ba
door bank14it Jun 11, 2015 om 16:24
Vrije tijd & tuin

Geklungel en bestelduur

in mei 2014 hebben wij een lounche set gekocht bij Garden life style. Al snel ontstonden er vlekken op de all-weather kussens die er niet meer uit gingen. Nu is garden life style zonder meer bereid om alles op te lossen. Ze erkennen dat de kussens niet goed behandeld zijn geweest. Maar door wachttijden van de bestellingen van acht tot tien weken (alles moet uit China komen), door vergeten te bestellen en het maken van fouten zijn de problemen nog steeds niet opgelost. Ik heb nu nieuwe hoezen maar de binnenkussens waren ook verteerd en die waren niet besteld. We zijn nu een jaar verder en de vulling van de rug kussens zit voor voorlopig in plastic vuilnis zakken die door de hoezen heen schijnt en knispert. Ook zit de bekleding van de zitkussens niet meer strak. Ik wil eigenlijk als genoegdoening een deel van mijn geld terug. Op mijn mail hierover is niet gereageerd. Mijn vraag is of er een juridische basis is waarop ik een deel van mijn geld terug kan krijgen.

1805 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jun 11, 2015 om 16:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

**Mijn vraag is of er een juridische basis is waarop ik een deel van mijn geld terug kan krijgen. **

Ja, die is er. U heeft een product geleverd gekregen dat niet aan de overeenkomst beantwoordt, dat is ook door de verkoper toegegeven. Het is non-conform product, ook wel ondeugdelijk/gebrekkig genoemd.

Als een product non-conform is, heeft u recht op vervanging of herstel. Is dat niet mogelijk, dan kunt u de overeenkomst ontbinden waarbij het artikel terug gaat naar de verkoper en u uw betaling terugkrijgt.

Maar wat nu als die vervanging/herstel erg lang duurt? Ook daar is in de wet in voorzien.

art 7:21 lid 3 BW
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

lid 1 is vervanging of herstel.

Nu deze klacht inmiddels al een jaar bezig is, kunt u de overeenkomst ontbinden.
Het is mij niet duidelijk of de meubels los van de kussens staan, of dat ze apart zijn gekocht. In ieder geval is het meer dan redelijk om het geld voor de kussens vergoed te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2015 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Volgens mij wil de Ts naast nieuwe kussens ook nog een deel van het geld terug. En dat zal niet gaan.

zoekster
door zoekster - Jun 11, 2015 om 17:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@tijger1, dat had ik me ook al bedacht.

Eventueel kunt u eerst nog een ingebrekestelling sturen, waarbij u een termijn stelt (hou het krap bijv. 10 dagen) waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. Gebeurt dat niet binnen die 10 dagen, dan (zo stelt u) ontbindt u (een deel van) de overeenkomst.

Je zit altijd veiliger met een ingebrekestelling, al is het natuurlijk zonneklaar dat deze verkoper allang in verzuim is.

Als u uw vraag bedoelde in de zin van, heb ik recht op 'wachtgeld'? Nee dat niet. Het is of herstel/vervanging of ontbinding.

Ik kan de verkoper overigens alleen vinden bij Buitenhof tuinmeubelen. Die is aangesloten bij het Thuiswinkel keurmerk. Via dit keurmerk een klacht indienen is wellicht ook nog raadzaam. klik HIER

Wel iets vreemds als ik op het logo klik kom ik niet bij Thuiswinkel waarborg terecht. Hmm. Ik vraag me af of dat lidmaatschap klopt. Ga dat ook eens na.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer