doetinchem
door doetinchem Mar 2, 2010 om 21:07
Computers & telefonie

Gegevens belastingaangifte op een usb stick zetten

Ik dacht een compleet ingevulde belasingaangifte op een usb stick gezet te hebben. Met het aanklikken op de usb stick verscheen de aangifte ook ingevuld op het scherm. Echter op een andere PC blijkt er op de usb stick alleen een snelkoppeling te staan. Wie kan me stap voor stap beschrijven hoe ik de belastingaangifte compleet op een usb stick kan krijgen?

14974 17 Rapporteer

elenay
door elenay - Mar 3, 2010 om 01:14
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Bedankt voor de tip freya, hier

kan ook ik wat mee, groetjes Elena

sc
door scheidsinfo - Mar 4, 2010 om 00:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar wil je de aangifte ook op een ander computer zien.
dus eerst laten installeren op de usb en dan bestand *.IBD opzoeken en over copieeren naar de usb

doetinchem
door doetinchem - Mar 7, 2010 om 10:58
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste mensen,

Ik kom er nog niet uit.Probeer van alles, loop met de usb-stick van de laptop naar de pc en omgekeerd.
I.v.m . de toevoeging .IBD kom ik op een website Uniblue RegistryBooster die zegt dat er op mijn laptop 632 registerfouten zijn. Is dat misschien de oorzaak dat ik het .IBD bestand niet kan openen

freya
door freya - Mar 7, 2010 om 12:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Laat die website verder maar zitten en laat je niet verleiden tot het 'repareren' van registerfouten, dáár heeft het niets mee te maken.

Kun je de aangifte (het .IBD bestand) soms niet vinden? Wellicht dat je bij de mapopties even moet instellen dat je alle bestandsextensies wilt zien.

1. Start de Windows Verkenner
2. Ga naar Extra > Mapopties > tabblad: Weergave
3. Zorg ervoor dat er géén vinkje staat voor de optie: Extensies voor bekende bestandstypen verbergen
4. Klik (Ok)

Kijk of je nu het .IBD bestand kunt vinden en kopieer dat naar de USB-stick.

Freya

doetinchem
door doetinchem - Mar 7, 2010 om 12:56
114 Antwoorden / 137 Vragen

Er staat géén vinkje voor : Extensies voor bekende bestandstypen verbergen
Het .IBD bestand kan ik wel kopiëren op de usb-stick, echter op de andere PC volgt dan de mededeling van bestand niet te openen, zoek op het web..enz.
Ook als ik van de aangifte van de belastingdienst op de andere PC download is er met het bestand .IBD niets te beginnen.

freya
door freya - Mar 7, 2010 om 13:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ehh...je hebt op die 'andere' computer toch wel éérst het belastingprogramma geïnstalleerd?

Freya

freya
door freya - Mar 9, 2010 om 21:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo doetinchem,

Dan heb je inderdaad een snelkoppeling naar je belastingaangifte op je USB-stick gezet. Op je eigen computer zal dat wel werken, aangezien de aangifte dan op je harde schijf kan worden gevonden.

Als je het belastingprogramma opstart kun je via Instellingen zien in welke map de belastingaangifte wordt opgeslagen. Met behulp van b.v. de Windows Verkenner kun je dan het betreffende .IBD bestand vanuit die map naar je USB-stick kopiëren. Dit .IBD bestand is de feitelijke aangifte.

m.vr.gr. Freya

doetinchem
door doetinchem - Mar 9, 2010 om 22:09
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste Freya,
Ik heb de feitelijke aangifte op de usb-stick gezet zoals je 2 mrt 2010 om 21:43 beschreven hebt.
Daarna op de andere PC de belasting aangifte 2009 gedownload en het .IBD bestand vanaf de usb-stick bij mijn documenten gezet.
Om de gegevens ook werkelijk in het aangifte programma te krijgen had ik eerst niet in de gaten hoe dat moest, daar zat het probleem.
Met het openen van de belastinaangifte via de snelkoppeling staat op het eerste blad van de belastingaangifte open bestand, kies daarna voor een eerder ingevulde en bewaarde aangifte over 2009 en de gegevens die via de usb-stick zijn overgebracht staan op de staan in de aangifte.

Doetinchem

freya
door freya - Mar 9, 2010 om 22:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het gelukt is en nog bedankt voor het terugmelden.

Freya

gabriele
door gabriele - Nov 19, 2010 om 23:16
107 Antwoorden / 2 Vragen

ook ik heb dat probleem heb het op een externe schijf gezet en kan het daar niet openen IBD bestand maar ik durf het niet over te zetten weet niet hoe dat moet heb wel het program van de belasting weer op computer maar de bankrekeningen zijn dan niet ingevuld stom ik had het moeten printen !!!! helaas

stacey
door stacey - Nov 5, 2012 om 16:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Dat hij hem op jouw pc wel correct opent is logisch hij koppeld het met de gegevens die reeds op je pc staan, op een andere pc vindt hij geen gevens.

Weet niet hoe je het gedaan hebt.......
Heb het nooit geprobeerd, maar probeer het eens zo:

Je kunt bij Instellingen(in aangifte) kiezen waar het op te slaan, probeer het dan eens op je usb op te slaan ipv op je pc.
Of anders de map waar het reeds in staat ( te zien bij Instellingen) compleet Kopieren op je usb.

Succes,

pi
door pietjdevos - Mar 3, 2013 om 07:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Win7 shit (hang naar het oudeJ) , op eerdere OS zoals XP , kreeg je door verkenner een 'tree" waarop de inhoud van je PC stond in een rijtje overzichtelijk onder elkaar
onder Belasting stond de hele rits deze klikte je aan met de ctrl toets ingedrukt dan had je ze
allemaal .IBD en wat er bijhoort en dan een copie naar een USB (stick what ever)
zo heb ik alle belsting programma,s bewaart
Nu weet ik het niet meer , het overzicht op je PC ben je helemaal kwijt
zo,n belasting prog. is niet te kopieren ,volgens mij is het genest en waar de rest is ,wie helpt

PietJ

jantje7
door jantje7 - Mar 3, 2013 om 08:28
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Volgorde:
Download IB 2012
Zodra dit gaat installeren kunt u via "bladeren" de locatie opgeven (USB-stick)
Dan de gegevens downloaden met je DigiD code.
Na even controleren afsluiten.
De snelkopeling op scherm kan worden verwijderd.
Programma kan worden geopend via verkenner op "IB toepassingen" dubbel te klikken.
Let op , als je een 2e persoon dowload wordt de 1e overschreven.
Deze kan wel op de harde schijf van pc worden gezet.

Jantje

ka
door kassaguus - Jan 29, 2014 om 14:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Belastinggegevens omzetten naar andere pc! Kort en krachtig!
1.Ga naar: Verkenner - deze computer - kies C station.
2.Open C - kies Program files en open deze.
3.Nu moet er een Map staan Belastingdienst.
4.kopieer deze Belastingdienstmap en plak hem op de USBstick.
5 Plaats dit in je andere PC, dat mag zelfs in je map Documenten of afbeeldingen, maakt niets uit.
6 Na deze kopie gemaakt te hebben ga je naar de plaats waar de belastingdienstmap staat en open deze.
7.Nu zie je (als het goed is) alle mappen van ieder ingevuld belastingjaar staan.
8. Open een willekeurig jaar en klik(dubbel) op het gekleurde jaaricoon met tekst ib.jaar?
9. Nu moet het betreffende belastingjaar zich openen, maar het scherm zal niet ingevuld zijn, dat is leeg.
10. kies nu rechtsonder in de beeldbalk: Open bestand
11. Nu komt er een klein venster waarin je kunt kiezen de tekst: een eerder ingevulde en bewaarde aangifte over (jaar) , kies daarna akkoord.
12. na dit gekozen te hebben komt er een nieuw venster waar jou bestandsnaam van DAT belastingjaar in staat.
13. Als je dat opent komen de ingevulde gegevens in beeld.
14. bij herhaald openen van dit betreffende belastingjaar zullen de gegevens aanwezig blijven.

Deze zelfde reeks handelingen kun je ook maken met een ander bewaard belastingjaar.
Maar het belangrijkste is dat je altijd minimaal de laatste 2 belastingjaarmappen in je nieuwe pc hebt staan waar de belasting en meerdere instanties met terugwerkende kracht mee werken.
Ik hoop dat het u lukt!
Groetjes Guus

doetinchem
door doetinchem - Jan 29, 2014 om 14:58
114 Antwoorden / 137 Vragen

dank je kassaguus, het is gelukt. Mijn eerste vraag was van maart 2010. Toevallig heb ik een nieuwe laptop en had ik weer het probleem van hoe krijg ik de gegevens van het belastingjaar 2012 op de nieuwe laptop. De oude laptop was stuk en met de harde schijf uit de oude laptop is het nu gelukt.

xa
door xap2 - Feb 5, 2015 om 17:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Link:

omschrijving:

Als u de aangifte hebt verzonden, dan blijven de gegevens bewaard op uw computer. Misschien hebt u deze nog nodig, bijvoorbeeld om studiefinanciering, huur- of zorgtoeslag aan te vragen.

Wilt u de digitale versie van uw aangifte later nog eens bekijken? Dat kan alleen als u ook het aangifteprogramma op uw computer hebt staan. U kunt uw ingevulde aangifte ook printen.

Windows

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in de volgende map:

\Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2013\. U kunt de map wijzigen via de knop 'Instellingen' in het aangifteprogramma.

De naam van het bestand bestaat uit de eerste 8 cijfers van uw burgerservicenummer en de extensie 'IBD'. Als u samen met uw fiscale partner aangifte doet, worden de gegevens opgeslagen onder de eerste 8 cijfers van uw burgerservicenummer.

Apple

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in uw home-directory.

Linux

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in uw home-directory.

============================

U moet dus de databestanden waarin uw gegevens hebt ingevuld.
Zoals hier boven vermeld staat waar deze te vinden zijn.
Ook mee copieren anders heeft u aan het programma niets.

Het programma kan u in zijn geheel copieren naar de USB stick.
Heeft u dit programmatje niet meer, hieronder de link:

xa
door xap2 - Feb 5, 2015 om 17:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Link:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_doen_over_2013/aangifte_doen_met_aangifteprogramma/uw_digitale_aangifte_bewaren

omschrijving:

Als u de aangifte hebt verzonden, dan blijven de gegevens bewaard op uw computer. Misschien hebt u deze nog nodig, bijvoorbeeld om studiefinanciering, huur- of zorgtoeslag aan te vragen.

Wilt u de digitale versie van uw aangifte later nog eens bekijken? Dat kan alleen als u ook het aangifteprogramma op uw computer hebt staan. U kunt uw ingevulde aangifte ook printen.

Windows

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in de volgende map:

\Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte inkomstenbelasting\2013\. U kunt de map wijzigen via de knop 'Instellingen' in het aangifteprogramma.

De naam van het bestand bestaat uit de eerste 8 cijfers van uw burgerservicenummer en de extensie 'IBD'. Als u samen met uw fiscale partner aangifte doet, worden de gegevens opgeslagen onder de eerste 8 cijfers van uw burgerservicenummer.

Apple

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in uw home-directory.

Linux

Het bestand met uw gegevens wordt standaard opgeslagen in uw home-directory.

============================

U moet dus de databestanden waarin uw gegevens hebt ingevuld.
Zoals hier boven vermeld staat waar deze te vinden zijn.
Ook mee copieren anders heeft u aan het programma niets.

Het programma kan u in zijn geheel copieren naar de USB stick.
Heeft u dit programmatje niet meer, hieronder de link:
http://www.seniorweb.nl/tip/44482/computertip-oude-belastingaangifte-openen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/hoe_werkt_inkomstenbelasting/aangifte_doen/welke_aangifte_moet_u_gebruiken/aangifteprogrammas