mumble
door mumble Oct 1, 2014 om 00:07
Geldzaken & recht

Gegevens misbruik

.
Hallo Forum leden
Mijn vraag is, wat te doen bij misbruik van je gegevens.
Iemand kent mijn gegeven(met toenmalig toestemming ) wat noodgedwongen was, en ja ik weet het is stom. Achteraf
Maar had zelf geen internet en sommige dingen moesten gewoon doorgaan.
Maar nu wil het (jammer genoeg einde vriendschap) dat ik hen ervan verdenk mijn gegevens te misbruiken en ik snap het hot en Gmail kunnen gehackt worden maar niet rek nr. ABN en huis tel en ook nog 06 nummer
En ja die kennen zij als enige, zelfs mijn fam. weet het niet
ook heb ik de politie al gebeld maar krijg te horen dat ze er niets mee kunnen
want het is nog geen misdrijf

Kan iemand mij hiermee helpen behalve het juridisch loket
Uiteraard ligt dit wel voor de hand

Met vriendelijke groeten
Fred

1661 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 1, 2014 om 00:21
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is te weten waar dit "misbruik" uit bestaat. Zij kunnen zonder uw bankpas, pincode en e.dentifier geen toegang krijgen tot uw bankrekening. Wat zij met uw telefoonnummer en mobiele nummer zouden kunnen doen is mij niet geheel duidelijk.
Hotmail en Gmail kunnen niet zomaar gehacked worden. In 9 van de 10 gevallen is men slordig geweest met het afschermen van de inlog gegevens of heeft men het wachtwoord te eenvoudig gehouden.

mumble
door mumble - Oct 1, 2014 om 00:24
20 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:21]Van belang is te weten waar dit "misbruik" uit bestaat. Zij kunnen zonder uw bankpas, pincode en e.dentifier geen toegang krijgen tot uw bankrekening. Wat zij met uw telefoonnummer en mobiele nummer zouden kunnen doen is mij niet geheel duidelijk.
Hotmail en Gmail kunnen niet zomaar gehacked worden. In 9 van de 10 gevallen is men slordig geweest met het afschermen van de inlog gegevens of heeft men het wachtwoord te eenvoudig gehouden.

alfatrion
door alfatrion - Oct 1, 2014 om 00:27
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het probleem?

ph
door philip36 - Oct 1, 2014 om 00:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt uw inlogcodes van uw bankrekening toch veranderen.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2014 om 00:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe is er dan gehackt? Wat is er precies aan de hand? Hoe is of wordt er misbruik van uw gegevens gemaakt volgens u?
U kunt direct alvast de wachtwoorden van uw bank, Hotmail en Gmail wijzigen.
Hoezo is het telefoonnummer (van de vaste telefoonlijn?) en het 06 nummer gehackt? Dat kan toch niet?
Wat is er overigens mis met het juridisch loket?

mumble
door mumble - Oct 1, 2014 om 00:36
20 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:21]Van belang is te weten waar dit "misbruik" uit bestaat. Zij kunnen zonder uw bankpas, pincode en e.dentifier geen toegang krijgen tot uw bankrekening. Wat zij met uw telefoonnummer en mobiele nummer zouden kunnen doen is mij niet geheel duidelijk.
Hotmail en Gmail kunnen niet zomaar gehacked worden. In 9 van de 10 gevallen is men slordig geweest met het afschermen van de inlog gegevens of heeft men het wachtwoord te eenvoudig gehouden.n

Sorry swat1500

Er ging wat fout, maar zonder bankpas kan een ieder wel degelijk een abbo aangaan
En ik ben ook wel afschermend geweest ,alleen had ik toen hulp nodig
dus gehackt is van mij uit dan een te groot woord
maar door de hulp zijn mijn nummers ook bekend , en die worden ook misbruikt
en via het een of ander kan je zomaar een ander ww aanvragen en beide wel blokkeren
en ik had echt geen eenvoudig wachtwoord deze was cijfers en letters groot of klein

mumble
door mumble - Oct 1, 2014 om 00:46
20 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:34]Hoe is er dan gehackt? Wat is er precies aan de hand? Hoe is of wordt er misbruik van uw gegevens gemaakt volgens u?
U kunt direct alvast de wachtwoorden van uw bank, Hotmail en Gmail wijzigen.
Hoezo is het telefoonnummer (van de vaste telefoonlijn?) en het 06 nummer gehackt? Dat kan toch niet?
Wat is er overigens mis met het juridisch loket?

wat er aan de hand is ,is dat (kennissen ) misbruik maken van het vertrouwen die ze hadden
en dus met het oude nummer zonder iban toch nog een abbo kunnen afsluiten
en het zijn de enigste die al mijn gegevens kennen met ook mob en sinds apr de huisnummer tel die ik heb
en die heb ik pas vanaf april en niemand kent die verder

mumble
door mumble - Oct 1, 2014 om 00:53
20 Antwoorden / 3 Vragen

.philip36

dat hoef ik niet te doen want zonder random reader doe je niets
maar top dat je mee denkt maar ook alle andere zijn de ww verdwenen en ja dat kan zomaar
als je de mail adres kent
en vooral hotmail en gmail
dan is het aan klikken en ww kwijt
en doe je dat bij beide
dan ontstaat er een probleem

mumble
door mumble - Oct 1, 2014 om 00:58
20 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 1 okt 2014, 00:34]Hoe is er dan gehackt? Wat is er precies aan de hand? Hoe is of wordt er misbruik van uw gegevens gemaakt volgens u?
U kunt direct alvast de wachtwoorden van uw bank, Hotmail en Gmail wijzigen.
Hoezo is het telefoonnummer (van de vaste telefoonlijn?) en het 06 nummer gehackt? Dat kan toch niet?
Wat is er overigens mis met het juridisch loket?

sorry aurora1

er is niets mis met het juridisch loket
maar ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen, waarom het geen aangifte op een normale wijze kan zijn??
en dat ik niet naar het juridisch loket hoef

door 1953 - Oct 1, 2014 om 03:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat werd misbruikt? Aanvraag mobiele telefoon o.i.d.?

ph
door philip36 - Oct 1, 2014 om 09:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

ik zou maar snel naar uw bank gaan en die random reader laten blokkeren.