kv
door kvand Jan 24, 2014 om 17:07
Voeding & gezondheid

Geld niet terug!

Ik ben laatst wezen shoppen met een vriendin. Wij kwamen is een leuk winkeltje met echte merk tassen. De verkoopster verzekerde mij dat dit een echte Louis Vuitton tas was. Ik was helemaal in de zevende hemel, hij was dan wel tweedehands maar zag er nog goed uit. Eenmaal thuis aangekomen kwam ik er achter dat het een mooie namaak is!
Ik heb gelijk dezelfde dag de verkoopster nog gebeld om te zeggen dat de tas nep is en ik mijn geld terug wil. Zij vertelde mij dat dit niet kan. Er staat nergens op hun website dat je je geld niet terug kan krijgen en dit is mij ook niet verteld bij de verkoop van de tas. Ook hing er geen bordje bij de kassa.
Klopt het dat ik mijn geld terug kan krijgen? En hoe moet ik dit aanpakken?

14476 55 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2014 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Normaliter heeft ze gelijk, koop is koop in een winkel. Hier speelt echter iets anders, u heeft niet gekregen wat u dacht te kopen, namelijk een echte Louis Vuitton tas. Terwijl de verkoopster u dat wel verzekerde. Wat staat er op de bon?

Voor zover ik weet is het nog steeds verboden om namaak artikelen te verkopen in Nederland, dus als ze transactie niet wenst terug te draaien dan kunt dreigen met maatregelen als het inschakelen Louis Vuitton of wie het recht heeft deze tassen te verkopen in Nederland.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kvand,

Normaal gesproken is koop=koop en kun je geen geld terug krijgen.

Maar .... in dit geval is jou de tas verkocht als echt en blijkt het een 'nepper' te zijn.
En dat is wel reden om je geld terug te krijgen.

Gelijk hebben en gelijk krijgen is echter een verschillende zaak.

Volgens mij mogen ze geen namaak verkopen.
Zou daar maar naar verwijzen.

Suc6

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2014 om 19:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo, kvand, als je in de winkel niet verder komt en het NEE blijft, zoek eens waar de echte Louis Vuitton gemaakt worden en maak aan hen duidelijk waar de nepper van hun merk te koop is onder het mom van ECHT. Misschien heeft dat enige invloed?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 24, 2014 om 19:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja waarom heeft u bij aankoop niet gelijk de zaak gecontroleerd? Te goed van vertrouwen en de woorden van de verkoopster voor waarheid aangenomen.Jammer voor u dat u geen bewijzen heeft van de woorden van de verkoopster wan dan zou u wel verhaal kunnen halen.

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 19:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Een echte heeft een andere prijs als een nepper. Wat heeft u betaald? Als dit overduidelijk een prijs is voor een nepper, heeft u een andere situatie als dat u een prijs van een echte voor een nepper heeft betaald. Overigens, weet u zeker, door bewijzen gestaafd, dat het een nepper is?

kv
door kvand - Jan 24, 2014 om 19:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 19:14]Ja waarom heeft u bij aankoop niet gelijk de zaak gecontroleerd? Te goed van vertrouwen en de woorden van de verkoopster voor waarheid aangenomen.Jammer voor u dat u geen bewijzen heeft van de woorden van de verkoopster wan dan zou u wel verhaal kunnen halen.

Ik was met een vriendin, zij heeft precies hetzelfde gehoord. Dit lijkt mij voldoende?

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 19:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U mag dan beiden het zelfde gehoord hebben, maar wie heeft geconstateerd dat het een nepper was en wat heeft u betaald? zie post van 19.14 uur

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2014 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

A. Het gaat om een tweede hands, dus de prijs zal sowieso lager liggen dan een nieuwe en echte Louis Vuitton.
B. Volgens TS verzekerde de verkoopster dat het om een echte ging.

Naar mijn mening hoef je er dan niet meer over te twijfelen. Louis Vuitton heeft zelfs de film The Hangover II geprobeerd aan te klagen om dat er volgens hen een nepper in die film zat, dus deze verkoopster zullen ze ook vast graag willen spreken.

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 19:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De prijs van een tweedehands nepper is toch minimaal anders als een tweedehands echte.
Als een tweedehands echte wordt aangeboden voor 100 euri's, weet je dat je belazerd wordt.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2014 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe weet u zo zeker dat het nep is en erkent de winkel nu ook dat het nep is?

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 22:07
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Van de site geplukt:

Louis Vutton tassen zijn ontzettend exclusief, verwacht dan ook nooit dat je korting zult krijgen of dat er ergens tassen in de uitverkoop staan. Als je ergens een Louis Vutton tas tegenkomt die toch ongelofelijk http://c2.plzcdn.com/ZillaIMG/d3e48538a69615c9a793e196f36e6bef.jpgcheap is in vergelijking met de originele prijs dan kun je je ongeboren kind erom verwedden dat dit een nep versie van de desbetreffende tas is. Koop dus nooit een LV tas via een obscure webshop op het internet of via een markt kraampje. De normale prijzen van een Louis Vutton tas liggen gemiddeld tussen de 750 euro en 1000 euro dus als je er eentje weet te vinden die goedkoper is heb je bijna zeker te maken met een nepuitvoering. Ook al zijn de fakes bijna niet van de echte te onderscheiden, de echte kenners spotten van een aantal meter al een neptas. Bovendien zullen de replica’s na een korte tijd al van ellende uit elkaar vallen. De enige echte plekken waar je 100 procent authentieke LV tassen en accessoires kunt kopen is rechtstreeks uit hun eigen winkels.

Nu ben ik net zoals anderen hier benieuwd wat de vraagsteller (TS genoemd) nu betaalt heeft.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2014 om 22:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

tweede hands. Zo, dat is een smak geld voor een occassion, maar dan heb je wel een echte.

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 23:23
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk is KvanD lekker de blitz aan het maken, met tas en wel. Antwoorden komen er niet.

kv
door kvand - Jan 25, 2014 om 11:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 23:11]Als men dat voor een tweedehands "tassie" uitgeeft, heeft men ook wel een dure advocaat en hoeft men zijn vraag niet op het Kassa forum te stellen ;-).

.. Mensen, als je geen antwoord hebt op mn vraag ga dan ook niet reageren. Ik ben een studente en heb lang moeten sparen voor dat ''tassie''! Dure advocaat zit er dus niet in.

kv
door kvand - Jan 25, 2014 om 11:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 24 jan 2014, 23:23]Kennelijk is KvanD lekker de blitz aan het maken, met tas en wel. Antwoorden komen er niet.

Anders dan andere mensen, ga ik met mn vrienden stappen op een vrijdag avond. Geen tijd en zin om de hele avond op dit forum te hangen. Als je alleen maar afbouwende kritiek hebt, ga dat dan even lekker met andere mensen delen. Voegt niet echt veel toe namelijk ;)

zoekster
door zoekster - Jan 25, 2014 om 11:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@kvand, probeer nog eens met de winkel te praten, vertel ook wat @diumenge over het merkenrecht heeft verteld. Als er niets mogelijk is, dan zet je de naam van de website die deze neppers verkoopt hier maar neer. Dat kun je ook van te voren aankondigen, misschien legt dat al genoeg gewicht in de schaal. En anders gewoon doen.

Kunnen we meteen eens kijken hoe eerlijk die reclame van ze is.

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2014 om 12:03
11537 Antwoorden / 51 Vragen

KvanD,

maar hoeveel heb je nu betaald? Geef daar nu eens een antwoord op aub.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2014 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u geen antwoord op uw vraag wilt hebben kunt u die beter niet hier op dit forum stellen.

Blijkbaar wilt u niet vertellen hoeveel geld die tas kostte, omdat u op uw klompen aanvoelde dat het namaak moest zijn.

Want als u al lang spaarde voor dat "tassie" hebt u zich ongetwijfeld ook verdiept in de gevraagde tweedehands prijzen.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie - offtopic]

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2014 om 10:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[edit redactie - offtopic]

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie - offtopic]

tpol
door tpol - Jan 27, 2014 om 12:30
34 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt sowieso 7 dagen bedenk tijd, ik zou aangifte doen en inderdaad de link van de web site van deze winkel hier op de site zetten. Je zou ook nog bij de jurofoon kunnen informeren.

ka
door kaakje - Jan 27, 2014 om 12:35
109 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een bon heeft met de naam van de winkel en omschrijving bv. Louis Vutton tas ga ik een heel, eind met de eerste reageerder mee. Het is in Nederland verboden nep artikelen, onder het mom van echt, te verkopen. Diverse instanties wrijven in hun handen met een dergelijk voorval. Maar je kan, mits met bon, gewoon aangifte doen bij de politie. Het is gewoon verboden!

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 12:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Tpol, het betreft een "stenen"winkel voor zover ik het begrepen heb. Maar de vraagsteller heeft tot op heden na verschillende verzoeken niet gemeld wat zij nu voor de tas betaalt heeft. Aan de hand daarvan kan je zien of de vraagsteller wel of niet bewust / onbewust een origineel gekocht heeft, en ook is niet vermeld door wie enz de constatering is gedaan dat het een nepper zou zijn. Het enige wat bekend is, is dat de vriendin "iets gehoord" heeft.

Eigenlijk verwacht ik ook niet dat er nog een reactie van de vraagsteller komt.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tpol schreef op maandag 27 jan 2014, 12:30]Je hebt sowieso 7 dagen bedenk tijd, ik zou aangifte doen en inderdaad de link van de web site van deze winkel hier op de site zetten. Je zou ook nog bij de jurofoon kunnen informeren.

Toch wel handig om de vraagstelling eerst eens goed te lezen.
.....Wij kwamen in een leuk winkeltje ......
Dus géén bedenktijd! Koop = koop

snrwo1
door snrwo1 - Jan 27, 2014 om 12:39
33 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij geldt die 7 dagen bedenktijd allee nbij koop-op-afstand, dus niet in een echte fysieke winkel.

ka
door kaakje - Jan 27, 2014 om 12:44
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 jan 2014, 12:38]@Tpol, het betreft een "stenen"winkel voor zover ik het begrepen heb. Maar de vraagsteller heeft tot op heden na verschillende verzoeken niet gemeld wat zij nu voor de tas betaalt heeft. Aan de hand daarvan kan je zien of de vraagsteller wel of niet bewust / onbewust een origineel gekocht heeft, en ook is niet vermeld door wie enz de constatering is gedaan dat het een nepper zou zijn. Het enige wat bekend is, is dat de vriendin "iets gehoord" heeft.

Eigenlijk verwacht ik ook niet dat er nog een reactie van de vraagsteller komt.

ka
door kaakje - Jan 27, 2014 om 12:47
109 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht kan de vraagsteller ons een beetje in de goede richting loodsen vwb waar de winkel gevestigd is en eventueel een naam en ons zo behoeden voor een eventuele miskoop. Als onomstotelijk vaststaat het het hier om een nep merkartikel gaat in ieder geval graag de plaatsnaam van de betreffende vestiging.

ka
door kaakje - Jan 27, 2014 om 12:49
109 Antwoorden / 0 Vragen

Ten overvloede:

http://www.consuwijzer.nl/thema/namaakproducten

pe
door pebk - Jan 27, 2014 om 12:50
580 Antwoorden / 0 Vragen

De 7 dagen regel is niet van toepassing. Wat wel van toepassing is:

"Wat zijn mijn rechten?
U hebt een koopovereenkomst met de verkoper gesloten. De verkoper moet u het product geven dat hij beloofd heeft. Had u niet kunnen weten dat het product een namaakproduct was? Of heeft de verkoper gezegd dat het een merkproduct was terwijl dit niet het geval is? Dan kunt u de verkoper aanspreken. De verkoper moet een goede oplossing bieden. Hij moet leveren wat u met hem hebt afgesproken. Kan of wil hij dit niet? Dan hebt u recht op uw geld terug."
Bron: ConsuWijzer

eefie
door eefie - Jan 27, 2014 om 12:56
69 Antwoorden / 30 Vragen

Wat een onzin allemaal.
Als je een mooie tas koopt en je bent daardoor "in de zevende hemel",
wat maakt het dan uit of het een "echte" is?

What's in a name?

ba
door bakker28 - Jan 27, 2014 om 13:02
12 Antwoorden / 2 Vragen

ten eerste, uw vriendin is getuige,
ten tweede neppers mag niet zoals al is betoogd
maar..........als het verschil zo moeilijk te zien is maakt het toch niks uit? Of bent u gewoon een beetje decadent? Duur doen met een goedkoopje? U was een beetje hebberig!
Goedkoop is vaak duurkoop. Laat toch gaan man!

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2014 om 13:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eefie schreef op maandag 27 jan 2014, 12:56]Wat een onzin allemaal.
Als je een mooie tas koopt en je bent daardoor "in de zevende hemel",
wat maakt het dan uit of het een "echte" is?

What's in a name?

't Maakt kvand wel uit; anders was ze hier geen opening topic over begonnen. :-O

wimmi20
door wimmi20 - Jan 27, 2014 om 13:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik vind de vraag steeds vreemder worden.
U kocht een LV tas in een winkel waar ze echte merktassen verkopen.
En u meent dat u een nepper is verkocht.
U schrijft dat u lang heeft moeten sparen voor die tas, want u bent een arme student.
Als u een flink bedrag over heeft voor een tassie dan bent u niet echt zielig.
En u wilt pronken met een dure LV tas.
Want de goedkoopste LV tas begint ongeveer bij 800 euro.
De vraag is al eerder gesteld : hoe is vastgesteld dat het een nepper is ?
Als ik de verkoper was zou ik ook geen geld teruggeven.
Het volgende scenario zou mogelijk kunnen zijn : u koopt een echte LV tas tweedehands.
U heeft thuis al een nepper.
U gaat met de nepper terug naar de winkel, en eist u uw geld terug.
En dan heeft u een echte LV tas voor weinig.
Google trouwens maar een op LV.
Er zijn klachten over de slechte afwerking en kwaliteit van nieuwe tassen.
Zoals zoveel van die dure merken : gebakken lucht.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======.

=kvand schreef op zaterdag 25 jan 2014, 11:43: .

.. Mensen, als je geen antwoord hebt op mn vraag ga dan ook niet reageren. Ik ben een studente en heb lang moeten sparen voor dat ''tassie''! Dure advocaat zit er dus niet in.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk eerder dat de studente thuis spijt kreeg van haar onbesuisde aankoop en er nu vanaf wil. Zal niet lukken.

hutch
door hutch - Jan 27, 2014 om 13:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarom moet bijna elke vraag weer uitmonden in een oeverloze discussie, waarbij de een over de ander valt om maar te kunnen reageren (de goeden uitgezonderd).
Afdwalen met vaak onterechte terechtwijzingen, die ook nog eens nergens op slaan. Of gaat het soms de te verkrijgen ***punten, om maar hoger in die scorelijst te komen???
Het lijkt wel een 'oude w**ven chat club'.

En dan vinden sommigen het nog vreemd dat er velen afhaken op deze site.

Geef eens gewoon een antwoord op de gestelde vraag ('Klopt het dat ik mijn geld terug kan krijgen? En hoe moet ik dit aanpakken?') .... Moeilijk hè!?

@Kvand,

u dient dat te krijgen wat overeengekomen is. Indien u een tas is aangeboden als zijnde een echte Louis Vuitton, dan dient u zeer zeker ook een ECHTE Louis Vuitton te krijgen.

Als later blijkt dat u namaak heeft gekregen, is die tas dus niet zoals is overeengekomen.
In dat geval mag u de koopovereenkomst ontbinden en na teruggave van die tas dient u onverwijld het gehele aankoopbedrag terug te krijgen.

En ik weet ook dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.
Mocht u geen geld terug krijgen, zou ik (...) graag lezen om welke winkel het gaat.

Dus: ja, u heeft recht op geld terug.
Aanpakken: terug gaan en geld terug vragen. Anders zijn er formele wegen te bewandelen, maar of dat in verhouding staat tot het (nog niet) genoemde bedrag.....?

(O.a. 'Pebk' goed gereageerd.)

In ieder geval: succes, gr. Hutch

audb
door audb - Jan 27, 2014 om 14:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.consuwijzer.nl/thema/namaakproducten

hutch
door hutch - Jan 27, 2014 om 14:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 27 jan 2014, 14:01]http://www.consuwijzer.nl/thema/namaakproducten
Lees eens wat 'Pebk' om 12.50 uur (vandaag) geschreven heeft.

merryweather
door merryweather - Jan 27, 2014 om 14:09
50 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft u voor de tas betaald want een dergelijke tas doet tweede hands rustig nog enkele honderden euro's en zelfs meer soms dan de originele aankoopprijs als het een zogenaamd "vintage "model /gediscontinueerd model is.Verder zal een respectabele en eerlijk zaken doende zaak nooit een dergelijke tas aannemen zonder aankoopbon en controle van serienummer middels die aankoopbon.Dit is net zoiets als een LV tas uit Turkije mee nemen waar de neppers met bossen worden aangeboden.Mensen denken echt te kopen.U zegt ,winkel heeft allemaal merktassen.Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat deze allen nep zullen blijken.Doe daar dan uw voordeel mee als u begrijpt wat ik bedoel( is namelijk strafbaar) maar verdiep u eerst in een merk en verdiep u goed voordat u de volgende keer in een dergelijke aanbieding trapt!

eefie
door eefie - Jan 27, 2014 om 14:18
69 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 27 jan 2014, 13:51]

Geef eens gewoon een antwoord op de gestelde vraag ('Klopt het dat ik mijn geld terug kan krijgen? En hoe moet ik dit aanpakken?') .... Moeilijk hè!?

Soms werkt het verhelderend om een probleem van een andere kant te benaderen.
Vaak denkt een vraagsteller zelf niet aan die andere kant.
Misschien dan geen antwoord, maar soms wel een oplossing :)

ka
door kaakje - Jan 27, 2014 om 14:28
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 27 jan 2014, 13:51]Waarom moet bijna elke vraag weer uitmonden in een oeverloze discussie, waarbij de een over de ander valt om maar te kunnen reageren (de goeden uitgezonderd).
Afdwalen met vaak onterechte terechtwijzingen, die ook nog eens nergens op slaan. Of gaat het soms de te verkrijgen ***punten, om maar hoger in die scorelijst te komen???
Het lijkt wel een 'oude w**ven chat club'.

En dan vinden sommigen het nog vreemd dat er velen afhaken op deze site.

Geef eens gewoon een antwoord op de gestelde vraag ('Klopt het dat ik mijn geld terug kan krijgen? En hoe moet ik dit aanpakken?') .... Moeilijk hè!?

@Kvand,

Ik ben het helemaal met u eens!

u dient dat te krijgen wat overeengekomen is. Indien u een tas is aangeboden als zijnde een echte Louis Vuitton, dan dient u zeer zeker ook een ECHTE Louis Vuitton te krijgen.

Als later blijkt dat u namaak heeft gekregen, is die tas dus niet zoals is overeengekomen.
In dat geval mag u de koopovereenkomst ontbinden en na teruggave van die tas dient u onverwijld het gehele aankoopbedrag terug te krijgen.

En ik weet ook dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.
Mocht u geen geld terug krijgen, zou ik (...) graag lezen om welke winkel het gaat.

Dus: ja, u heeft recht op geld terug.
Aanpakken: terug gaan en geld terug vragen. Anders zijn er formele wegen te bewandelen, maar of dat in verhouding staat tot het (nog niet) genoemde bedrag.....?

(O.a. 'Pebk' goed gereageerd.)

In ieder geval: succes, gr. Hutch

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kaakje

U hoeft niet te quoten. U kunt uw reactie gewoon in het vak tikken.

opaplop
door opaplop - Jan 27, 2014 om 14:44
76 Antwoorden / 12 Vragen

Kvand.
Je zou nog twee dingen kunnen doen 1= Ga naar radar en feef de winkel een koude douche,wel eerst aan hen voorleggen dat je dat gaat doen.2= Dit met je vriendin erbij,was toch getuigen, hard op zeggen waar veel klanten,(als die er zijn). dan eens kijken of je je geld terug kan krijgen.

Ja
door JanvanAlles - Jan 27, 2014 om 14:50
328 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1, u haalt mij de woorden uit de mond.
En dan, men weet wel het internet te vinden ná een spijtaankoop maar niet 'vóór een aankoop.
Het wordt steeds gekker.
Mijn opa zaliger zou zeggen: de hebzucht is veelal groter dan het verstand. Wijze man.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2014 om 14:53
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Oh, maar dat is heel simpel: per onmiddellijk aangifte doen wegens oplichting.

(Of eerst terug gaan naar de winkel, geld terug vragen en zo niet, melden dat u strafrechtelijke aangifte zult doen.)

Het verkopen van valse artikelen als ware zij echt is een misdrijf!!!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2014 om 14:55
16825 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=bakker28 schreef op maandag 27 jan 2014, 13:02]ten eerste, uw vriendin is getuige,
ten tweede neppers mag niet zoals al is betoogd
maar..........als het verschil zo moeilijk te zien is maakt het toch niks uit? Of bent u gewoon een beetje decadent? Duur doen met een goedkoopje? U was een beetje hebberig!
Goedkoop is vaak duurkoop. Laat toch gaan man!

Een goede tip maar niet heus: een misdrijf laten lopen? Oplichting laten lopen? Never en nooit lijkt mij.

po
door polleke1949 - Jan 27, 2014 om 15:09
9 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand die zo dom is om dergelijke oplichters artikelen te kopen, mag niet klagen wanneer het een keer een echte nepper blijkt te zijn.................

labren
door labren - Jan 27, 2014 om 19:02
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja , jammer maar koop is koop , moet je maar beter opletten wat je koopt

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2014 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoop onzin reacties hier zeg, onder welke steen komen die allemaal vandaan?

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 27 jan 2014, 19:07]Hoop onzin reacties hier zeg, onder welke steen komen die allemaal vandaan?

Dat komt omdat de vraag voorop de nieuwsbrief staat ;-)

anthonius
door anthonius - Jan 27, 2014 om 20:44
8 Antwoorden / 4 Vragen

In het consumentenrecht heeft de klant een onderzoeksplicht en de leverancier heeft een informatieplicht. In uw geval zal U gevraagd hebben: Is dit werkelijk een Louis Vuittontas, of misschien heeft de verkoopster dit al metéén aan U verteld. Het gaat te ver voor de klant om ook nog eens te onderzoeken, of dit werkelijk een Vuittontas is. Volgens ditzelfde consumentenrecht moet het product ook voldoen aan de eisen, die je mag verwachten van een Vuittontas. Als je thuis komt en ontdekt, dat deze tas, ondanks de informatie van de leverancier niet voldoen aan de eigenschappen van dit merk, dan is de verkoper verplicht een overéénkomstig product aan U te leveren. Indien hij niet in staat is om dat te doen, dan kan de overeenkomst ontbonden worden.
Het enige zwakke bij deze koop is, dat U waarschijnlijk niet gevraagd hebt om op de koopbon ook werkelijk te vermelden, dat hier sprake was van een vuittontas. Wie eist, bewijst. Dus U moet aantonen, dat de verkoopster U heeft verteld, dat hier sprake is van een Vuittontas. Indien U geen schriftelijk bewijs heeft, dan is te hopen, dat de verkoopster bevestigt, dat zij dit ook werkelijk gezegd heeft.
Een bewijs is ook, als bij de verkoop een vriendin of vriend hierbij geweest is (geen familielid) en kan getuigen dat de verkoopster deze informatie verstrekt heeft.
Als de bewijslast vanuit uw kant zwak is, is altijd het beste om dan te trachten te bereiken een coulanceregeling: een cadeaubon of iets dergelijks. Heeft U wel de bewijslast, dan kunt U naar de kantonrechter toestappen. Het is dan wel zaak, dat U eerst een aangetekende brief aan dit winkeltje stuurt, waarin U verwijst naar het consumentenrecht. Er zijn voorbeeldbrieven via de website van de overheid: www.consuwijzer.nl

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2014 om 20:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat kvand inmiddels wel begrijpt dat ze veel te weinig betaald heeft en het dus, zelfs tweedehands, geen echte Louis Vuitton KAN zijn. (Gezien de prijs van een echte tweedehands).

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 21:03
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het zwijgen van de vraagsteller geeft inderdaad te denken. Ze heeft wel allerlei adviezen gekregen, maar: waar gekocht, welke prijs, bon, en zo ja wat staat daarop, hope is er vastgesteld dat het een nep is, nergens komt een antwoord op. Dus ze zal inderdaad wel door hebben dat ze geen echte heeft kunnen verwachten en mogelijk dat ze spijtoptant is en de verkoop terug wil draaien op deze manier. Mijn kristallenbol geeft ook geen antwoord op de vragen ............

ma
door marlies55 - Jan 27, 2014 om 22:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het was wel een tweede handsje.

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2014 om 23:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marlies55 schreef op maandag 27 jan 2014, 22:18]Het was wel een tweede handsje.

Heb je zeker mijn verwijzing niet gelezen wat een tweede hands tas kost.