nonjas
door nonjas Mar 14, 2012 om 14:46
Huishouden & energie

Gekocht bij thuiswinkel otto wacht bijna jaar op artikel

Beste lezer,

Ik ben wanhopig heb vorig jaar Juni een eethoek besteld en betaald. Na 6 weken geleverd blijkt de verkeerde te zijn. De eethoek werd opgehaald (inmiddels onze oude opgehaald door second hand) Mededeling levertijd wederom 6 weken. Na 6 weken niets meerdere malen gebeld zou terug gebeld worden hoor niets opeens een mail op Zondag levertijd Sept. September wederom mail op zondag levertijd December. Meerder malen bellen geen reactie meerder malen mailen geen reactie. Thuiswinkel organisatie contact mee opgenomen eindelijk wordt er contact met ons opgenomen ze zouden zo snel mogelijk leveren. Nou niet dus eind Dec een mail wederom op Zondag levertijd eind Januari ik ben radeloos weer bellen krijg weer geen contact. Woest ben ik ik heb betaald 500 euro daarnaast niet te spreken over de telf kosten 0.50 cent per minuut werd geregeld half uur in de wacht gehouden en nog geen stap verder. Nadat ik 5de mail verstuurd heb via klachten formulier belt mevrouw Ine Oerlemans ze neemt de zaak zeer serieus en in behandeling gaat alles eraan doen dat wij zo snel mogelijk onze eethoek krijgen ook omdat wij een kindje van 2 jaar hebben en graag zelf wil eten wat onmogelijk is omdat wij geen eethoek bezitten sinds 3 kwart jaar. Eind Februari nog niets wel weer een mail levering eind Maart janken kan ik wel. Nu afgelopen zondag wederom een mail levering eind April ik bel het telf nummer van mevr oerlemans krijg al 3 dagen antwoord apparaat verzoek haar dringend contact met mij op te nemen ik wordt gewoon weer genegeerd ik weet het niet meer heb allerlei instantie ingeschakeld voor hulp,ben 500 euro armer en heb niets hoe is het mogelijk van zo'n groot bedrijf Otto kunnen jullie mij helpen??

1524 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2012 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou me niks verbazen als die eethoek allang niet meer leverbaar is.

Wat je zou moeten doen, is de koopovereenkomst annuleren omdat zij niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd en de koopsom binnen 14 dagen terug eisen op je rekening.

Ieder bedrijf maakt wel eens een misser, maar het is me al vaker opgevallen dat Otto amateuristisch zooitje is.

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 15:10
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat heb jij een geduld. Ik had allang geannuleerd en een andere eethoek gekocht.

freya
door freya - Mar 14, 2012 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels al 9 maanden.......
In die tijd kun je een hele zwangerschap doormaken vanaf conceptie tot geboorte.... Nog even en je kind verlaat het ouderlijk huis zonder ooit een eethoek gezien te hebben......

Inderdaad, een aangetekende brief sturen en de koop ontbinden. Dat zo'n firma zelf niet besluit om de koop ongedaan te maken..... Nee, gewoon lekker de klant aan het lijntje houden, het geld is immers toch al binnen.....

Freya

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 14, 2012 om 16:33
355 Antwoorden / 1 Vragen

En nooit meer (volledig) vooraf betalen.

(Eh, dat je kind van twee niet zelf kan leren eten omdat je geen eethoek hebt, is natuurlijk onzin.)

tdehond
door tdehond - Mar 14, 2012 om 16:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Schriftelijk aangetekend de aankoop annuleren en verzoeken het geld binnen uiterlijk 30 dagen op uw rekening te storten.

Dit is nog eens een oefening van geduld.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2012 om 17:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

beste nonkas, ik heb mevrouw Ine Oerlemans een e-mail gestuurd; of het iets uithaalt? Geen idee. Zou inderdaad maar doen wat bovenstaande forumleden adviseren: meer dan schandalig en jij hebt wel een beetje teveel geduld (gehad, naar ik hoop), genoeg is genoeg.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2012 om 17:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 14 mrt 2012, 17:05]ik heb mevrouw Ine Oerlemans een e-mail gestuurd

Heb jij haar mailadres dan?

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 17:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

off topic.

Dit zomaar een email sturen naar een ter discussie staande bedrijf roept toch steeds wat vragen bij mij op. het kan zijn dat ik fout zit maar ik vind het wel een opmerkelijke eigenmachtigheid waar ik steeds weer van opkijk. Daar zou toch een bepaald persoon voor aangewezen moeten zijn. Of, ben ik nu heel erg ouderwets?

Zwemmer

freya
door freya - Mar 14, 2012 om 17:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@zwemmer:

Wat is daar dan mis mee? De meeste bedrijven zitten tegenwoordig zelf ook op het internet en speuren de diverse fora af naar topics over 'hun' bedrijf. Ze dan een mailtje sturen en even naar dit topic verwijzen bespoedigt de zaak alleen maar.
Ik doe dat ook wel eens (ook via twitter) en de meeste bedrijven bedanken je er ook nog voor dat je ze erop hebt gewezen. Kortom, ik zie het probleem niet.

Freya

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 17:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is moeilijk te zeggen. Misschien is het een struikelpunt omdat ik gewend ben dat iemand een bepaalde status/titel heeft binnen een bedrijf en zich daarmee kan profileren. Maar als het zo toegaat vind ik het best. Ik vroeg mij het al eerder af. Het zal wel een gewenningszaak zijn.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2012 om 18:07
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 14 mrt 2012, 17:18][quote=tenormin schreef op woensdag 14 mrt 2012, 17:05]ik heb mevrouw Ine Oerlemans een e-mail gestuurd

Heb jij haar mailadres dan?

Ik heb op eigen naam (klant van OTTO) en nummer deze mevrouw aangeschreven. Krijg helaas zojuist de algemene mail terug: we zullen uw e-mail binnen 2 dagen beantwoorden.
Maar ja, klant of niet, dit is een automatisch antwoord, helaas.

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 19:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@freya, maar het staat toch beter als men om te bemiddelen met een varakassa-account kontakt opneemt met een bedrijf. Of zit ik er weer naast?

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2012 om 19:12
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: @zwemmer, ik heb dit (zonder dit dan op de site te vermelden) vaker gedaan en dan kwamen er wel reacties. Het is niet meer zo ongewoon. Met OTTO blijft het hoe dan ook (al eerder geprobeerd) een moeilijker zaak, meestal reageren zij helemaal niet op de site en krijg ik een e-mail (over 2 dagen dus) met allerlei mooie verhalen. Deze zaak is niet kien om goede naam te handhaven. En Wehkamp doet het weer anders, zonder logo o.i.d. maar reageert wel (de Rijdende Rechter b.v.). Nee, je zit er niet naast, het is je gevoel. Maar tijden veranderen en het gebeurt vaker dat een forumlid (niet alleen freya) contact opneemt. Dat hij/zij twittert kan in mijn geval van doen een nadeel zijn. Twitteren is in. E-mail is langzamer.

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 19:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

of topic

@tenormin. Da's duidelijk. Ik krijg wel de indruk dat het niet zo goed gaat met Otto waar ik
overigens meer kwaliteits- dan boekhoudproblemen heb ervaren. Vandaag zie ik een dagaanbieding met van 10% korting. Dat slaat alleen maar aan op grotere artikelen.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 19:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

.....artikelen met een 'hogere' waarde bedoel ik natuurlijk.

nonjas
door nonjas - Mar 22, 2012 om 23:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nonjas schreef op woensdag 14 mrt 2012, 14:46]Beste lezer,

Ik ben wanhopig heb vorig jaar Juni een eethoek besteld en betaald. Na 6 weken geleverd blijkt de verkeerde te zijn. De eethoek werd opgehaald (inmiddels onze oude opgehaald door second hand) Mededeling levertijd wederom 6 weken. Na 6 weken niets meerdere malen gebeld zou terug gebeld worden hoor niets opeens een mail op Zondag levertijd Sept. September wederom mail op zondag levertijd December. Meerder malen bellen geen reactie meerder malen mailen geen reactie. Thuiswinkel organisatie contact mee opgenomen eindelijk wordt er contact met ons opgenomen ze zouden zo snel mogelijk leveren. Nou niet dus eind Dec een mail wederom op Zondag levertijd eind Januari ik ben radeloos weer bellen krijg weer geen contact. Woest ben ik ik heb betaald 500 euro daarnaast niet te spreken over de telf kosten 0.50 cent per minuut werd geregeld half uur in de wacht gehouden en nog geen stap verder. Nadat ik 5de mail verstuurd heb via klachten formulier belt mevrouw Ine Oerlemans ze neemt de zaak zeer serieus en in behandeling gaat alles eraan doen dat wij zo snel mogelijk onze eethoek krijgen ook omdat wij een kindje van 2 jaar hebben en graag zelf wil eten wat onmogelijk is omdat wij geen eethoek bezitten sinds 3 kwart jaar. Eind Februari nog niets wel weer een mail levering eind Maart janken kan ik wel. Nu afgelopen zondag wederom een mail levering eind April ik bel het telf nummer van mevr oerlemans krijg al 3 dagen antwoord apparaat verzoek haar dringend contact met mij op te nemen ik wordt gewoon weer genegeerd ik weet het niet meer heb allerlei instantie ingeschakeld voor hulp,ben 500 euro armer en heb niets hoe is het mogelijk van zo'n groot bedrijf Otto kunnen jullie mij helpen?? Ik moet even een retivicatie geven ivm de afhandeling van Ine Oerlemans. Afgelopen Maandag nam mevrouw contact met mij op dat ze de hele zaak ten zeerste betreurd vooral het feit dat ze nu pas weer contact op nam met mij. Aan haar stem hoorde ik dat ze niet zo goed klonk en dat bevestigde Ine Oerlemans ze was de gehele week flink ziek geweest bevangen door de griep. Na meerdere malen excuses deelt ze mede dat onze eethoek dank zijk mevrouw Oerlemans dinsdag eindelijkj geleverd wordt.!! Wij zijn helemaal blij en vooral met mevrouw Oerlemans dit is een medewerkster die alles in staat heeft gesteld om de bestelling met spoede uitegeleverd wordt. Het bedrijf Otto verdient absoluut geen schoonheids prijs hoe men met ons omgegaan is. De enige die al het mogelijke en afspraken na gekomen is is mevrouw Oerlemans. Bij deze rectivicatie aangaanden mevrouw Ine Oerlemans medewerkster van otto die niet alleen voor de klant gaat maar voor het bedrijf, om fouten te herstellen.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2012 om 23:57
16828 Antwoorden / 108 Vragen

fijn nonjas, kreeg e-mail van Otto terug, gelukkig is woord gehouden (ze reageren niet op de site) dat ze contact zouden opnemen. Hoe OTTO regeert doet eigenlijk niet ter zake, dat er is gereageerd is het belangrijkste. Mission completed, toch?

freya
door freya - Mar 23, 2012 om 09:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm.... 'geleverd wordt', dus er is nog niets geleverd....?
Lijkt mij nog een beetje vroeg voor een juichstemming.....

Freya