Geklungel en bestelduur
in mei 2014 hebben wij een lounche set gekocht bij Garden life style. Al snel ontstonden er vlekken op de all-weather kussens die er niet meer uit gingen. Nu is garden life style zonder meer bereid om alles op te lossen. Ze erkennen dat de kussens niet goed behandeld zijn geweest. Maar door wachttijden van de bestellingen van acht tot tien weken (alles moet uit China komen), door vergeten te bestellen en het maken van fouten zijn de problemen nog steeds niet opgelost. Ik heb nu nieuwe hoezen maar de binnenkussens waren ook verteerd en die waren niet besteld. We zijn nu een jaar verder en de vulling van de rug kussens zit voor voorlopig in plastic vuilnis zakken die door de hoezen heen schijnt en knispert. Ook zit de bekleding van de zitkussens niet meer strak. Ik wil eigenlijk als genoegdoening een deel van mijn geld terug. Op mijn mail hierover is niet gereageerd. Mijn vraag is of er een juridische basis is waarop ik een deel van mijn geld terug kan krijgen.
**Mijn vraag is of er een juridische basis is waarop ik een deel van mijn geld terug kan krijgen. **
Ja, die is er. U heeft een product geleverd gekregen dat niet aan de overeenkomst beantwoordt, dat is ook door de verkoper toegegeven. Het is non-conform product, ook wel ondeugdelijk/gebrekkig genoemd.
Als een product non-conform is, heeft u recht op vervanging of herstel. Is dat niet mogelijk, dan kunt u de overeenkomst ontbinden waarbij het artikel terug gaat naar de verkoper en u uw betaling terugkrijgt.
Maar wat nu als die vervanging/herstel erg lang duurt? Ook daar is in de wet in voorzien.
art 7:21 lid 3 BW
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
lid 1 is vervanging of herstel.
Nu deze klacht inmiddels al een jaar bezig is, kunt u de overeenkomst ontbinden.
Het is mij niet duidelijk of de meubels los van de kussens staan, of dat ze apart zijn gekocht. In ieder geval is het meer dan redelijk om het geld voor de kussens vergoed te krijgen.
Volgens mij wil de Ts naast nieuwe kussens ook nog een deel van het geld terug. En dat zal niet gaan.
@tijger1, dat had ik me ook al bedacht.
Eventueel kunt u eerst nog een ingebrekestelling sturen, waarbij u een termijn stelt (hou het krap bijv. 10 dagen) waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. Gebeurt dat niet binnen die 10 dagen, dan (zo stelt u) ontbindt u (een deel van) de overeenkomst.
Je zit altijd veiliger met een ingebrekestelling, al is het natuurlijk zonneklaar dat deze verkoper allang in verzuim is.
Als u uw vraag bedoelde in de zin van, heb ik recht op 'wachtgeld'? Nee dat niet. Het is of herstel/vervanging of ontbinding.
Ik kan de verkoper overigens alleen vinden bij Buitenhof tuinmeubelen. Die is aangesloten bij het Thuiswinkel keurmerk. Via dit keurmerk een klacht indienen is wellicht ook nog raadzaam. klik HIER
Wel iets vreemds als ik op het logo klik kom ik niet bij Thuiswinkel waarborg terecht. Hmm. Ik vraag me af of dat lidmaatschap klopt. Ga dat ook eens na.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer