, maar hoe kan ik weten dat andere merken tegenwoordig niet sjoemelen? Dus ik koos na ampele overwegingen voor 3 jaar garantie. Wat betreft oud topic: ik kwam hier op terecht met mijn zwarte inkt probleem en ik zal de enige niet zijn. Een mens is nu gewaarschuwd: sla geen nieuwe voorraad cartridges in tegen de tijd dat de printer 2 jaar oud is, maar dit advies komt natuurlijk als mosterd na de maaltijd.
Prima advies hoor Gees.
Vr, gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2015 om 14:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de gids van de Consumentenbond van ca februari vorig jaar staat een test over welke printers veel extra inkt gebruiken bij weinig/incidenteel printen en welke niet.